Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg

Auteur Topic: Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg  (gelezen 67910 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #180 Gepost op: 1 juni 2009, 21:56:28
Waarom zou iemand niet kunnen oordelen op basis van het beeldmateriaal? Op basis van het filmpje durven veel mensen een mening te geven, ongeacht welk excuus of redenen er achteraf worden bijgeschreven, van evt. betrokkenen. Er zijn grenzen. Dit was gewoon een kamikazeactie. En ja, dan zal ik een leek zijn, maar wel eentje met gezond verstand.

Omdat je op basis van het filmpje wel kunt stellen dat het niet handig is.

En de rest is speculaas brokken verorberen tot en met.

Totdat er vanuit dat korps een mededeling komt ( en die gaat er echt wel komen, ze hebben daar ook wel internet en straks staat dit filmpje ook wel op GS en zo ) laat ik dit gewoon voor wat het is: een filmpje "ter lering ende vermaeck".


BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,060
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #181 Gepost op: 1 juni 2009, 22:00:14
Beste Bert,

Welkom op het forum.
Ik denk nog steeds dat de aanrijroute juist is geweest.
Hoe vaak maak je niet mee dat er een hectometerpaal en-of locatie doorgegeven wordt en er dan toch b.v. op de andere baan een brand is i.p.v. de doorgegeven locatie.
Neemt niet weg dat het een gevaarlijke situatie is.
Waarschijnlijk ben je niet bekend met de situatie hier in Emmen/Drenthe. Een andere kazerne is er niet. Er zijn in Emmen 3 kazerne's.
Emmen (beroeps), Klazienaveen (vrijwillig) en Emmer-Compas (vrijwillig). De laatste doet helemaal niet terzake omdat dit niet in de buurt is.
Als een ander korps gewaarschuwd zou moeten worden dan is dit in dit geval Sleen of Coevorden. Dalen had ook nog gekund.
De aanrijtijden van laatstgenoemde korpsen heeft in mijn ogen met opkomst toch altijd nog een tijd van ca. 20 minuten als het geen 25 minuten is.
Zowel Klazienaveen en Emmen hebben de route vanuit Oost naar West gehad.
Volgens mij stond in de melding ook een andere hectometerpaal dan 29.9 Li. (volgens mij een melding 30,6 en 31 nog wat)
Weet jij dan als voertuig of AC waar het dan precies is? Ik als leek niet.  :)
Er is nu gekozen om niet naar de toe- en afritten van Nw-Amsterdam te rijden i.v.m. de verkeersdrukte in Emmen.
Had dit wel gebeurd dan was er totaal niets aan de hand geweest en hadden ze via de afrit een oprit kunnen maken naar het ongeval.

Nogmaals, we kennen niet allemaal de situatie en omstandigheden. Oordelen achteraf is altijd makkelijk.
Ik ben nu ook van mening dat het gevaarlijk was en dat er aandacht voor is prima. Om te oordelen/veroordelen laat ik aan anderen over in de beroepsgroep. Ik hoop alleen niet dat het zo ver komt dat de chauffeur en bemanning hier neergezet worden als onervaren en een stel losbollen.  :)
Voor diegenen die niet in de beroepsgroep werkzaam zijn... ga er maar aan staan.. Het is geen gemakkelijk werk en ik denk dat er menigeen is die in dergelijke situaties ook verkeerde beslissingen nemen.
Natuurlijk hebben er enkelen hier op het forum meer ervaring met aanrijdingen op snelwegen. Zoals ik al eerder genoemd heb... de snelweg ligt er nog maar kort en het is de enige hier in de buurt. Niets ten nadelen van de meest ervaren mensen maar een beetje begrip voor de situatie hier mag soms ook wel.

ugh.. ik heb gezegd...  ;)


Als leek weet ik ook niet waar ik wezen moet, maar er zijn hulpmiddelen.

http://www.autosnelwegen.net/index.html
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #182 Gepost op: 1 juni 2009, 22:02:37
Omdat je op basis van het filmpje wel kunt stellen dat het niet handig is.

En de rest is speculaas brokken verorberen tot en met.

Totdat er vanuit dat korps een mededeling komt ( en die gaat er echt wel komen, ze hebben daar ook wel internet en straks staat dit filmpje ook wel op GS en zo ) laat ik dit gewoon voor wat het is: een filmpje "ter lering ende vermaeck".



