Een telefoon die met Wifi verbonden is schakelt normaal altijd 3 en 4G uit. 2G blijft aan voor de spraakverbinding en de SMS en MMS verbindingen.
Eh, die kende ik nog niet. Er wordt niets uitgeschakeld, alleen de mobiele data. Spraak en data zijn twee gescheiden systemen op een telefoon. Die kunnen gecombineerd worden via een mobiel netwerk, maar je kunt de data ook via een WiFi netwerk laten lopen, op de achtergrond blijft het mobiele netwerk gewoon meedraaien hoor. Misschien niet zichtbaar, maar als je er een speciaal netwerk appje voor installeert dan zie je dat 2/3/4G gewoon actief blijft.
Als alle telefoons tegelijk van 4G naar 3G gaan heb je kans dat het hele netwerk er uit klapt vanwege de piek in de belasting ineens. 3G is al zwaar belast waar 4G dat (nog) niet is. De 4G gebruikers ontlasten juist het 3G netwerk waardoor deze ook weer beter functioneert.
Daar ben ik het dan niet mee eens. Ook al is het netwerk overbelast, CB gaat gewoon door. Voor CB is geen wachtrij, dat gaat gewoon mee met het bestaande signaal wat toch wel wordt uitgezonden. Dat is nu juist het grote voordeel van CB.
Ik was trouwens om 1200 via wifi verbonden dus wellicht dat het toestel dan afschaalt naar 2/3g. @hunter: toestel én netwerk zijn beide 4g, anders werkt het niet
Het gaat niet alleen om 4G, maar ook om de frequenties. Daarom is er een lichting telefoons geweest (of nog steeds?) die de 800MHz band van KPN niet ondersteunde. Maargoed, dat gaat teveel offtopic denk ik.
Dus nog genoeg werk aan de winkel om het voor ALLE providers en netwerken (3G en 4G0 werkbaar te maken..
Zo simpel werkt het echter niet. De mobiele netwerken maken gebruik van internationale (door de ITU vastgelegde) standaarden. Daar kan een lokale operator niet zomaar aan gaan sleutelen, het is niet voor niets een standaard. Daarom vraag ik mij ook af hoe men zoiets denkt op te lossen en verbaast het mij eerlijk gezegd ook niets dat er nog geen vooruitgang is geboekt...