nieuwe porto's

Auteur Topic: nieuwe porto's  (gelezen 11973 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

PA2RA

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #20 Gepost op: 3 oktober 2009, 17:28:36
Ik durf wel te stellen dat voor wat de Chineze porto's geld, goedkoop is duurkoop. De wouxoun en HYT vallen in hetzelfde rijtje als de Puxing e.d. portofoons. Slechte kwaliteit, afwijkende pluggen nodig voor speakermics, slechte speakers/microfoon-gevoeligheid en over die CE en FCC keuringen heb ik zo mijn twijfels. Chinezen zijn goed in het namaken van álles, wie weet ook keuringsrapporten.
Gebruiksvriendelijkheid en ogenschijnlijk veel opties wegen niet op tegen kwaliteit en deugdelijke apparatuur.

Wouxun is echt wat anders hoor, de KG-UVD1 werkt prima. Wordt ook door DARES gebruikt.


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #21 Gepost op: 13 november 2009, 00:13:12
Prima porto, zeker voor die prijs! Heb zelf ook een dualbander.
Zal deze week eens kijken maar volgens mij is het vrij eenvoudig om m.b.v. de PC een aantal instellingen met een password te beveiligen zodat alleen die dingen gedaan kunnen worden die een normale gebruiker volgens zijn machtiging zijn toegestaan. Mocht dit niet mogelijk zijn, vrees ik dat gebruik niet is toegestaan buiten de radioamateur wereld.

Kees (PE1RNL)


nrkvbdnh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,153
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Reactie #22 Gepost op: 20 december 2009, 20:55:47
het is juist de bedoeling om in het land allemaal de zelfde apparatuur te krijgen dit in verband dat wij bij  calamiteiten of bij grote inzeten denk bij voorbeeld aan 4 daagse van Nijmegen de apparatuur makkelijk kunnen programmeren en niet een hele berg aan programmeer apparatuur nodig hebben dit programmeren is nodig omdat er verschillende tq is het land gebruikt worden en wij deze dan op de juiste tq kunnen zetten en ja als je dit dan met 2 a3 kabeltjes kan doen is dit wel erg makelijk
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW


Gast

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 20 december 2009, 21:18:47
Wouxun is echt wat anders hoor, de KG-UVD1 werkt prima. Wordt ook door DARES gebruikt.

Sinds vorige week heb ik de Wouxun KG-UVD1P dualband UHF/VHF. Nog niet mee aan de stoei geweest maar ga dit zeker doen. Lijkt qua uiterlijk ook op de Puxing, zal hem naast de motorola's testen.


klinknagel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #24 Gepost op: 23 december 2009, 22:28:25
het is juist de bedoeling om in het land allemaal de zelfde apparatuur te krijgen dit in verband dat wij bij  calamiteiten of bij grote inzeten denk bij voorbeeld aan 4 daagse van Nijmegen de apparatuur makkelijk kunnen programmeren en niet een hele berg aan programmeer apparatuur nodig hebben dit programmeren is nodig omdat er verschillende tq is het land gebruikt worden en wij deze dan op de juiste tq kunnen zetten en ja als je dit dan met 2 a3 kabeltjes kan doen is dit wel erg makelijk

Hier hebben ze zelfs nog Condor 16 iin gebruik bij de afdelingen.  Zonder TQ en niemand die ze nog programmeren kan.
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.