Ik heb dat wegmisbruikers (of Blik op de Weg) niet gezien, maar was er sprake van een achtervolging of van een onopvallend dienstvoertuig dat achter een overtreder aanreed? Ik begrijp in ieder geval dat het in de McDrive eindigde, dus het zal wel het laatste zijn.
Wat ik dan vaak niet begrijp (ik zie dit vaker in die TV-programma's) is dat er niet eerder een einde wordt gemaakt aan de "achtervolging." Ik rijd ook regelmatig in een onopvallende surveillancevoertuig op Schiphol, maar als ik vind dat het weggedrag van de bestuurder voor me te gortig wordt (dus levengevaarlijk) en ik dus inmiddels voldoende heb geconsateerd dan gaan bij mij de optische en eventueel de geluidssiganelen aan om mij direct herkenbaar te maken als "politie." Over het algemeen wordt dit door de overtreder direct herkend waardoor de mogelijkheid bestaat om deze direct een stopteken te geven. Het zal mij in ieder geval niet gebeuren dat een overtreder iemand voor mijn ogen doodrijdt terwijl ik hem aan het volgen ben.