Skippy,
Zonder alle goede dingen die er gedaan zijn bij dit ongeval geef ik toch even een reactie.
Naar mijns inziens zijn de betrokken bevelvoerder en chauffeur hier heel erg verkeerd bezig, wat mij betreft alsnog een artikel 5 wvw en rijbewijs innemen van deze chauffeur, en voor de betrokken bevelvoerder een zware sanctie van de korpsleiding.
Hoe erg ook het ongeval is gebeurt daar MAG NOOIT nog een extra leven voor in gevaar worden gebracht en men brengt er hier willens en wetens door dit rijgedrag er al minimaal 6 in gevaar en dan reken ik nog niet eens de medeweggebruikers bij die wel in de goede richting rijden.
Als er dan geen op en afritten in de buurt zijn dan is er heus een andere kazerne die NIET hoeft te spookrijden om er te komen.
Beste Bert,
Welkom op het forum.
Ik denk nog steeds dat de aanrijroute juist is geweest.
Hoe vaak maak je niet mee dat er een hectometerpaal en-of locatie doorgegeven wordt en er dan toch b.v. op de andere baan een brand is i.p.v. de doorgegeven locatie.
Neemt niet weg dat het een gevaarlijke situatie is.
Waarschijnlijk ben je niet bekend met de situatie hier in Emmen/Drenthe. Een andere kazerne is er niet. Er zijn in Emmen 3 kazerne's.
Emmen (beroeps), Klazienaveen (vrijwillig) en Emmer-Compas (vrijwillig). De laatste doet helemaal niet terzake omdat dit niet in de buurt is.
Als een ander korps gewaarschuwd zou moeten worden dan is dit in dit geval Sleen of Coevorden. Dalen had ook nog gekund.
De aanrijtijden van laatstgenoemde korpsen heeft in mijn ogen met opkomst toch altijd nog een tijd van ca. 20 minuten als het geen 25 minuten is.
Zowel Klazienaveen en Emmen hebben de route vanuit Oost naar West gehad.
Volgens mij stond in de melding ook een andere hectometerpaal dan 29.9 Li. (volgens mij een melding 30,6 en 31 nog wat)
Weet jij dan als voertuig of AC waar het dan precies is? Ik als leek niet.
Er is nu gekozen om niet naar de toe- en afritten van Nw-Amsterdam te rijden i.v.m. de verkeersdrukte in Emmen.
Had dit wel gebeurd dan was er totaal niets aan de hand geweest en hadden ze via de afrit een oprit kunnen maken naar het ongeval.
Nogmaals, we kennen niet allemaal de situatie en omstandigheden. Oordelen achteraf is altijd makkelijk.
Ik ben nu ook van mening dat het gevaarlijk was en dat er aandacht voor is prima. Om te oordelen/veroordelen laat ik aan anderen over in de beroepsgroep. Ik hoop alleen niet dat het zo ver komt dat de chauffeur en bemanning hier neergezet worden als onervaren en een stel losbollen.
Voor diegenen die niet in de beroepsgroep werkzaam zijn... ga er maar aan staan.. Het is geen gemakkelijk werk en ik denk dat er menigeen is die in dergelijke situaties ook verkeerde beslissingen nemen.
Natuurlijk hebben er enkelen hier op het forum meer ervaring met aanrijdingen op snelwegen. Zoals ik al eerder genoemd heb... de snelweg ligt er nog maar kort en het is de enige hier in de buurt. Niets ten nadelen van de meest ervaren mensen maar een beetje begrip voor de situatie hier mag soms ook wel.
ugh.. ik heb gezegd...