Even uit me hoofd... Ik moet even de regelgeving opzoeken..
VOIP (IP-Telefonie) Providers
VOIP providers zijn niet wettelijk verplicht om 112 meldingen door te geven, conform de regelgeving waarin KPN vaste Net en Mobiele telefoon providers dat wel wettelijk verplicht zijn.
Voip providers kunnen (maar doen dat niet altijd) voor NL abbonees de 112 call door sturen naar de KLPD Driebergen..
Echter kan iemand met een NL account kan ik ook ergens in kroatie zitten..
Vaste Telefonie, Kabel
Kabelaars zoals UPC en Ziggo zijn (nog niet) wettelijk ook niet verplicht 112 te routeren naar een locale 112 centrale, echter vaak zullen ze dat wel doen, anders komt de 112 telefoontje in Driebergen uit..
Vaste Telefonie, Analoog
Alleen Analoge Telefonie providers moeten ook bij stroomstoring 112 signaal op de lijn geven..
Vaak kunnen alleen oudere analoge toestellen altijd signaal geven., Moderne dect telefoontjes werken al niet bij stroomstoringen
Vaste Telefonie, ISDN
112 calls van ISDN providers komen op de lokale 112 centrale binnen, echter dat is niet wettelijk verplicht Sommige ISDN providers kunnen alleen een koppeling bieden naar driebergen. is dat niet verplicht.. De meeste ISDN randapparatuur en telefooncentrales werken op externe voedingen. De abonnee moet zelf zorgen voor stroom in dien gewenst ondersteund door accu's of ups..
MobieleTelefonie, GSM
112 calls komt slechts in uitzondering gevallen, bij lokale 112 meldkamers binnen, vaak word het via driebergen afgehandeld of doorgeschakeld naar de juiste lokale 112 meldkamer.
MobieleTelefonie, TETRA, Sateliet
De Tetraproviders en de NL Satelietproviders zorgen via een vaste lijn dat de 112 calls in diebergen uitkomen.