Alcohol & redden gaat niet samen!

Auteur Topic: Alcohol & redden gaat niet samen!  (gelezen 26434 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #130 Gepost op: 7 maart 2004, 13:57:24
en of.

Na zoveel bier krijg je de volgende dag ook een droge smoel. Nee, doe maar gewoon dan doen we al raar genoeg. :P :P

Maar aan je fotootje te zien had je die dag toch flink wat op ;D

Dave

• Gast
Reactie #131 Gepost op: 7 maart 2004, 14:47:39
O, dus het was jou ook opgevallen, Henk  ;D ;D

Dave

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #132 Gepost op: 7 maart 2004, 20:16:26
Biertje??? ;D

Dave

• Gast
Reactie #133 Gepost op: 7 maart 2004, 22:50:16
Nee, dank je... moet misschien nog varen  ;D ;D ;D

Matthijs

• Forum gebruiker
  • samenwerkend kunnen we meer.
    • Ontwerpers en bouwers van maatwerk interieurs
Reactie #134 Gepost op: 15 maart 2004, 22:21:53
Ja als weeee zo gan beginne dan lust ik eer nog wel eentje! ::)

Ruud H.

• Gast
Reactie #135 Gepost op: 14 april 2004, 17:36:15
Als ik goed lees is iedereen het er wel overeens dat je geen alcohol mag nuttigen als je dienst hebt.
ik heb zelf op het hulpverleningsforum bij de brandweer de vraag gesteld of er een korps was die al een alcoholbeleid heeft. ik heb een aantal reacties gehad en deze zijn heel bruikbaar misschien is het ook iets voor bij jullie.

Gr. Ruud
Het is bekend dat in een reddingspost wel eens alcoholhoudende dranken worden geschonken.

Zelf ben ik zeer tegen het schenken van alcoholhoudende dranken op een reddingspost en vind zelfs dat leden die een alcoholhoudende drank gedronken hebben niet mogen uitrukken.

Wat is jullie mening hierover?

Dave

Dave

• Gast
Reactie #136 Gepost op: 14 april 2004, 17:53:17
Citaat
Dag Ruud,

Ik hoop dat je wat aan mijn informatie hebt gehad.

Bij ons is de regel zo: wanneer je teveel hebt gedronken en je haalt het met je garnalenhersens in je hoofd om een uitruk te verzieken dan wordt je geschorst.
Dat betekend dat je de gele kaart krijgt. Deze gele kaart telt voor 2x. Bij de volgende keer krijg je een schop onder je...... En kun je de pieper inleveren bij de burgervader/moeder.
Tot nu toe heb ik 2x meegemaakt dat iemand geel heeft gekregen. De procedure gaat als volgt: hij / zij wordt door de commandant op het matje geroepen. Hierbij is ook de bevelvoerder aanwezig. Het gesprek wordt vastgelegd en het verslag verdwijnt in het personeelsdossier.
Deze manier werkt heel goed. Iedereen houdt zich netjes aan de regels! Een gewaarschuwd mens....
Voorkom discussies, wees duidelijk wat het beleid is.
En ooit zal het moment een keer komen!

Ghostrider

Voor het hele verhaal zie de topic onder brandweer.

Dave

Ruud H.

• Gast
Reactie #137 Gepost op: 15 april 2004, 18:37:34
Dave,

ik heb de info van jou ook gehad. ik ben nu alles aan het verzamelen zodat er een voorstel kan komen.

Gr. Ruud
Voor het hele verhaal zie de topic onder brandweer.

Dave

Dave

• Gast
Reactie #138 Gepost op: 16 april 2004, 01:43:30
Beste Ruud,

Ben erg benieuwd...

Dave

bAdemArk

• Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #139 Gepost op: 20 januari 2005, 11:46:35
Citaat
Gast-strandwachten dreigen dakloos te worden op Texel
Van onze verslaggever
texel-Nog vijf maanden en dan komen ze weer naar Texel: twintig studenten uit Utrecht, die de Texelse Reddingsbrigade komen versterken in het bewaken van de stranden van De Koog. Er is nog een klein probleempje: waar moeten ze slapen?

Jaren konden de strandbewakers uit de Domstad terecht in 'Scholleboe' aan de Westerweg en daarna 'Eiercoogh' in Den Burg. Dat is over. Omdat er nogal wat cultuurverschillen zijn tussen de feestminnende studenten en de wat 'rustiger' collega's van de Texelse Reddingsbrigade, lijkt het de gemeente niet verstandig om ze samen in één complex onder te brengen.

De studenten hebben inmiddels al een nieuw logeeradres gevonden. Een schuur aan de Pontweg. Die moet wel drastisch worden verbouwd: toiletten, douches, nooduitgangen en isolatie. De studenten moeten dat allemaal zelf bekostigen uit de jaarlijkse bijdrage die ze van de gemeente Texel krijgen voor hun diensten. Duur, voor iets dat het grootste deel van het jaar niet gebruikt wordt. ,,Wij willen die investeringen best doen, maar dan willen we wel zekerheid hebben dat we de schuur tenminste tien jaar kunnen gebruiken'', zegt 'president' Paul Zegers vanuit Utrecht. ,,De gemeente wil ons die garantie maar voor twee jaar geven.'' Dat klopt, zegt wethouder N. Eelman. Texel wil namelijk niet vooruitlopen op de discussie over nieuwe bestemmingen voor vrijkomende agrarische bebouwing.

Een patstelling.

Betekent dit dat de studenten wegblijven? Baywatch-President Zegers: ,,Daar ga ik nog niet van uit. Wij denken dat we er wel uitkomen.''

Samen met de RB lijkt me inderdaad geen goed plan.... kunnen ze niet gewoon wegblijven??? ???

bAdemArk