Naar aanleiding van dit bericht een vraag:
Duikongeval bij Zeelandbrug eist leven
Maandag 2 februari 2004
Een nog onbekende man is maandagmiddag bij een duikongeval bij de Zeelandbrug om het leven gekomen.
De man was samen met zijn buddy in de Oosterschelde bij Zierikzee aan het duiken toen de man rond half een onwel werd. De buddy kreeg het slachtoffer samen met een omstander aan de kant. Reanimatie door de buddy en later ambulance- en traumahelikopterpersoneel mocht niet meer baten.
De man kreeg in het water vermoedelijk een hartstilstand. Twee ambulances, een traumahelikopter, brandweer Zierikzee en de duikploeg van de Goese brandweer waren ter plaatse.De vraag:
Als iemand onder water een hartstilstand krijgt, is de reanimatie dan gedoemd te mislukken? Onder water is er toch een druk op je lichaam, wat wellicht een uitwerking op het hart en bloed heeft?
Ik verwijs niet per definitie naar deze reanimatie, maar door dit bericht vroeg ik me dat af.
En zijn er nog andere ziektebeelden waarbij de gevolgen ernstiger kunnen zijn? Bijvoorbeeld een CVA, hartinfarct, maagbloeding etc.
Een beetje moeilijk onderwerp misschien, maar met al die kundige mensen hier, lijkt me dat geen probleem.
Christian