Aantal vrouwen bij de brandweer groeit niet meer

Auteur Topic: Aantal vrouwen bij de brandweer groeit niet meer  (gelezen 3394 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #10 Gepost op: 24 september 2009, 12:54:40
Waarom wordt er dan elke keer weer de nadruk op gelegd? Maak geen uitzonderingen, ga niet zeuren dat iets te zwaar is of dat zaken anders aangepakt moeten worden om het "vrouw" vriendelijker te maken. Of zo als in het artikel staat ik loop wel twee keer!

Net zo goed dat er mannelijke collega's minder goed functioneren wordt daar ook iets van gezegd. De vrouwen welke wel van aanpakken weten zullen ook op handen gedragen worden........

Ik begrijp alleen niet waarom een cultuur om zeep wordt geholpen door dit soort artikelen te plaatsen. Uitspraken als "bijvoorbaat al niet als macho's worden gezien" slaat dan kant nog wal. Nee we moeten een softe organisatie worden, daar zijn we wel aan toe  :(


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #11 Gepost op: 24 september 2009, 14:26:05
Ik snap niet hoe het komt dat sommige nog wel groeien maar een aantal groeien niet. ;D ;D ;D
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #12 Gepost op: 24 september 2009, 21:39:22
Verklaar je nader?


Gast48368

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 24 september 2009, 23:27:46
Een vrouw blust niet anders dan een man



Verschil tussen brandweermannen of -vrouwen is er niet. Of in ieder geval bijna niet, vindt Veerman. „Natuurlijk is een man krachtiger. Veel collega’s nemen twee drieduims slangen tegelijk mee onder de arm. Ik pak er eentje en ren nog een keer voor de tweede.”

<tjah.......... ::)>



Zucht...........ik word hier een beetje moei van............... :-X


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #14 Gepost op: 24 september 2009, 23:36:23
Waarvan?


Gast48368

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 24 september 2009, 23:39:18
Van dat eeuwige gezemel dat vrouwen anders zijn dan mannen. Doe er niet zo moeilijk over en doe gewoon je werk. Een vrouw heeft zeker geen uitzonderings positie en moet gewoon haar mannetje staan. Al dat soort berichten van ik loop wel 2 keer, enz..........doet mijn haren recht overeind zetten........


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #16 Gepost op: 24 september 2009, 23:44:49
Van dat eeuwige gezemel dat vrouwen anders zijn dan mannen. Doe er niet zo moeilijk over en doe gewoon je werk. Een vrouw heeft zeker geen uitzonderings positie en moet gewoon haar mannetje staan. Al dat soort berichten van ik loop wel 2 keer, enz..........doet mijn haren recht overeind zetten........

Dus je bent er ook voor dat bij de sport test bij mannen en vrouwen dezelfde limieten worden aangehouden? ???


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #17 Gepost op: 24 september 2009, 23:48:28
Waarom niet, in de praktijk blijft een afstand toch ook gelijk, is een slachtoffer voor een man of een vrouw even zwaar en durt een brand even lang......toch? ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #18 Gepost op: 24 september 2009, 23:49:00
Overigens, meen ik ergens gelezen te hebben dat deze testen voor mannen als vrouwen gelijk getrokken zou worden