Er zijn twee versie's van de Transporter, van buitenaf te onderscheiden door de aanwezigheid van een traffic-advisor.
Als er een traffic-advisor inzit is het de ''noodhulp''-uitvoering (1 bank), anders is het het handhavingsmodel (2 banken).
Persoonlijk rijd ik liever met een Transporter als met een Touran, naast de ruimte om bijv. een verdachte te vervoeren heb je meer overzicht, ben je beter zichtbaar bij bijv. fend-off én heb je (op de nieuwe bussen) betere signalering én een ''losse'' zoeklamp.
Daarnaast vind ik ze ook nog eens beter rijden als de Touran... Voor ''in de wijk'' maakt die 10 km topsnelheid ook weinig meer uit.
De houten kist achterin vind ik overigens geen argument, veel korpsen hebben/hadden in hun voertuigen het aluminium ladenblok (net als in de huidige Touran's) en dat zet ook wel door bij een aanrijding. Als we dan heel eerlijk zijn zit in 99,9% van de schadegevallen dan ook de zijkant of voorkant in elkaar.