De nauuwkeurigheid gaat ook afhangen van het type mobiele telefoon. Modernere telefoons kunnen straks meer informatie mee sturen. E112 en E911 kunnen in theorie me een telefoon die AGPS of location based services ondersteund beter dan 100 meter worden.
Overigens als je telefoon met signaal sterkte meting ook nog infomatie gaat mee sturen over de aangrenzende cellen en hun signaal sterkte kom je al een heel end. Je krijgt dan circelvormige banden die over elkaar vallen. waar deze banden elkaar overlappen bevind je telefoon zich.
De standaard waaraan de meldkamers moeten voldoen die eerder poste was al van 2002.
Vanmiddag heb ik wat met me GSM zitten rommelen en kon er de 6 naburige Cell Id's uit toveren met hun signaal sterkte. Positie bepaling en radio navigatie is mijn vakgebied en heb bij een telecom bedrijf gwerkt om GSM netwerk op te bouwen.
Even kort
Het is in eerste instantie bedoeld om de juiste meldkamer te krijgen.
hierna is het een hulp middel voor de centralist om al een hulpverleningsvoertuig een richting aan te kunnen geven
hierna hangt het er van af wat je telefoon ondersteund.
Steeds meer telefoons zullen dit echter gaan ondersteunen omdat de VS en europa deze systemen verplicht hebben. en nederland dus voor een van de eerste keren eens de laatste is in europa die het introduceerd.
maarre...betekent dit nu dat er direct wordt doorgeschakeld (dus zonder tussenkomst van Driebergen) naar de juiste centrale/ meldkamer?
grtz
Peter
dat is dus wel de opzet ja.