Incident Management wegennet

Auteur Topic: Incident Management wegennet  (gelezen 227334 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #130 Gepost op: 5 januari 2014, 23:22:34
Hoe het niet moet wordt hier regelmatig besproken, dus misschien is onderstaande topic ook wel interessant voor sommige leden?
Topic: Afzettingen op snelwegen: Agenten basisteams voldoende geschoold?.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #131 Gepost op: 16 februari 2014, 09:24:03
Goed of niet goed (politie)? Ik twijfelde:



Brandweer parkeerde 'm zo:

www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #132 Gepost op: 16 februari 2014, 09:42:08
Op zich staat het politievoertuig goed. Op de vluchtstrook blijft je vtg in principe in de rij richting staan met je wiel ingedraaid naar de bermzijde.

Echter bij dit incident had  ik het vtg in fendoff gezet op rijstrook 2 en even uitkegelen tot vorbij het incident. Eveneens hadden ze hun blauwe verlichting moeten blijven voeren ipv amber. Hierdoor creeër je een veilige werkruimte voor de brandweer. Ik ben plaatselijk niet heel bekend dus weet niet hoe het zit met rijstrooksignalering boven de weg. Is die er wel een rood kruis op rijstrook 2 en dan komt er automatisch een snelheidsbeperking voor rijstrook 1 van 70km/u.

De brandweer had in dit geval gewoon voorbij het incident kunnen/moeten gaan staan.
Zoals de brandweer nu staat opgesteld ontneemt hij het zicht op het aanstormende verkeer. Je ziet dus niet het gevaar aankomen. Ik zie ook niemand het aanstormende verkeer in de gaten houden.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #133 Gepost op: 16 februari 2014, 09:57:12
Niet goed, wel de rijrichting ed. Maar niet zo dicht langs die kantstreep! De bocht is lang en onoverzichtelijk dus hou rekening met je eigen veiligheid en zet hem gewoon verder van de kantstreep.

En op het moment dat de brandweerauto er is en zo gaat staan probeer de politieauto wat verder in de bocht te zetten, zo mogelijk voor de bocht om verkeer al te waarschuwen.  O0

Hier zou ik zonder voorwaarschuwing nooit een voertuig op de rijbaan in Fend-Off gaan neerzetten, tenzij het verkeer al stroopt of de SO's op de rijstroken staan. Dit is net voorbij Tankstation Bornheim op de A28 vanuit Zwolle, hier heb je met drie dingen goed na te denken.
1 een bocht vanaf het tankstation
2 een toerit vanaf het tankstation in de bocht
3 versnellend verkeer dat ongeveer 5km ervoor heeft gezien dat het weer 120 ( of 130 )  mag. ( Hoogst gemeten snelheid bij de laatste controle hier was bij mijn weten 176km/h. )
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #134 Gepost op: 26 september 2014, 14:38:48
Citaat van: Sylvester link=msg=1231516 date=1388015029
Ik heb sowieso altijd hesjes in de zijvakken, zowel voor mij als voor een passagier.
Gisteren een Geel hesje uitgeleend (en teruggekregen) aan een meneer dat verkeer stond te regelen bij een ongeval. Al rijdend richting het ongeval zag ik een meneer het verkeer regelen, maar was zeer slecht zichtbaar. Auto aan de kant gezet (kon er toch niet langs) en direct maar 2 hesjes gepakt, 1 voor hem en 1 voor mij. De meneer was mij erg dankbaar en het verkeer reageerde direct sneller. Ik ben even blijven staan en zag al gauw dat de meneer niet erg zeker was als 'verkeersregelaar', vervolgens het verkeer zelf maar omgeleid. Toen het verkeer bijna weg was, de meneer het advies gegeven echt beter op zijn eigen veiligheid te letten en beter te letten op zichtbaarheid. Vervolgens mijn weg vervolgd. Blij dat ik op deze manier kon helpen en hopelijk doet de meneer wat met mijn advies.

*De meneer kreeg later een hesje van iemand anders, zodat ik weer verder kon.


Attietattie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #135 Gepost op: 12 december 2014, 10:44:17
Ik weet niet of dit filmpje hier goed staat, ik ben nog niet zo heel bekend met het forum.

