Over de leeftijd; Je MOET minimaal 23 jaar zijn om met optische en geluidssignalen te rijden, dat is volgens mij voor de wet ook verplicht. Je moet ook in het bezit zijn van EHBO diploma met reanimatie, maar dat zit tegenwoordig bij je EHBO.
Hier klopt helemaal niks van.
Ik reed op m'n 19e al met OGS (bij de hap).
Er staat nergens iets in de wet over een minimum leeftijd.
En ook is een ehbo diploma niet verplicht. Dit staat nergens vermeld en ook niet iedereen die OGS rijd heeft het nodig.
Ik noem bijv. het spoedvervoer van organen, dit word in sommige plaatsen door taxichauffeurs gedaan, die wel een rijtraining hebben gehad maar echt een EHBO diploma nodig hebben om met OGS te rijden.
"In het 'dagelijkse leven' doet dit voertuig gewoon dienst als taxi en zijn zowel de optische en geluidssignalen alsook het logo verwijderd. Wanneer men een oproep krijgt voor een spoedrit, wordt het taxi bord verwijderd en de zwaailampen op het dak geplaatst. Op dat moment wordt ook het 'Star of Life' logo geplaatst en valt het voertuig onder de wet voorrangsvoertuigen"
Aldus 112spoed.nl
Nu is het natuurlijk prima als een taxichauffeur een ehbo-diploma heeft, maar dat dat verplicht is om met OGS te rijden is onzin, net als die min. leeftijd van 23.