Algemeen ambulancenieuws

Auteur Topic: Algemeen ambulancenieuws  (gelezen 320780 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

harold1981

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Reactie #80 Gepost op: 30 mei 2011, 02:28:28
Dat van die ambulances die worden "gehuurd" als snelle taxi is niet nieuw. Het gebeurt ook in andere landen waar er een wildgoei is van ambulancebedrijven. Zo dichtbij als Belgie....
Voor de ondernemer is het simpelweg de afweging tussen leegstaan of geld vangen voor een rit. Zolang er betaald wordt, worden er weinig vragen gesteld. De kans dat zo'n ambulance wordt gecontroleerd tijdens een spoedrit is nihil. En mocht het gebeuren, dan zijn er smoezen voor handen. Er zijn genoeg voorbeelden bekend, niet alleen van zakenmensen die snel door de stad moeten worden vervoerd, maar ook het vervoer van documenten per ambulance.  
Dat is 1 van de redenen waarom ik van mening ben dat ambulancediensten beter uit de prive-sector kunnen blijven, als er geen strak controlesysteem is.
Ambulanceverpleegkundige


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #81 Gepost op: 30 mei 2011, 21:53:12
Ik zeg, alle kansen voor vrijwillige en beroepsbranweerkorpsen om wat bij te verdienen in deze ''barre economische tijden'', die hebben zat autootjes met blauwe lampen rondrijden ;-)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #82 Gepost op: 31 mei 2011, 00:04:13
Ik denk niet dat het alleen ligt aan privatiseren van de ambulancezorg. Daar is niets mis mee.
Waar mensen werken moet gecontroleerd worden. Mensen hebben nou eenmaal het gevoel nodig dat ze elk moment gecontroleerd worden. Anders houdt men zich niet aan regels. Dit was vroeger zo en dat is nog steeds zo. Dit geldt ook voor ambulancechauffeurs in overheidsdienst, of bij private ondernemingen.


Jasper K

  • evenementen hulpverlener met geneeskunde ambitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
  • willekeurige opvulling van de ruimte
Reactie #83 Gepost op: 9 juni 2011, 18:45:15
Zou ik zo'n ambu kunnen lenen voor mijn schoolgala ?;D
All of science is nothing more than the refinement of everyday thinking.  - Albert Einstein  Wissenschaft und Kunst gehören der Welt an, und vor ihnen


harold1981

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Reactie #84 Gepost op: 18 juni 2011, 21:59:26
Ik denk niet dat het alleen ligt aan privatiseren van de ambulancezorg. Daar is niets mis mee.
Waar mensen werken moet gecontroleerd worden. Mensen hebben nou eenmaal het gevoel nodig dat ze elk moment gecontroleerd worden. Anders houdt men zich niet aan regels. Dit was vroeger zo en dat is nog steeds zo. Dit geldt ook voor ambulancechauffeurs in overheidsdienst, of bij private ondernemingen.

Dat zeg ik...zolang er geen controle-systeem is. De prive-sector heeft nu eenmaal een winst-belang. Die moeten rijden om te blijven draaien. Een overheidsdienst kan de hele dag uit hun neus peuteren, het wordt toch betaald vanuit de publieke kas.
Er is inderdaad niks mis met prive-ambulancediensten, zoals het nu geregeld is in Nederland. Steek je de grens over naar Belgie, dan is er opeens heel veel mis bij een aantal prive-diensten.
Ambulanceverpleegkundige


asmo26

  • Rode Kruis EHBO en O&V/Dierenambulance chauffeur
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
Reactie #85 Gepost op: 23 juni 2011, 17:44:02
Wat je volgens mij niet wilt is een wildgroei in de hulpverleningen branche. Wat die Moskouwse (spelling ?) ambu's doen, kan natuurlijk ook de politie of de brandweer aldaar doen.

Straks plakt iedereen maar een blauw zwaailicht op zijn auto, zet daar een leuke sticker op van 'ambulancedienst' ofzo, en karren maar zonder dat je hoeft te stoppen. Dit werkt natuurlijk niet.

Kunnen we niet naar een landelijke aanbieder? Dan kan je ook een nationaal wagenpark opbouwen, wat weer scheelt in de kosten.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #86 Gepost op: 23 juni 2011, 20:45:28
Wat je volgens mij niet wilt is een wildgroei in de hulpverleningen branche. Wat die Moskouwse (spelling ?) ambu's doen, kan natuurlijk ook de politie of de brandweer aldaar doen.

Straks plakt iedereen maar een blauw zwaailicht op zijn auto, zet daar een leuke sticker op van 'ambulancedienst' ofzo, en karren maar zonder dat je hoeft te stoppen. Dit werkt natuurlijk niet.

Wildgroei? volgens mij is dit juist het bijelkaar vegen van 2 diensten, en geen wildgroei?


Kunnen we niet naar een landelijke aanbieder? Dan kan je ook een nationaal wagenpark opbouwen, wat weer scheelt in de kosten.
Strak plan... we zijn al onderweg, 10% is een mooi begin toch? :P
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #87 Gepost op: 22 augustus 2011, 20:04:08
Ik kwam een leuk artikel tegen op internet over de ambulance zorg in Nederland.

Betreft de augustus editie van Ambulance Today UK

http://www.ambulancetoday.co.uk/downloads/latest_AT.pdf


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #88 Gepost op: 22 augustus 2011, 22:31:22
Leuk artikel om te lezen, zat er al beetje op te wachten tot het gepubliceerd werd, bedankt voor de URL ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #89 Gepost op: 22 augustus 2011, 23:07:33
Mooi blad!