Doodzwijgen fouten HV'ers?

Auteur Topic: Doodzwijgen fouten HV'ers?  (gelezen 4145 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

hansalmere

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #10 Gepost op: 14 juni 2009, 14:55:11
maar wat doe je als je weet dat iemand niet Capabel is voor een functie en hij of zij melden zich aan bij andere organisatie bijv. melden van verpleegkundige zijn of HAP chauffeur of ........


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 14 juni 2009, 16:55:21
maar wat doe je als je weet dat iemand niet Capabel is voor een functie en hij of zij melden zich aan bij andere organisatie bijv. melden van verpleegkundige zijn of HAP chauffeur of ........

Dan ga je dat niet melden op een publiek forum in ieder geval (wat mij betreft).

Je kunt dan beter die betreffende organisatie benaderen.
Hier op het forum weet je ten eerste niet of die andere organisatie ook meeleest, je bereikt dan je doel dus niet. Ten tweede is het niet de bedoeling om mensen hier publiekelijk te kijk te zetten.

En als 'iemand' zich hier op het forum uitgeeft voor iets wat hij of zij niet is, kan je dat melden aan de moderators :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #12 Gepost op: 14 juni 2009, 17:18:38
maar wat doe je als je weet dat iemand niet Capabel is voor een functie en hij of zij melden zich aan bij andere organisatie bijv. melden van verpleegkundige zijn of HAP chauffeur of ........

Je stelt hier iets anders aan de orde,

Je hebt het nu over de het aanname beleid van een organisatie en het opgeven van referenties...  Duidelijk is dat iemand competent dient te zijn volgens zijn werkgever en dat de werkgever processen ingericht moet hebben om de kwaliteit van zijn dienstverlening moet bewaken. En als iemand structureel onder de maat functioneert, dat dat in functioneringsgesprekken aan de orde moet komen.
Tja en als iemand niet functioneert bij de ene organisatie, kan die dat best wel doen in een andere organisatie.  Echter het mag helder zijn dat de werkgever, (ook al is dat een EHBO vereniging of andere clubs, ook gewoon Human resource management en competentiemanagement moet hebben..
De tijd van ik heb een diploma, dus ik ben bekwaam en bevoegd, ligt toch al een tijdje achter ons hoop ik.....


hansalmere

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #13 Gepost op: 14 juni 2009, 17:36:34
Je stelt hier iets anders aan de orde,
in mij verhaal zijn het toch ook fouten HV'ers alleen op een andere manier denk ik .


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #14 Gepost op: 15 juni 2009, 11:10:06
Denk dat, als je een fout maakt als HV'er zijnde, je het beste hierover open en eerlijk kunt communiceren met het slachtofer van de fout.

in mijn zeer directe nabijheid hebben wij het meegemaakt dat een arts een (grove) fout heeft gemaakt.

Wij hebben hier met deze arts diverse gesprekken over gehad, uiteindelijk hebben wij besloten geen claim in te dienen, maar door de wijze van omgang van deze arts met ons en zijn gemaakte fout, hebben wij besloten om met deze arts in zee te blijven gaan en de behandeling bij hem voort te zetten.

Hier wil ik mee aangeven dat we met ons allen kunnen afvragen wat het nut van afschieten van elkaar is, mogelijk werkt opbouwende kritiek veel beter en is het aan de hulpverlener en zijn "slachtoffer" om elkaar in consensus te vinden...


Tot zover van de afdeling Geitenwollensok,

Mzzl, d'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....