Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg

Auteur Topic: Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg  (gelezen 67752 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #110 Gepost op: 30 mei 2009, 14:43:13
Ja

Nou, hartelijk dank dan.
Ik had van een moderator dit soort opmerkingen niet verwacht.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #111 Gepost op: 30 mei 2009, 14:46:36
Nou, hartelijk dank dan.
Ik had van een moderator dit soort opmerkingen niet verwacht.


Skippert, het is ook een beetje absurd, wat je suggereerde. Kom op, een oefening spookrijden. En dan waren al die andere voertuigen zeker figuranten? Serieus blijven, dit topic dwaalt af.  O0


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #112 Gepost op: 30 mei 2009, 14:52:37
Ach, er zijn diverse topics op dit forum geweest waar oa het rijgedrag van de politie aan de kaak werd gesteld. Waar gewerkt wordt daar worden ook fouten gemaakt. Politie en brandweer mogen op de weg een heleboel bij prio 1 ritten echter mag er nooit en te nimmer gevaar of hinder worden veroorzaakt. Art 5 Wegenverkeerswet 1994.
Mijn mening is persoonlijk dat als je spookrijdend over een vluchtstrook heen tuft zonder dat de rijbaan ernaast is afgekruist door Rijkswaterstaat je altijd gevaar veroorzaakt. Zelfs als er politiebegeleiding bij komt kijken is dit nog levensgevaarlijk.
Je moet dit eigenlijk als chauffeur zelf gewoon nog niet eens willen doen.

De opmerking door sommigen gemaakt dat dit topic maar in de prullenbak moet is niet nodig vind ik. In hulpverlenings land leven we in een glazen huis en je weet dat je op elk moment op de gevoelige plaat gezet kan worden. Natuurlijk is het alleen maar gissen wat we hier op het forum doen naar de reden waarom dit voertuig over de vluchtstrook heen moest rijden. Echter is dit wel een dusdanige verkeerssituatie dat ik het logisch vind dat er discussie plaats vind. Er zijn velen pagina's vol geschreven naar aanleiding van het achtervolgings filmpje van de politie een paar maanden geleden. Muggensiften over een hulpverlenings voertuig, welke op de stoep parkeert ben ik ook wel een beetje klaar mee. Daar mag wat mij betreft direct een slotje op maar extreme verkeerssituaties moeten we toch gewoon hier kunnen bespreken.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #113 Gepost op: 30 mei 2009, 14:53:00
Skippert, het is ook een beetje absurd, wat je suggereerde. Kom op, een oefening spookrijden. En dan waren al die andere voertuigen zeker figuranten? Serieus blijven, dit topic dwaalt af.  O0

Ok, Dinges, maar ik blijf en was/ ben ook serieus.
Misschien had het ook op een iets andere manier duidelijk gemaakt kunnen worden dat ik hiermee de plank mis sloeg.
Maar om nou te zeggen dat dit absurd is gaat me een beetje te ver.
En dan ook nog een antwoord van een moderator krijgen die kortaf is en niet onderbouwd vindt ik ook een beetje te ver gaan.
Ik heb geen ervaring en kennis van HV (buiten mijn eigen ervaringen) maar dit... ik probeer alleen maar kritisch te blijven en probeer mee te denken.
Maar goed... zand erover.
Back on topic.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Voederbietel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 472
Reactie #114 Gepost op: 30 mei 2009, 15:38:55
P2000 logs teruggekeken tot 1 jaar terug.
Het lijkt om deze melding te gaan.

16:45:40 16-01-09 PRIO 1 Auto brand A37 R 29,0 NIEUW AMSTERDAM - BRW Drenthe Emmen Kazernealarm
16:45:40 16-01-09 BRW Drenthe Emmen Blusgroep B
16:45:40 16-01-09 BRW Drenthe Emmen Klazienaveen - Blusgroep A
16:45:40 16-01-09 BRW Drenthe Emmen Klazienaveen - Blusgroep B
16:45:40 16-01-09 BRW Drenthe Emmen Klazienaveen - Blusgroep C
16:45:40 16-01-09 BRW Drenthe Emmen Klazinaveen - kazernetechniek
16:45:40 16-01-09 BRW Drenthe Emmen TS 41-11
16:45:40 16-01-09 BRW Drenthe Emmen Klazienaveen - TS 43-11
16:45:40 16-01-09 BRW Drenthe Reg. Monitorcode

Het punt waar de TS41.11 gefilmd is, is de A37 vanaf industrieterrein Klazienaveen richting Hoogeveen.
Het filmpje lijkt dus al een paar maand oud te zijn.
Helaas kan ik geen bijbehorende nieuwsberichten vinden.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #115 Gepost op: 30 mei 2009, 15:42:29
@voederbietel

Heb je ook gekeken of er foto's zijn op kilroy?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Voederbietel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 472
Reactie #116 Gepost op: 30 mei 2009, 15:46:52
@voederbietel

Heb je ook gekeken of er foto's zijn op kilroy?

Ik heb zowel het archief van Newspower als Kilroy ff doorgespit, kan het helaas niet vinden. Maar ik zoek nog ff verder.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #117 Gepost op: 30 mei 2009, 16:14:39
Ik heb ook ff gezocht via google.... kan idd ook niets vinden.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #118 Gepost op: 30 mei 2009, 16:55:46
Zeker, maar er wordt gespeculeerd, oordelen geveld terwijl er misschien heel andere zaken aan de hand zijn. De chauffeur heeft waarschijnlijk  naar alle goede trouw gehandeld en is zich niet bewust van deze topic. Voor mij krijgen dit soort topics wel een heel hoog ''Story'' gehalte. Ik deel je mening dan ook niet dat hun zich zouden moeten verandwoorden in de vorm van eens perbericht.



Ik sluit me hierbij volledig aan. Het lijkt erop alsof we ons nu gedragen als een stel rechercheurs of een of andere persoon achter een bureau met héél veel strepen op zijn of haar schouders. Denk niet dat wij de partij zijn om over dit soort dingen te oordelen. Het opmerken mag wel, maar zoals al gemeld, het speculeren gaat te ver denk ik. Ook vind ik absoluut niet dat de brandweer Emmen, of veiligheidsregio(hoe het daar ook geregeld is), verantwoording hoeft af te leggen!

Ave!


Voederbietel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 472
Reactie #119 Gepost op: 30 mei 2009, 18:55:48
Het is zeker niet de bedoeling om iemand te veroordelen, ik neem aan dat de chauffeur/bemanning van de Ts zelf wel kan inschatten wat onder bepaalde omstandigheden verantwoord is en wat niet.
Mijn nieuwsgierigheid naar dit incident komt voor namelijk voort uit het feit dat het in m'n eigen regio gebeurt is.
Ik zag het filmpje en kon de locatie niet exact thuisbrengen, dan ga je eens het een en ander uitzoeken, aangezien je toch nieuwsgierig bent waar en wanneer dit filmpje gemaakt is. Ik vermoed dat Skippy2 dit topic met dezelfde instelling volgt, aangezien hij volgens mij ook ergens uit deze regio komt.

Kortom mijn zoektocht is voornamelijk ontstaan uit nieuwsgierigheid.