Autobrand Westerscheldetunnel GRIP 1 - Driewegen 13-07-2009

Auteur Topic: Autobrand Westerscheldetunnel GRIP 1 - Driewegen 13-07-2009  (gelezen 5718 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #30 Gepost op: 14 juli 2009, 15:34:50
Het is niet mijn foto (bron staat onder het stukje) maar dat viel mij ook al direct op! ik weet niet of het perongeluk is gedaan of dat er een reden voor is!  ;) ::)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #31 Gepost op: 14 juli 2009, 15:38:43
Bij de bouw van iedere tunnel is wordt er meestal stevig onderhandelingt tussen de aanvragers en overheid. Naast de centen levert meestal de brandveiligheid de meeste problemen op om tot overéénstemming te komen...  :-X ;)
Zo zijn meestal de vluchtafstanden in iedere tunnel anders, iedere verbinding kost weer geld...  ::).

Het principe van brandweerinzet is uit de 'niet incidentenbuis'. De ventilatie in de tunnel is, zoals ook al eerder geschreven altijd in de rijrichting. Als er een ongeluk gebeurt kunnen de mensen voor het ongeluk gewoon doorrijden en de mensen achter het ongeluk kunnen niet verder. Keren is ook geen optie met mensen achter je... Door de ventilatie zijn de mensen achter het ongeluk dus veilig. Daarom zijn de (alpen)tunnels met één buis ook altijd zo gevaarlijk.... Vaak is er ook geen veilige buis waarnaar je kan vluchten. Ik heb ik tunnels gereden met twee verkeer in twee richtingen in één buis waar bij je in het midden of 1,5 KM voor of achteruit kon vluchten.... Dat ga je echt niet redden met je adem inhouden...  :-X :-X
In de rijrichting naar het incident rijden heeft meestal ook niet veel zin omdat je niet weet of je wel bij het incident kan komen (file..). De 'niet incidentenbuis' kan altijd gegarandeerd worden dat hij helemaal vrij en veilig is.

In NL moeten alle tunnels getoets worden door de commissie tunnelveiligheid. Op deze site staan ook heel wat documenten waar je je voordeel mee kan doen...  ;) http://www.commissietunnelveiligheid.nl


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #32 Gepost op: 14 juli 2009, 23:54:37
Bij de bouw van iedere tunnel is wordt er meestal stevig onderhandelingt tussen de aanvragers en overheid. Naast de centen levert meestal de brandveiligheid de meeste problemen op om tot overéénstemming te komen...  :-X ;)

Oh... ::) ::) je meent het.  8)

Door de ventilatie zijn de mensen achter het ongeluk dus veilig.

Voor rook wel ja, nu de stralingshitte nog die bij bijv. een grote vrachtwagenbrand best stevig is...

In NL moeten alle tunnels getoets worden door de commissie tunnelveiligheid. Op deze site staan ook heel wat documenten waar je je voordeel mee kan doen...  ;) http://www.commissietunnelveiligheid.nl

leuke club, alleraardigste mensen.  O0