Niet handig vind ik veel te zwak uitgedrukt. Als een agent wild schietend een gewapende overvaller achtervolgt, door een druk winkelcentrum heen, is dat dan ''niet handig''? Ik vind dat een betere vergelijking, overigens, dan die vergelijking van Jarno met die telefoon aan de hand.


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #183 Gepost op: 1 juni 2009, 22:30:59
Een vrachtwagenchauffeur met de telefoon in de hand en een brandweerwagen die tegen het verkeer in doordendert?
Dit heeft niets, maar dan ook niets met een verwijtende pot of ketel te maken. Hou even de zwaarte van de overtredingen en de  gevaarzetting in het oog, kom op. En daarbij; moet iemand die even zijn of haar concentratie verliest en het vluchtstrookje per ongeluk meepakt, dit direct bekopen met een frontale klapper van jewelste? Moet diegene dat risico maar lopen? Nee...

(...)



@Dinges

Je behoort geconcentreerd deel te nemen aan het verkeer. Op de snelweg kun je een vluchtstrook meepakken, maar op buitenwegen, zijn er bomen die je keihard afstraffen. Tevens zijn er zeer veel televisiebeelden te vinden, waarop te zien is, dat mobiele telefoons juist de oorzaak zijn, waarom voertuigen op de vluchtstrook belanden.

Hier heb je dus het verband tussen het met mobiele telefoon achter het stuur zitten en vluchtstrookrijden


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #184 Gepost op: 1 juni 2009, 22:35:53
Niet handig vind ik veel te zwak uitgedrukt. Als een agent wild schietend een gewapende overvaller achtervolgt, door een druk winkelcentrum heen, is dat dan ''niet handig''? Ik vind dat een betere vergelijking, overigens, dan die vergelijking van Jarno met die telefoon aan de hand.

note to myself:

Laat dat pak speculaas maar zitten, kan beter meteen een hele pallet bestellen.

Zullen we dat wat, als, stel, misschien even gewoon achterwege laten?

Wacht nou maar gewoon op het moment dat er iemand de resultaten van een onderzoek bekend maakt naar de gedragingen van een chauffeur.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #185 Gepost op: 1 juni 2009, 22:36:52
Hier heb je dus het verband tussen het met mobiele telefoon achter het stuur zitten en vluchtstrookrijden

Het doet helemaal niet ter zake, in dit topic. Ik kan wel 100 verbanden verzinnen. Het 1 is een stuurmansfout (of overmacht), het andere is puur gokken met levens.

Het vluchtstrookrijden is een algemeen bekend fenomeen, zeker bij vrachtwagens die in colonne rijden en daardoor op de kont van hun voorganger kijken. Ook door spoorvorming kan een vrachtwagen een ongewilde slinger maken. Of denk eens aan een uitwijkmanouvre, schuivende lading, of, of, of... ::)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #186 Gepost op: 1 juni 2009, 22:39:16
note to myself:

Laat dat pak speculaas maar zitten, kan beter meteen een hele pallet bestellen.

Zullen we dat wat, als, stel, misschien even gewoon achterwege laten?

Wacht nou maar gewoon op het moment dat er iemand de resultaten van een onderzoek bekend maakt naar de gedragingen van een chauffeur.


Joh, alleen als ze de wereld van de ondergang probeerden te redden, kan ik deze actie steunen. Verder niet.  ::) O0


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #187 Gepost op: 1 juni 2009, 22:41:45
Joh, alleen als ze de wereld van de ondergang probeerden te redden, kan ik deze actie steunen. Verder niet.  ::) O0

Ligt het dan aan mij, of ga je dan bevooroordeeld te werk?
Het blijft speculeren, omdat wij niet de exacte gegevens hebben.

En wie weet hebben ze de wereld wel van de ondergang gered.


q300r_bc2

  • Gast
Reactie #188 Gepost op: 1 juni 2009, 22:44:44
En wie weet hebben ze de wereld wel van de ondergang gered.

Met alle respect: ;D


Gast48368

  • Gast
Reactie #189 Gepost op: 1 juni 2009, 22:47:39
Laten we het hier ff professioneel en inhoudelijk houden.  :)

Ik vind dat we hier niet kunnen spreken van een fout, maar van een weloverwogen beslissing . Ben heel erg benieuwd naar de motivatie van deze beslissing.