Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg

Auteur Topic: Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg  (gelezen 67754 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #40 Gepost op: 4 april 2005, 13:00:49
De kans op geweld is groter met een boze agent.
Boos = menselijk maar niet professioneel. Betrokkenheid bij het vak is prima. Maar de bedoeling bv van rukken aan de verdachte door het open raam is mij niet helemaal duidelijk. Was de bedoeling dat hij door het raam naar buiten zou klimmen?

Henk

Die bedoeling snap ik idd ook niet helemaal, wel de adrenaline die er bij komt....Je zit al een tijd achter een volslagen idioot op 4 wielen aan, die alle regels die er zijn overtreedt, dan gaat het allemaal wat minder gecontroleerd.. ;)

Citaat van: Artikel 22 Ambtsinstructie

De ambtenaar kan een persoon die rechtens van zijn vrijheid is beroofd, ten behoeve van het vervoer handboeien aanleggen.


De maatregel, bedoeld in het eerste lid, kan slechts worden getroffen, indien de feiten of omstandigheden dit redelijkerwijs vereisen met het oog op gevaar voor ontvluchting, dan wel met het oog op gevaar voor de veiligheid of het leven van de persoon die rechtens van zijn vrijheid is beroofd, van de ambtenaar of van derden.


De in het tweede lid bedoelde feiten of omstandigheden kunnen slechts gelegen zijn in:


de persoon die rechtens van zijn vrijheid is beroofd, of


de aard van het strafbare feit op grond waarvan de vrijheidsbeneming heeft plaatsgevonden, één en ander in samenhang met de wijze waarop en de situatie waarin het vervoer plaatsvindt.
Artikel 23

De ambtenaar die gebruik heeft gemaakt van handboeien als bedoeld in artikel 22, eerste lid, meldt dit onverwijld schriftelijk aan de meerdere, onder vermelding van de redenen die tot het gebruik van handboeien hebben geleid.
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


flupke

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 4 april 2005, 15:35:40
Ja hij stond bij de MC Drive en er stonden een heel aantal mensen achter hun te wachten op hun eten, da duurt lang bij de MAC  ;D ;D

maar bij een stoplicht waar hij door rood reed, was het wel bijna raak met die fietser dus dat moest ook wel snel afgelopen zijn, en als hij dan toch stil staat ja dan trek hem maar uit zijn auto voordat hij wegrijd met z'n zatte kop en meer ongelukken veroorzaakt


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #42 Gepost op: 4 april 2005, 15:52:59
voor de goede orde: hij stond in de rij voor Mac Drive  ;D

Henk

en de auto voor hem reed net weg ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #43 Gepost op: 4 april 2005, 16:46:52
en de auto voor hem reed net weg ;D

één auto is geen rij..

Henk


Sven

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 4 april 2005, 16:49:33
Ik heb dat wegmisbruikers (of Blik op de Weg) niet gezien, maar was er sprake van een achtervolging of van een onopvallend dienstvoertuig dat achter een overtreder aanreed? Ik begrijp in ieder geval dat het in de McDrive eindigde, dus het zal wel het laatste zijn.

Wat ik dan vaak niet begrijp (ik zie dit vaker in die TV-programma's) is dat er niet eerder een einde wordt gemaakt aan de "achtervolging." Ik rijd ook regelmatig in een onopvallende surveillancevoertuig op Schiphol, maar als ik vind dat het weggedrag van de bestuurder voor me te gortig wordt (dus levengevaarlijk) en ik dus inmiddels voldoende heb geconsateerd dan gaan bij mij de optische en eventueel de geluidssiganelen aan om mij direct herkenbaar te maken als "politie." Over het algemeen wordt dit door de overtreder direct herkend waardoor de mogelijkheid bestaat om deze direct een stopteken te geven. Het zal mij in ieder geval niet gebeuren dat een overtreder iemand voor mijn ogen doodrijdt terwijl ik hem aan het volgen ben.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #45 Gepost op: 4 april 2005, 17:23:23
nou het was dus zo dat er in een on opvallend dienstvoertuig werd gereden en de '' achtervolging'' duurde 6 minuten, maar ik vond ook dat er wel wat eerder ingegrepen had kunnen worden maja
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Target77

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 4 april 2005, 18:07:33
Bedoel je nou "achtervolging" of bedoel je "onopvallend volgen" ??  ???

Lijkt mij een wereld van verschil uit maken in het verhaal  ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #47 Gepost op: 4 april 2005, 22:07:29
Bedoel je nou "achtervolging" of bedoel je "onopvallend volgen" ??  ???

Lijkt mij een wereld van verschil uit maken in het verhaal  ;)

Het was onopvallend volgen, waarbij ook bij het door rood rijden overstekende voetgangers moesten rennen. Ook werd een auto met hoge snelheid bijna in de flank geraakt. Had niet langer hoeven duren want zijn rijbewijs bleek al eens afgepakt, dus grond genoeg voor een aanhouding.

Henk


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #48 Gepost op: 4 april 2005, 22:11:24
Als ze iedereen gelijk van de weg plukken naar één overtreding zal de boete vaak niet zo hoog uitvallen waardoor de automobilist weer snel in de verleiding komt het weer te doen. Maar zodra de bestuurder meerdere overtredingen maakt kan de boete hoger oplopen, of rijbewijs kwijt? Waardoor de bestuurder wel eerst even nadenkt voor hij deze feiten weer pleegt. (Uitzonderingen doorgelaten).


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #49 Gepost op: 5 april 2005, 11:32:05
Het is te makkellijk om van achter de PC te oordelen over de eerste ontstress-reacties van de agenten.

Ik heb het niet gezien, en natuurlijk verdiend het niet de schoonheidsprijs, maar wie van degene die deze aktie heeft gezien, zou in deze situatie de bestuurder respectvol en volgens de juiste procedures naar het buro overgebracht hebben ?

Ik zou het veel ernstiger vinden als ze hem letterlijk de cel ingeschopt hebben.