Mobiel 112 bellen; welke meldkamer?

Auteur Topic: Mobiel 112 bellen; welke meldkamer?  (gelezen 51655 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sebosch

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • 112 als elke seconde telt
Reactie #60 Gepost op: 26 maart 2006, 12:57:21

Hij bedoelt rechtstreeks naar de centrale bellen. Doorgeschakeld worden via '112' kan natuurlijk altijd.

Inderdaad kanarie maar ja,...............lezen is ook een kunst.   ;D ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #61 Gepost op: 26 maart 2006, 13:38:25
Laatste weken een paar keer 112 gebeld met de mobiel en meestal had ik binnen 20 seconden de betreffende instantie aan de lijn.... Als je het nummer in je telefoonboek in je mobiel moet zoeken en moet bellen kost het meestal meer tijd!!  ;) ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #62 Gepost op: 26 maart 2006, 14:06:49
Laatste weken een paar keer 112 gebeld met de mobiel en meestal had ik binnen 20 seconden de betreffende instantie aan de lijn.... Als je het nummer in je telefoonboek in je mobiel moet zoeken en moet bellen kost het meestal meer tijd!!  ;) ;D
Precies 112 is niet voor niets in het leven geroepen,dus als buitenstaander heb je niets met andere nummers te maken.Die zijn uitsluitend voor de diensten zelf bedoelt,of voor het terugbellen van bedrijven na een OMSje

Inderdaad kanarie maar ja,...............lezen is ook een kunst.   ;D ;D
Met mijn lezen is niets mis,maar er moet toch iets met je miszijn als je een ellelang nummer gaat intoetsen terwijl je een heel simpel 3 cijferig nummer hebt.En je met 112 veel sneller de juiste hulpdienst hebt


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #63 Gepost op: 27 maart 2006, 15:41:01
Tja en dat is idd toch echt de snelste manier om ze te bereiken, door ze met een directe lijn te bellen...............als je 112 belt kost dat je weer een paar seconden  ;)

Of je nou het rechtstreekse nummer van een 112-centrale in een willekeurige regio belt, of de 112 centrale van de KLPD als je mobiel gewoon 112 belt. Doorverbonden naar een specifieke hulpdienst moet alsnog gebeuren, dus die paar seconden ben je toch kwijt.

Gegroet,
Franc


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #64 Gepost op: 4 april 2006, 19:16:34
http://www.telegraaf.nl/binnenland/36521261/Brussel_eist_aanpassing_112_in_Nederland.html

di 4 apr 2006, 16:41
Brussel eist aanpassing 112 in Nederland
BRUSSEL/STRAATSBURG - Het Europese noodnummer 112 (politie, brandweer, ambulance) werkt in Nederland niet helemaal zoals het hoort. De 112-centralist komt niet automatisch te weten waar een gsm-beller zich bevindt, wat volgens de Europese regels wel moet. De Europese Commissie heeft daarom dinsdag een aanmaning naar Den Haag gestuurd.

In twaalf andere EU-landen speelt hetzelfde probleem. Ook daar dreigt de Commissie met een procedure als de landen hun centrales niet aanpassen.

Een woordvoerder van het ministerie van Binnenlandse Zaken erkent dat de huidige 112-centrales nog geen locatieherkenning hebben voor gsm's. Dat zou binnenkort moeten veranderen: dan kunnen Europese bedrijven zich inschrijven om de order in de wacht te slepen de centrales aan te passen.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #65 Gepost op: 4 april 2006, 23:13:31
http://www.telegraaf.nl/binnenland/36521261/Brussel_eist_aanpassing_112_in_Nederland.html

di 4 apr 2006, 16:41
Brussel eist aanpassing 112 in Nederland
BRUSSEL/STRAATSBURG - Het Europese noodnummer 112 (politie, brandweer, ambulance) werkt in Nederland niet helemaal zoals het hoort. De 112-centralist komt niet automatisch te weten waar een gsm-beller zich bevindt, wat volgens de Europese regels wel moet. De Europese Commissie heeft daarom dinsdag een aanmaning naar Den Haag gestuurd.

In twaalf andere EU-landen speelt hetzelfde probleem. Ook daar dreigt de Commissie met een procedure als de landen hun centrales niet aanpassen.

Een woordvoerder van het ministerie van Binnenlandse Zaken erkent dat de huidige 112-centrales nog geen locatieherkenning hebben voor gsm's. Dat zou binnenkort moeten veranderen: dan kunnen Europese bedrijven zich inschrijven om de order in de wacht te slepen de centrales aan te passen.

Jah.. ga dat ook weer ff lekker europees aanbesteden... net als de politiehelikopter, de P2000 pagers.... ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #66 Gepost op: 2 september 2006, 23:53:15
Ik vraag me af waarom het niet technische mogelijk is als je met je GSM belt naar 112 niet direct de juiste regio aan de lijn krijgt. Nu krijg je eerst het KLPD die je dan nog eerst moet door verbinden. Met het het nummer 0900 8844 werkt namelijk wel gelijk regio gericht, een beetje vreemd   :-\


Michelle1983

  • Gast
Reactie #67 Gepost op: 2 september 2006, 23:55:27
Als ik met Vodafone 0900-8844 bel, moet ik ook nog altijd eerst de plaats doorgeven.


rob dierenambulanc

  • Gast
Reactie #68 Gepost op: 2 september 2006, 23:58:18
Als ik met Vodafone 0900-8844 bel, moet ik ook nog altijd eerst de plaats doorgeven.
Ik heb HI van KPN en heb andere ervaringen. Ik was in scheveningen en had een vraag en had gelijk regio haaglanden aan de lijn.


Arlé

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
  • Ennnn uit!
Reactie #69 Gepost op: 3 september 2006, 09:28:53
Ik vraag me af waarom het niet technische mogelijk is als je met je GSM belt naar 112 niet direct de juiste regio aan de lijn krijgt. Nu krijg je eerst het KLPD die je dan nog eerst moet door verbinden. Met het het nummer 0900 8844 werkt namelijk wel gelijk regio gericht, een beetje vreemd   :-\

Dit is wel mogelijk, sterker nog; langzamerhand gaan steeds meer meldkamers het zelf doen. In RR komt dit ook eerdaags.
Met vriendelijke groet, Arlé