Hier heeft iemand een RIMOB meegepakt. Aan hulpdiensten geen gebrek!

Flinke inzet hulpverlening


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #136 Gepost op: 12 december 2014, 11:02:47
Citaat van: Attietattie link=msg=1313818 date=1418377457
Ik weet niet of dit filmpje hier goed staat, ik ben nog niet zo heel bekend met het forum.

Hier heeft iemand een RIMOB meegepakt. Aan hulpdiensten geen gebrek!

Flinke inzet hulpverlening
Wat voor opvalt is de hoeveelheid dingen die niet kloppen, verkeerde zwaailichten, verkeerde positie t.o.v. incident, eilandvorming, neus verkeerde kant op. Maar goed heb makkelijk praten :)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #137 Gepost op: 12 december 2014, 11:29:11
Citaat van: kaasje link=msg=1313822 date=1418378567
Wat voor opvalt is de hoeveelheid dingen die niet kloppen, verkeerde zwaailichten,
Hier op dit punt, snap ik juist het blauw wel. De voertuigen die blauw voeren zijn de voertuigen die of het eerst zijn aangekomen lijkt het, en bij de aankomst is het SO belangrijker dan de zwaailamp. Dit concludeer ik uit de andere voertuigen die wel amber voeren.
Citaat van: kaasje link=msg=1313822 date=1418378567
verkeerde positie t.o.v. incident, eilandvorming
Ook die verkeerde positie van de brandweer auto is te verklaren, eerste grote voertuig dat een redelijke buffer kan vormen doordat men er te dicht op staat.
De Ambulance's er tussen die komen vaak als de politie er al is, en ambu's werken het best als ze zo dicht mogelijk bij het incident staan dus is er geen ruimte door in dit geval de politievoertuigen dan zet je hem voor het incident.

Citaat van: kaasje link=msg=1313822 date=1418378567
eilandvorming
Als je hier ook de rechtse baan eruit had gegooid verzorg je een verkeersinfarct op de rest van de ring, met als gevolg dat je moet rekenen op nog meer ongevallen leert het verleden van de A10.

Citaat van: kaasje link=msg=1313822 date=1418378567
neus verkeerde kant op.
Ik zie hier geen enkele neus de verkeerde kant opstaan. De auto's staan in Fend-Off naar twee kanten toe omdat je het verkeer aan twee kanten langs wilt laten rijden. Daardoor staat de volvo v70 ri. rs 5 en de MAN ri rs 2.
Dit voorbeeld staat ook in geen enkel boekje van het IM, wel wanneer het een afrit betreft ( afrit afsluiten ) maar niet een scheiding van ( snel ) wegen.

Citaat van: kaasje link=msg=1313822 date=1418378567
Maar goed heb makkelijk praten :)
In elke andere situatie heb je niet alleen makkelijk praten maar het ook nog eens bij het juiste eind, maar de situatie hier moet je doen volgens "Als het niet werkt zoals het moet, dan moet het maar zoals het werkt" principe.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Attietattie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 29
Reactie #138 Gepost op: 12 december 2014, 12:08:03
Citaat van: HIT link=msg=1313827 date=1418380151
Hier op dit punt, snap ik juist het blauw wel. De voertuigen die blauw voeren zijn de voertuigen die of het eerst zijn aangekomen lijkt het
Die politieberger was de een-na-laatste die ter plaatse was van de 13 voertuigen. ;)


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #139 Gepost op: 12 december 2014, 12:29:22
Citaat van: Attietattie link=msg=1313834 date=1418382483
Die politieberger was de een-na-laatste die ter plaatse was van de 13 voertuigen. ;)

Snap wel dat de berger blauw aan laat: 1e hulpverleningsvoertuig wat je tegenkomt na RWS die er met 2 auto's staat en het blauwe licht van de Volvo afschermt. Ik vind alles bij dit incident nog behoorlijk netjes staan: goede fend-off, veel voertuigen erachter met amber op of alles uit. Alleen de veiligheidsruimte tussen de buffer en incident is er niet echt, komt ook door de afrit denk ik. Je kan dan beter dit doen dan afrit afsluiten want dan gaan mensen de meest idiote, rare capriolen uithalen om alsnog die afrit te nemen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel