Politie Duitsland

Auteur Topic: Politie Duitsland  (gelezen 133022 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #260 Gepost op: 22 april 2014, 13:09:42
Opmerkelijk nieuwsbericht op de pagina van Het Laatste Nieuws:

Citaat
Eieren leggen waterkanon Duitse politie stil

Wat een geslaagde proef moest worden om de politieleiding van de Duitse deelstaat Thüringen de kwaliteiten te tonen van het nieuwste waterkanon, is uitgelopen op een treurige vertoning.
Agenten wisten met eieren, tennisballen en halfvolle PET-flesjes het zwaar gepantserde voertuig te temmen. Stenen, de normale munitie van relschoppers, hoefden er niet eens aan te pas komen.

Agenten hadden de 33 ton wegende kolos neergezet in een proefopstelling om te laten zien hoe goed het waterkanon was. Het pakte anders uit. Vuistgrote beschadigingen ontstonden in het gepantserde glas van de cabine door de inslag van eieren, tennisballen en PET-flesjes.

De politieleiding heeft experts opdracht gegeven te kijken of de plexiglazen ruiten vervangen moeten worden, meldden Duitse regionale media vandaag. De waterkanonnen zijn sinds de ingebruikname in 2013 drie keer ingezet. Stenen werden toen niet gegooid.

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/1860348/2014/04/22/Eieren-leggen-waterkanon-Duitse-politie-stil.dhtml

Wasserwerfer "WaWe 10" in Thüringen bei Polizeiübung durch Eier und Tennisbälle beschädigt

 98uiye
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #261 Gepost op: 22 april 2014, 23:23:27
Een beetje overdreven bericht: de waterwerper is volgens de geïnterviewde politieman niet 'stilgelegd', maar volledig inzetbaar. En wie goed kijkt ziet dat de beschadigingen aan de voorruit alleszins meevallen. Maar ja, de extensie van de website is .be  98uiye


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #262 Gepost op: 23 april 2014, 00:48:36
Citaat
Vuistgrote beschadigingen ontstonden in het gepantserde glas van de cabine door de inslag van eieren, tennisballen en PET-flesjes.
Zullen vast hard gekookte eitjes zijn geweest... ;D


Folkert

  • Student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
Reactie #263 Gepost op: 23 april 2014, 13:47:51
Citaat van: paulg link=msg=1261691 date=1398201807
Een beetje overdreven bericht: de waterwerper is volgens de geïnterviewde politieman niet 'stilgelegd', maar volledig inzetbaar. En wie goed kijkt ziet dat de beschadigingen aan de voorruit alleszins meevallen. Maar ja, de extensie van de website is .be  98uiye
Ik denk dat het stilleggen eerder slaat op het feit dat de schade er überhaupt is. Als dit het gevolg is van een halfvol spa flesje is het zaak heel erg goed uit te zoeken wat een stevige straatsteen gaat uitrichten.

Overigens vind ik de Transformers-uitstraling van de motorkap wel heul gaaf   :D


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
Reactie #264 Gepost op: 27 juni 2014, 19:20:05


Dienst: Polizei Nordrhein-Westfalen
Standplaats:
Soort voertuig: Surveillancevoertuig
Merk en type: Volkswagen Passat
Kenteken: NRW 5-7389
Bijzonderheden:


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #265 Gepost op: 19 juli 2014, 23:17:21
Dienst: Landespolizei Niedersachsen
Standplaats: Göttingen (Kreisstadt Landkreis Göttingen)
Soort voertuig: surveillancevoertuig
Merk & Type: VW T5
Kenteken: GÖ - 3292
Bijzonderheden: nog oude (groene) uitmonstering, nog een oud Behörden-kenteken.




André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,367
Reactie #266 Gepost op: 19 juli 2014, 23:25:35
En volgens mij ook nog ouder type lichtbalk, ik zie draaiers door de blauwe lenzen...


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #267 Gepost op: 20 juli 2014, 22:34:18
André,
volgens mij een Hänsch DBS 2000 of 3000. Caprice zal het wel helemaal zeker weten.
Gr
Paul


Gast

  • Gast
Reactie #268 Gepost op: 20 juli 2014, 22:38:54
Ik ben nog steeds niet zo heel goed thuis in de Duitse bloembakken en aquariums (aquarias?) maar afgaande op de donkerblauwe lens zou het een strobe-model moeten zijn, dus DBS2000.


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #269 Gepost op: 20 juli 2014, 22:47:28
Dienst: Landespolizei Freistaat Bayern
Standplaats: Kreisfreie Stadt Regensburg ('hoofdstad' van Bezirk Oberpfalz en van Kreis Regensburg)
Soort voertuig: surveillancevoertuig
Merk & Type: BMW 3-serie Touring
Kenteken: R-PR 570
Bijzonderheden: Hella RTK-7 met alley lights, schijnwerper, take-down, tekst matrix