Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg

Auteur Topic: Hulpverleningsvoertuigen aan het spookrijden op de snelweg  (gelezen 67758 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #50 Gepost op: 5 april 2005, 11:54:19
Het is te makkellijk om van achter de PC te oordelen over de eerste ontstress-reacties van de agenten.

Ik heb het niet gezien, en natuurlijk verdiend het niet de schoonheidsprijs, maar wie van degene die deze aktie heeft gezien, zou in deze situatie de bestuurder respectvol en volgens de juiste procedures naar het buro overgebracht hebben ?

Ik zou het veel ernstiger vinden als ze hem letterlijk de cel ingeschopt hebben.

Dat was het lang niet....en hij had het wel verdiend om even te schrikken.... Hoewel het waarschijnlijk toch niets uitmaakt, want hij had al geen rijbewijs meer.... :-X :-\
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #51 Gepost op: 5 april 2005, 12:02:18
Het is te makkellijk om van achter de PC te oordelen over de eerste ontstress-reacties van de agenten.

Ik heb het niet gezien, en natuurlijk verdiend het niet de schoonheidsprijs, maar wie van degene die deze aktie heeft gezien, zou in deze situatie de bestuurder respectvol en volgens de juiste procedures naar het buro overgebracht hebben ?

Ik zou het veel ernstiger vinden als ze hem letterlijk de cel ingeschopt hebben.

Het gaat mij niet om de verdachte die mogen ze meppen van mij, maar om de agent. Een boze reactie is emotioneel en niet rationeel. Het is niet veilig om boos aan een dronken bestuurder te gaan trekken, ik ken mensen die gehakt van je maken als je je armen door het opengedraaide raampje naar ze toesteekt.

Op de opleiding leren ze juist dat zo iets honderd keer goed gaat en dan opeens  :o oops! Kom je de verkeerde tegen... Een kwestie van statistiek.

Henk


Target77

  • Gast
Reactie #52 Gepost op: 5 april 2005, 23:39:52
Zo ken ik en verhaal van een taxichauffeur die heel wat jaren geleden een dronken bestuurder tegen hield. Dronken droppie pakte een hakbijl achter uit zijn auto en sloeg alle ruiten in van de taxi. Had ook anders kunnen aflopen!  ;)


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #53 Gepost op: 6 april 2005, 19:25:02
Het gaat mij niet om de verdachte die mogen ze meppen van mij, maar om de agent. Een boze reactie is emotioneel en niet rationeel. Het is niet veilig om boos aan een dronken bestuurder te gaan trekken, ik ken mensen die gehakt van je maken als je je armen door het opengedraaide raampje naar ze toesteekt.

Op de opleiding leren ze juist dat zo iets honderd keer goed gaat en dan opeens  :o oops! Kom je de verkeerde tegen... Een kwestie van statistiek.

Henk

Deze insteek vind ik wel een goede.

Die overweging had ik niet gemaakt, omdat ik er vanuit ging dat hij niet onverantwoord handelde.


Feder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 854
Reactie #54 Gepost op: 6 juli 2008, 14:06:10
Wild West in Groningen.... Over de A28 reed zojuist (4.42) een spookrijder van Assen richting Groningen, gevolgd door tenminste 3 politieauto's die ook aan het spookrijden waren! Deze uiteraard alle 3 met sirene en zwaailichten aan. Via het Julianaplein reden ze de binnenstad in. Hoe het afloopt... ik ben benieuwd naar het persbericht!

Groningen: aanhouding na achtervolging

De politie heeft zaterdagnacht in de Baart de la Faillestraat een 34-jarige automobilist (woonplaats onbekend) aangehouden na een achtervolging door Haren en Groningen. De bestuurder viel op toen hij in Haren zijn richtingaanwijzer aan had staan, maar niet de bocht nam. Agenten besloten het voertuig in de gaten te houden en wilden de auto even verderop langs de kant zetten. Op de Rijksstraatweg in Haren werd een stopteken gegeven, maar hier voldeed de verdachte niet aan. Hij maakte zich met hoge snelheid uit de voeten en deed dit onder andere door te spookrijden op de A28 in de richting van Groningen. In de Baart de la Faillestraat raakte de man een geparkeerde auto, waarna hij zijn ontsnapping moest staken. Hij verklaarde direct de auto waarin hij reed te hebben gestolen. De politie heeft de man ingesloten en doet verder onderzoek.
(bron: http://www.politie.nl/groningen/nieuws/persberichten/080706zondag6juli2008.asp'


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #55 Gepost op: 30 mei 2009, 11:52:41
Ik kwam dit filmpje van '1267ed' tegen op youtube.... Hoe was het ook alweer? Alleen tegen het verkeer in als het een korte overzienbare afstand is of wanneer de politie de weg heeft afgesloten? In ieder geval ziet dit er niet al te veilig uit! :-\ Natuurlijk is het ook maar de vraag of je een camera moet bedienen als je met je truck op de snelweg rijdt, maar goed.

! Video not found


brw-niels

  • hobby fotograaf brandweer hattemerbroek
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
  • hobby fotograaf brandweer hattemerbroek
    • http://www.everyoneweb.com/BrandweerHattemerbroek/
Reactie #56 Gepost op: 30 mei 2009, 12:00:52
misschien deze

112meldingen
16:42:33 16-05-09PRIO 1 Vrachtauto brand A37 L 30,6 ERICA
0502639Tankautospuit-4311 Klazienaveen
0501018Kazernetechniek Klazienaveen
0501002Blusgroep-3 Klazienaveen
0501001Blusgroep-2 Klazienaveen


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #57 Gepost op: 30 mei 2009, 12:04:41
misschien deze

112meldingen
16:42:33 16-05-09PRIO 1 Vrachtauto brand A37 L 30,6 ERICA
0502639Tankautospuit-4311 Klazienaveen
0501018Kazernetechniek Klazienaveen
0501002Blusgroep-3 Klazienaveen
0501001Blusgroep-2 Klazienaveen

ik denk het niet.

Op het filmpje is het de 41-11

http://www.hvdrenthe.nl/index.php?id=153

http://www.hvdrenthe.nl/assets/images/images/new/brandweer/voertuigen/41-11.jpg
Emmen 41-11 (TS hd/ld)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #58 Gepost op: 30 mei 2009, 12:28:51
Ik sta niet gauw perplex (of zitten dan) maar dit is toch wel erg link. Vooral tegemoetkomende slingerende vrachtwagens.. :o
Die pakken nogal eens een vluchtstrookje mee...


Voederbietel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 472
Reactie #59 Gepost op: 30 mei 2009, 12:29:56
Ook de TS 41.11 is voor dit ongeval gealarmeerd, dus het zou kunnen. Zit nog te zoeken naar herkenningspunten waar het exact is.