Prima bedacht Fikkie, maar wat doen we nou met die mogelijke uitbreiding, volgens mij vergeet je dat steeds.
Die bewoners daar kan je niks mee, dat heb ik namelijk al eerder vermeld die heeft een bevelvoerder nodig om de juiste informatie te krijgen. En met die 1500 liter water die we bij ons hebben doe je echt niet zoveel. Wachten op die tweede TAS gaat te veel tijd kosten, voor die er is slaat de brand aan alle kanten er al uit.
Hoe zou jij je eerste straal inzetten? Misschien heb je dat al eerder vermeld, maar zou je het nog eens willen vertellen alsjeblieft?
Voor dat de tweede TAS ter plaatse is staat de complete zolder in de fik en loop je met jouw methode continu achter de feiten aan, en dat betekent dat de bevelvoerder steeds opnieuw zijn plannen moet bijstellen.
En daar komt nog bij dat ondanks pogingen van het desbetreffende korps het pand toch afgebrand is. Ik ben wel benieuwd wat er nou eigenlijk in werkelijkheid allemaal gebeurd is. misschien wel een flash over op de vliering, met explosieve branduitbreiding.....ik word steeds nieuwsgieriger
Jaap,
Natuurlijk vergeet ik die uitbereiding niet. Maar waar kan de uitbereiding naar toe? Volgens mij alleen maar naar de schuur die eraachter ligt. De 2de ts kan nadat zij voor de waterwinning hebben gezorgd (aanjager) de uitbereiding voorkomen.
Hieronder nog even het stukje waar ik de eerste straal in zou zetten zoals ik afgelopen week al heb vermeld.
De eerste straal met hd ligt mijns inziens niet op de juiste plaats. Als je de eerste foto bekijkt zie je dat er aan die kant geen deur zit om naar binnen te gaan. Op de 2de foto is aan de voorkant ook geen deur te zien en omdat het een oude boerderij betreft zit de trap meestal in het achterhuis. Om een binnenaanval te doen kun je dan ook het beste aan de rechtse kant de eerste straal hd afleggen om mee naar binnen te gaan.
de brandwacht die aan het omhangen is lijkt via de ladder de straal in te willen zeten op de plaats waar de 2 buurtbewoners aan het blussen zijn. Om een maximale effect te krijgen van je hd kun je beter een binnenaanval doen. Op het moment dat hij verder uitbereid (wat zeer waarschijnlijk is) zullen deze mensen van het dak moeten en ben je te laat om de straal opnieuw binnen in te zetten om uitbreiding naar beneden te voorkomen. de zolder kun je toch al als verloren beschouwen.
Als ik het stukje goed heb gelezen zou de politie ondertussen al ter plaatse zijn. Dit is dan weer "typisch"politie dat die mensen nog steeds op het dak zitten. Dat zij blauwe meetbuisjes genoemd worden is nog daar aan toe maar dat ze er buurtbewoners bij gaan betrekken vind ik toch wel een beetje slordiger.
Shave heeft in mijn ogen gelijk. Zoals eerder is omschreven dat de boerderij toch afbrand. heeft dan dit grote opschalen zin? Of het met 2 of 12 voertuigen afbrand maakt niet uit. De kunst van de brandweer blijft het probleem met zo min mogelijk schade en neve schade oplossen.
Maar als iemand mij kan overtuigen dat dit wel een pelotonsinzet is wil ik daar graag met meegaan alleen met de argumenten die tot nu toe zijn gegeven lukt dat nog steeds niet.
Verder ben ik ook zeer benieuwd naar wat de volgende stap in deze casus is.