Doorgeven parkeerkaartje

Auteur Topic: Doorgeven parkeerkaartje  (gelezen 47599 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 1 juni 2009, 21:05:04
Het overtreden van de belastingwet is vele malen duurder als bijvoorbeeld het parkeren buiten een vak (dat is een mulder gedraging).

Ik heb even gezocht, maar ik kan nergens de strafbaarheidstelling van het parkeerkaartje vinden  :)

Op de site van de gemeente Barneveld (ik neem aan dat het daar was gezien de topicstarter) kan ik alleen wijzigingen vinden van de verordening Parkeerbelastingen Barneveld. Nergens is de integrale versie te vinden... :-\

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 1 juni 2009, 21:53:52
Ik volg dit topic sinds het er staat. Op de een of andere manier gaat het er bij mij niet in. Ik weet dat instantie, overheid, steeds gekkere dingen verzinnen om de burger geld uit de zak te kloppen, maar dit lijkt me ongeloofwaardig.

Waar kan staan dat het iemand verboden is een andere burger een kaartje te schenken? Nee, ik kan het niet geloven. Kan de topicstarter dat bonnetje misschien inscannen? Zonder persoonsgegevens, uiteraard. ::)

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 1 juni 2009, 21:57:18
heeft die vrouw ook een boete gekregen??

voor het aannemen en plaatsen van het parkeerkaartje wat zij niet gekocht heeft (in de automaat)

het lijkt me dan dat beide partijen (de gever en de ontvanger) zich schuldig maken aan "belasting-ontduiking"

weetje_hgl

• geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #23 Gepost op: 1 juni 2009, 22:08:29
"belasting-ontduiking"

Nee, geen ontduiking, want er is betaald voor het parkeren, dat is het vreemde...
(dat die betaling niet gedaan is door de nieuwe parkeerder, doet dan even niet terzake..., want op een parkeerticket staat geen kenteken vermeld...)

Wat ik me dus afvraag:

Is er daadwerkelijk sprake van een boete van 250 euro?
Kan die bon ingescand worden?
Op basis van welk artikel is de bon uitgeschreven?

Ik lees de reacties vanzelf wel.... :|
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #24 Gepost op: 1 juni 2009, 22:19:22
de bon is uitgescheven aan ons (de gever), echter hebben we nog geen brief gehad, het inscannen van de bon moet ik even kijken of dat lukt en waar we hem hebben.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

mon3aantje

• Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 1 juni 2009, 22:25:21
de bon is uitgescheven aan ons (de gever), echter hebben we nog geen brief gehad, het inscannen van de bon moet ik even kijken of dat lukt en waar we hem hebben.

Zou je misschien de feittekst hier alvast kunnen plaatsen. Ben daar wel erg benieuwd naar...

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 1 juni 2009, 22:30:03
het inscannen van de bon moet ik even kijken of dat lukt en waar we hem hebben.

Zoiets uitzonderlijks zou ik direct op kunnen duikelen... ::)
Het is geen boodschappenbonnetje ofzo.  O0

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #27 Gepost op: 2 juni 2009, 08:39:16
Je betaald voor een parkeer plek. Lijkt me niet dat het er dan toe doet welke auto er staat en of de koper van het ticket er ook echt zijn auto neer zet. Er is betaald voor (bijv) 2 uur en je staat er maar 1 uur, dan heeft de houder van dat ticket dus nog 1 uur recht om daar te staan, ook al is het doorgegeven.

Anders moeten ze parkeermeters met een invoer voor kentekens of naam maken, dan zou het logisch zijn dat een auto met verkeerd kenteken/naam bekeurd wordt.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 3 juni 2009, 06:48:56
ook zonder de brief had ik allang contact gezocht met de gemeente over deze boete

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 3 juni 2009, 07:18:20
Misschien staat het bankrekeningnummer van die controleur wel op dat bonnetje..  ;D