Korpsbeheerders willen ICT politie volledig vernieuwen

Auteur Topic: Korpsbeheerders willen ICT politie volledig vernieuwen  (gelezen 42490 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #170 Gepost op: 18 januari 2015, 21:40:48
lijkt inmiddels de belastingdienst wel....

makkelijker kunnen we het niet maken. Leuker kennelijk ook niet. 98uiye

Kansloos dat ze alles tegelijk willen veranderen.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #171 Gepost op: 18 januari 2015, 21:46:02
Citaat van: DiNozzo link=msg=1324159 date=1421604278
Waar eerst automatisch over mijn geregistreerde dagen mijn kilometervergoeding berekend werd moet ik ze nu ineens handmatig registreren en invoeren. Kost ongeveer een half uur per periode, keer 60.000 politiemedewerkers kost dat dus zo'n 30.000 uur. Ga uit van 15 euro per uur: 450.000 euro per maand!!! Verder ontlasten we het blauw wel enorm.  ::) ::)

Maar ooit zal alles beter worden.
Youforce (zo heet het toch?) is gewoon een top systeem hoor!  ^-^

 ;D

Ik geloof het bijna zelf. Het wordt inderdaad ooit allemaal beter. Ik verwacht dat ik voor die tijd net met pensioen ben.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #172 Gepost op: 20 januari 2015, 23:07:21
Citaat van: Red link=msg=1324194 date=1421613962
Youforce (zo heet het toch?) is gewoon een top systeem hoor!  ^-^

 ;D

Ik geloof het bijna zelf. Het wordt inderdaad ooit allemaal beter. Ik verwacht dat ik voor die tijd net met pensioen ben.

Ik hoor bijna mijzelf spreken (waar is het kus-smiley ding?)

YouForce.... ik had van de week de eer om er wat mee te mogen doen. En bij voorbaat zeg ik: ik ben absoluut geen computeranalfabeet (zoals ingewijden wel weten) maar Raet heeft er wel wat bijzonders van gemaakt  ;)

Het ziet er niet uit als miskleun, maar ik heb wel heel sterk het idee dat ze zich hebben laten ondersneeuwen door wijsneuzerige VTSPN-ers. Wellicht een vooroordeel, maar het is qua logica wel heel erg             BVH/ BVCM achtige meuk
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #173 Gepost op: 21 februari 2015, 11:26:21
Citaat
'Minister Opstelten betaalde ICT-consultant drie keer Balkenende-norm'

1,3 miljoen in 2 jaar....

http://nu.nl/politiek/3997060/minister-opstelten-betaalde-ict-consultant-drie-keer-balkenende-norm-.html

(via @NUnl)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #174 Gepost op: 21 februari 2015, 11:37:03
Citaat van: zwelgje link=msg=1332337 date=1424514381
1,3 miljoen in 2 jaar....

http://nu.nl/politiek/3997060/minister-opstelten-betaalde-ict-consultant-drie-keer-balkenende-norm-.html

(via @NUnl)

Laat me een voorspelling doen? De oppositie gaat dinsdag tijdens het vragenuurtje weer heel verontwaardigd vragen stellen, de Minister antwoord met een totaal onsamenhangend verhaal en sust met zijn wollig taalgebruik alle volksvertegenwoordigers die wakker waren geworden weer terug in slaap en we gaan weer over tot de orde van de dag, in afwachting van het volgende incident waar deze Minister bij betrokken is....


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #175 Gepost op: 21 februari 2015, 12:05:18
De minster heeft jaren geleden al van alles beloofd maar komt dit niet na. Hij heeft gezegd dat wij minder administratieve lasten krijgen. Minder onzinnig papier werk.
Klopt niks van. We hebben alleen maar meer van dit alles gekregen.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #176 Gepost op: 21 februari 2015, 14:23:04
1.3M over 2 jaar, dat is een dagtarief van iets meer dan 2100 euro. Tja, is niet goedkoop, maar niet exorbitant zoals het artikel doet suggereren. Mensen, wakker worden, dit zijn reguliere praktijken in het bedrijfsleven. Aangezien de politie ICT heeft uitbesteed ben je "veroordeeld" tot dit soort dingen.

Je kan het niet alletwee de kanten op hebben. If you pay peanuts, you get monkeys.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #177 Gepost op: 21 februari 2015, 14:58:11
Vraag:

Dus de ICT bij de politie draait nu naar behoren?


(start lachband)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #178 Gepost op: 21 februari 2015, 15:46:05
Vraag:

Dus de ICT bij de politie draait nu naar behoren?


(start lachband)
Dat is vragen naar de bekende weg...


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #179 Gepost op: 22 februari 2015, 00:40:34
Citaat van: Diamondback link=msg=1332371 date=1424527091
Vraag:

Dus de ICT bij de politie draait nu naar behoren?


(start lachband)


Ja hoor. Ligt er uiteraard wel geheel aan welke benchmarks je opstelt, maar opzich is het wel beter. Ik bedoel ...... als ik op het knopje druk gaat de computer aan. Dan  verschijnt er een schermpje met Windows <piep> versie <piep> klik ik 2x op oké en krijg ik een scherm met windows internet explorer waar ik een half uur bezig ben om een kaart in google maps te bekijken.
Het biedt ook mogelijkheden: ik  kan tijdens het opstarten lekker naar de wc, dan kom ik langs een baggerslootmachine van M**S die ik negeer om een een praatje te maken met 1 of meer collega's. Als ik terug ben op mijn werkplaats druk ik op het knopje van de S*****, roer ik rustig achteroverliggend met het roerstokje door mijn S******** , klik ondertussen 2x op [oke] om te wachten tot mijn S**** op drinktemperatuur is.
Na het nuttigen van mijn S***** kan ik tevreden aan het werk.
Dan kijk ik op het klokje in onze werkkamer en kom tot de conclussie: het is pauze!  98uiye

 ;D ;D ;D ;D

Zullen ze een senseo-apparaat op de werkplek mee kunnen nemen in de CAO onderhandelingen? die van mij raakt versleten  ::)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens