Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg

Auteur Topic: Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg  (gelezen 67745 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #10 Gepost op: 28 maart 2005, 13:40:56
breek me de bek niet open :-X
Ik las vanochtend in de telegraaf dat het KLPD ernstige vraagtekens zette bij dit incident,maarja das de telegraaf he ;D
die heb ik ook wel...die vraagtekens.... ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #11 Gepost op: 28 maart 2005, 16:36:05
De berichtgeving klopt niet heel erg, het spookrijden heeft over een kortere afstand plaatsgevonden (minder dan de helft van het genoemde). Daarnaast zitten er nog wel meer fouten in.

Dat ze de kans hebben gehad om de auto in brand te steken, komt doordat ze gekeerd zijn en weer in de juiste richting gereden. De politie deed wat langer over het keren.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 28 maart 2005, 16:40:25
De berichtgeving klopt niet heel erg, het spookrijden heeft over een kortere afstand plaatsgevonden (minder dan de helft van het genoemde). Daarnaast zitten er nog wel meer fouten in.


ik vindt 20km spookrijden  nog 20 teveel  :-X


112Owolde

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 31 maart 2005, 23:56:46
Ik vind dat dit best kan. Alleen niet in alle gevallen. Het was 's nachts dus rustig op de weg. En als ze zoveel mogelijk bij die vluchtstrook blijven (of erop) en een beetje redelijke snelheid houden kan het best.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #14 Gepost op: 1 april 2005, 00:25:38
Ik vind dat dit best kan. Alleen niet in alle gevallen. Het was 's nachts dus rustig op de weg. En als ze zoveel mogelijk bij die vluchtstrook blijven (of erop) en een beetje redelijke snelheid houden kan het best.

Tuurlijk..... er rijd ook nooit een vrachtauto over de linkerstreep dus als je op de vluchtstrook rijd ben je 100% veilig.....
Volgens mij is er in de buurt van Rotterdam een tijdje geleden een ongeluk gebeurt waarbij alle hulpdiensten stonden. Alle maal met zwaailicht aan en toch knalt er een auto bovenop....

Daarnaast kan je als politie agent wel een overwogen beslissing nemen maar je 'jaagt' wel iemand op die waarschijnlijk niets om een ander geeft en zich de vouwen uit zijn broek rijd om de politie kwijt te raken....

Waarom denk je dat de brandweer alleen met toestemming van de AC tegen het verkeer in mag rijden op de snelweg? (En de brandweer rijd nog wel met een vrachtauto dus valt nog meer op dan een personen auto....)


mus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • veiligheid boven alles
Reactie #15 Gepost op: 1 april 2005, 12:21:22
Als het leven van omstanders in gevaar komt moet je in mijn optiek de achtervolging stoppen. Het tegen het verkeer inrijden zie ik als toch levensbedreigende actie. Op de snelweg kun je wel eens een spookrijder tegenkomen maar die kans is vrij klein. Wat ik zeker niet verwacht is dat er twee dwaze automobilisten elkaar achtervolgen. Of ze nu zwaailampen voeren of niet. En dat alles voor een verlopen APK. Het kenteken is bekend, dus waar maak je je dan druk om. Dit zie ik als onnodig omstanders in gevaar brengen.
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 1 april 2005, 12:29:05
het betrof volgens mij een gestolen voertuig dus dan heb je niets aan het kenteken, maar dan nog vind ik de verantwoording ver te zoeken in dit geval
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #17 Gepost op: 1 april 2005, 14:27:21
Voor het verhaal van de andere kant...

http://www.politielimburgnoord.nl/ViewMessage.aspx?GUID=db609bfd-e464-4a68-bd10-6c2c70bacbbc&MessageID=3517
(= het persbericht op de persberichtensite van regio Limburg-Noord)

Dus in eerste instantie wel voor een verlopen APKtje en tevens wel over over een afstand van 40 km.

Ik zeg hiermee niet dat dit verhaal helemaal juist is, maar het is wel ff wat duidelijker dan zo'n krantenbericht.

Ik denk dat de agenten de achtervolging niet hadden ingezet als deze persoon niet zulk raar gedrag vertoonde, maar een stopteken negeren en plotseling keren op de snelweg, geeft toch wel aan dat het geen zuivere koffie is.

De verantwoordelijkheid is idd ver te zoeken, de agenten zullen ook wel verantwoording moeten afleggen denk ik  ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #18 Gepost op: 1 april 2005, 17:33:04
Voor het verhaal van de andere kant...

Waarom doe je dat nou?
Konden we weer eens lekker schelden op de prenten rondstrooiende omen agenten, en dan kom je met zo'n bericht. Voor mij is de lol er weer af.  :-\


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #19 Gepost op: 1 april 2005, 21:24:21
Citaat
Kort voor Eersel doofde de verdachte auto zijn lichten, waardoor het voor de politie gevaarlijker werd de auto te blijven volgen.

Mag dat??

Ik vind niet dat ze het eerlijk spelen, ze moeten geen lichten uit gaan doen!  >:(

Henk