Korpsbeheerders willen ICT politie volledig vernieuwen

Auteur Topic: Korpsbeheerders willen ICT politie volledig vernieuwen  (gelezen 42493 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #180 Gepost op: 22 februari 2015, 01:34:41
Citaat van: MNL-5200 link=msg=1332365 date=1424524984
1.3M over 2 jaar, dat is een dagtarief van iets meer dan 2100 euro. Tja, is niet goedkoop, maar niet exorbitant zoals het artikel doet suggereren. Mensen, wakker worden, dit zijn reguliere praktijken in het bedrijfsleven. Aangezien de politie ICT heeft uitbesteed ben je "veroordeeld" tot dit soort dingen.

Je kan het niet alletwee de kanten op hebben. If you pay peanuts, you get monkeys.

Ik vraag me alleen af wat er nu geautomatiseerd is?
Mijn reiskosten kreeg ik automatisch, maar met de komst van YouForce moet ik deze ook zelf per dag declareren.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #181 Gepost op: 22 februari 2015, 09:40:42
Hoewel ik niks wil goed praten op ICT gebied. Het gebruik / inrichting / regeltjes / etc mbt Youforce heeft weinig met ICT te maken, HRM feestje.

Dienst ICT is allerminst heilig, er kan veel te veel verbeterd worden, maar de inrichting van Youforce valt daar niet onder.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #182 Gepost op: 22 februari 2015, 12:31:25
Aangezien de politie ICT heeft uitbesteed ben je "veroordeeld" tot dit soort dingen.

Dat je ICT taken uitbesteed, wil helemaal niet zeggen dat je ook de functie van hoogste ICT baas moet uitbesteden.
Prima dat er een interim professional wordt aangesteld om een korte periode te overbruggen na een plotseling vertrek. Maar 2 jaar, en zonder duidelijk resultaat?

Pikant detail:
De topman op die functie is opgestapt naar aanleiding van een rapport over de ICT afdeling en het beleid.
De consultant die daarna de functie bekleedde, heeft ook een grote bijgedragen geleverd aan dat onderzoek en rapport.
Het kantoor waar hij voor werkt had namelijk ook de opdracht gekregen om dat onderzoek uit te voeren.

Wat mij vooral in het verkeerde keelgat schiet, is dat de minister en de betrokken topambtenaren, er bewust voor kiezen om bepaalde regels te omzeilen.
Volgens de letter misschien correct, maar zeker niet in de geest..
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #183 Gepost op: 22 februari 2015, 12:35:12
Citaat van: MNL-5200 link=msg=1332365 date=1424524984
Je kan het niet alletwee de kanten op hebben. If you pay peanuts, you get monkeys.
Zolang ik nog steeds met (voor m'n gevoel) internet explorer 1.0 moet werken neem ik geen enkel ambitieus project meer serieus.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #184 Gepost op: 22 februari 2015, 12:37:35
niet je gevoel... IE7.0...

Waarvan de meeste sites al zeggen dat ie niet meer ondersteunt wordt.... mooi man.

ICT bij de politie... tja... laten we het erop houden dat er nog genoeg werk is...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #185 Gepost op: 22 februari 2015, 12:44:08
Het is IE6 of IE8 (of je rekencentrum moet afwijken).

Met het project wat nu loopt voor de vernieuwing van de kantoorautomatisering (pilot test loopt) komen IE10 (meen ik) en Chrome beschikbaar.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #186 Gepost op: 22 februari 2015, 13:37:16
Leuk, we gaan "updaten" naar IE10... oh wacht, de rest van de wereld werkt al weer met IE11  ???

Het is toch van de zotte dat ik, om een adresje in Google Maps te bekijken, twee etages naar boven moet lopen om op een stand-alone in te loggen zodat ik het kaartje kan bekijken. Vervolgens moet ik dat op een apart printertje uitprinten (waarvan de inkt altijd droog/op is), om weer naar beneden te lopen en het aan ene collega te laten zien. Puur omdat onze ICT zo enorm verouderd is...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #187 Gepost op: 22 februari 2015, 13:41:02
Citaat van: DiNozzo link=msg=1332520 date=1424608636
Leuk, we gaan "updaten" naar IE10... oh wacht, de rest van de wereld werkt al weer met IE11  ???
Ach, zo blijven we lekker achter de ontwikkelingen aanlopen en kunnen we deze discussie over een jaar of vier weer uit de kast trekken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #188 Gepost op: 22 februari 2015, 13:44:36
Leuk, we gaan "updaten" naar IE10... oh wacht, de rest van de wereld werkt al weer met IE11  ???

Het is toch van de zotte dat ik, om een adresje in Google Maps te bekijken, twee etages naar boven moet lopen om op een stand-alone in te loggen zodat ik het kaartje kan bekijken. Vervolgens moet ik dat op een apart printertje uitprinten (waarvan de inkt altijd droog/op is), om weer naar beneden te lopen en het aan ene collega te laten zien. Puur omdat onze ICT zo enorm verouderd is...
www.straatblik.nl kan ook vanaf je WBT geopend worden. Die gebruik ik altijd op het werk.


Chukkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
  • UNIX/Linux/OpenVMS beheerder.
Reactie #189 Gepost op: 22 februari 2015, 15:49:10
Ik heb windows 7 op mijn werkplek met een hogere versie van IE/firefox/chrome. Geen van deze browsers geven google maps goed weer. De componenten worden gebokeerd/vertraagd door de proxy. Ik gebruik nu http://www.openstreetmap.org.
Politie  | Dienst ICT | Sector Levering | Hosting (vtsPN-DRC)