Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg

Auteur Topic: Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg  (gelezen 67786 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Advies

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 312
Reactie #330 Gepost op: 9 juni 2009, 19:44:32
Citaat
die jaren tezamen met Fred Vos hebben, doet mij vermoeden, toch het nodige van hem op U afgewreven.

Ik moet u teleurstellen, anderszins misschien kan ik u wel blij maken, als u dat geen vervelende opmerking vindt, Fred heeft voor mij afgedaan!


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #331 Gepost op: 9 juni 2009, 19:45:27
En daarmee denk ik dat er ondertussen wel weer genoeg is gezegd, bij deze maar weer ontopic.

Dit maal in het rood
;)

Shave


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #332 Gepost op: 2 januari 2010, 13:36:21
Zojuist, circa 1.45 uur, zag ik een politieauto met zwaailicht aan spookrijden op de A28 van Groningen-zuid naar het Julianaplein. Ik kon niet zien of er nog een auto vooraan reed. Wel zag ik dat een andere politieauto vanuit het oosten naar het Julianaplein reed. Op het plein zijn beide voertuigen stil blijven staan. Ik vermoed dat daar een spookrijder is klemgereden. Om 1.52 was alles weer rustig op het Julianaplein Weet iemand meer?
Dronken spookrijder in Groningen aangehouden
Groninger Internet Courant,  zaterdag 02 januari 2010 | 11:26

Een 65-jarige inwoner van Roden is vrijdagnacht door de politie aangehouden op het Julianaplein in Groningen. De agenten kregen een melding dat een spookrijder over de A28 vanuit Haren richting Groningen reed. Het bleek te gaan om de 65-jarige bestuurder. Hij reed met hoge snelheid over de weghelft voor tegemoetkomend verkeer. Uit een eerste ademanalyse op het Julianaplein werd duidelijk dat de automobilist te diep in het glaasje gekeken had. Op het politiebureau weigerde de verdachte vervolgens elke medewerking. Hij is ter ontnuchtering ingesloten. Zijn rijbewijs is ingenomen. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

Sommige mensen weten niet dat rijden onder invloed het rijgedrag beïnvloed..  ::)  :-X
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #333 Gepost op: 2 februari 2010, 10:08:41
Deze meldingen:

p2kflex
06:53:09 02-02-10GROUP-1PRIO 1 Voertuigbrand (brandstof: benzine) (soort voertuig: personenauto) : A18 R 202,0 DOET 40748
0803605BRW Doetinchem (Lichtkrant)
0803610BRW Doetinchem (Bevelvoerder Kazerneploeg)
0803611BRW Doetinchem (Kazerneploeg)
0803630BRW Doetinchem (?)
p2kflex
06:54:59 02-02-10GROUP-2PRIO 1 Voertuigbrand (soort voertuig: personenauto) (brandstof: benzine) : A18 L 202,0 DOET 40735
0800336BRW Oude IJsselstreek (Varsseveld) (Lichtkrant)
0800436BRW Oude IJsselstreek (Varsseveld) (Blusploeg)
0803443BRW Oude IJsselstreek (Varsseveld) (Bevelvoerder)
0803445BRW Oude IJsselstreek (Varsseveld) (Lichtkrant)
0803446BRW Oude IJsselstreek (Varsseveld) (Blusploeg)


Nou zie ik net dat 202,0 vlak vóór of net op de afrit Doetinchem is gezien vanaf Varsseveld. Zo'n 15 minuten later hoorde ik Doetinchem keren op 't eind van de A18 in Varsseveld weer richting Doetinchem met toeters en bellen.

Varsseveld was enkele minuten daarvoor al de snelweg opgegaan.

Was het niet mss sneller geweest voor brw Doetinchem om de afrit in tegengestelde richting op te rijden en zo aanzienlijke tijdwinst te boeken?
Of mag dit in Nederland simpelweg niet?

Groetjes Hugo
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Reactie #334 Gepost op: 2 februari 2010, 10:30:51
Officieel mag niet alleen wanneer de snelweg geheel afgezet is door de politie en er absoluut geen rijdend verkeer meer is en kan komen.


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #335 Gepost op: 4 februari 2010, 14:59:07
De TS van Doetinchem was al richting Varsseveld aan het rijden toen de exacte locatie duidelijk werd. Bij de eerste alarmering was nog helemaal niet duidelijk op welke rijbaan de betreffende auto stond. De melder gaf tegenstrijdige informatie waardoor de centralist geen exacte locatie vast kon stellen. Hierop is ook Varsseveld gealarmeerd. Tijdens het rijden bleek dat er op de rijbaan richting Varsseveld niets te zien was. In de tussentijd was er door de Doetinchemse TS ook niets waargenomen op de andere rijbaan. Iets waarnemen op de andere rijbaan was erg lastig aangezien het nog donker was. Daarop is de TS van Doetinchem gewoon doorgereden naar Varsseveld. De TS van Doetinchem is vooralsnog prio 1 door blijven rijden. Toen de TS van Varsseveld ter plaatse was en melde dat er niets aan de hand was is de TS van Doetinchem teruggegaan naar prio 2 en direct doorgereden naar de kazerne.

Spookrijden op de snelweg wordt bijna nooit gedaan. De vakindeling voor de snelwegen loopt van oprit tot oprit omdat dit de enige stukken zijn waar je kunt komen zonder te moeten keren of spookrijden. In dit specifieke geval betekent dit dat brandweer Varsseveld doorrijd tot de oprit Doetinchem Oost. Dit betekent dat de afrit Doetinchem Oost volledig in het verzorgingsgebied van Varsseveld ligt.

Tegen het verkeer inrijden op een autosnelweg is LEVENSGEVAARLIJK en kan alleen als je zeker weet dat de snelweg volledig is afgesloten. Weet je dat niet 100% zeker dan moet je nooit gaan spookrijden. In dit geval had Doetinchem welliswaar "alleen maar" op de afrit hoeven spookrijden. Zelfs dat is levensgevaarlijk. Je gaat dan namelijk spookrijden op een eenrichtingsweg met een scherpe, onoverzichtelijke bocht waar niemand een tegenligger verwacht. Mensen rijden doorgaans nog behoorlijk hard op zo'n afrit. In dit geval was het ook nog eens donker waardoor het nog veel onoverzichtelijker is. Dat is dus vragen om narigheid!
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #336 Gepost op: 5 mei 2010, 19:26:31
*stoft en poetst*  >:D

Is iedereen weer bekomen van de schrik?  ::)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #337 Gepost op: 5 mei 2010, 19:57:34

RealChupacabra

Oorspronkelijk filmpje is verwijderd door gebruiker..

Het ging dus om bovenstaand filmpje. Inmiddels zijn we een poosje verder. Nieuwe leden, nieuwe inzichten, discussievoer waarvoor een forum bedoeld is.  O0


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #338 Gepost op: 5 mei 2010, 20:04:02
om even wat ander voer te geven,
een filmpje wat ik een ruim jaar terug maakte op het einde van de A30 bij knoopunt barneveld.


Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #339 Gepost op: 5 mei 2010, 20:11:57
Ziet eruit als een ander uiterste....vrij, te overzien, rustig etc...ziet er verantwoord uit.