Incident Management wegennet

Auteur Topic: Incident Management wegennet  (gelezen 227328 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #180 Gepost op: 25 maart 2015, 11:24:59
Ik zie een te kleine bufferruimte, de kruizen staan een portaal te laat, een creatieve plaatsing van de actiewagen en een aantal pionnen kriskras over de snelweg staan.
 :-X


Bas1988

  • Assetbeheerder HWA, Specialist HWA, verkeersregelaar, EHBO-vrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #181 Gepost op: 25 maart 2015, 11:46:56
Is het erg bot als ik dit een zootje ongeregeld noem?  98uiye

Bufferafstand buffervoertuig-ongeval, Plaatsing kegels/pionnen, Parkeren tussen buffervoertuig en ongeval, Plaatsing pijl op rs2 is naast het ongeval ipv voor het ongeval, Twee voertuigen met blauwe lampen aan.

Eigenlijk snap ik van maar twee voertuigen de plek waar ze staan: het politiebusje (met blauw) en de motor met amber signalering aan óf de Touran met blauw.
Als ik dit zo zie vermoed ik dat het busje er als eerste was, en fend-off op rs3 is gaan staan.  Toen de wis aankwam heeft die zijn voertuig achter het busje gezet (te dichtbij het incident, maar oké). En de motor óf de touran heeft het gat dichtgezet tussen de wis en vangrail.

Over de redenen van deze acties valt geen zinnig woord te zeggen; ik was er niet bij.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...  98uiye
common sense is not so common...


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #182 Gepost op: 25 maart 2015, 13:12:54
Op deze manier is het inderdaad rommelig, maar:

Melding => Busje met blauw => motor met blauw + touran met blauw ( Persoonlijk had ik de motor weggehaald en de touran in Fend-Off willen zien )=> RWS zet zijn voertuig al verder van het incident in FO met pijlfuntie. => Aannemer zet bots nog weer +/- 25m vanaf RWS neer en zoals beschreven mag deze twee rijstroken tegelijk bedienen bij een IM. Ook hier weer persoonlijk zou ik het niet doen ik zou met RWS overleggen om de Navara eerder neer te zetten als voorwaarschuwing.

Maar pas daarna gaat het fout, niemand maakt de bufferzone vrij. Ik zie totzelfs een berger staan in de bufferzone die daar nog helemaal niets kan doen. Ook die aannemersbus had voorbij het ongeval kunnen gaan staan. Als er hier een vrachtauto niet had opgelet ( en dat is niet theoretisch eigenlijk meer dit jaar is dat al 17 keer voorgekomen hetzij bij een pijlwagen hetzij bij een botsabsorber ) dan hadden hier heel wat meer hulpdiensten nodig geweest zo niet nog erger.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #183 Gepost op: 25 maart 2015, 13:20:03
En er wordt daar als gekken gereden. Gaat daar regelmatig mis.


danielhengelo

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #184 Gepost op: 25 maart 2015, 14:18:58
Citaat van: HIT link=msg=1339421 date=1427285574
Op deze manier is het inderdaad rommelig, maar:

Melding => Busje met blauw => motor met blauw + touran met blauw ( Persoonlijk had ik de motor weggehaald en de touran in Fend-Off willen zien )=> RWS zet zijn voertuig al verder van het incident in FO met pijlfuntie. => Aannemer zet bots nog weer +/- 25m vanaf RWS neer en zoals beschreven mag deze twee rijstroken tegelijk bedienen bij een IM. Ook hier weer persoonlijk zou ik het niet doen ik zou met RWS overleggen om de Navara eerder neer te zetten als voorwaarschuwing.

Maar pas daarna gaat het fout, niemand maakt de bufferzone vrij. Ik zie totzelfs een berger staan in de bufferzone die daar nog helemaal niets kan doen. Ook die aannemersbus had voorbij het ongeval kunnen gaan staan. Als er hier een vrachtauto niet had opgelet ( en dat is niet theoretisch eigenlijk meer dit jaar is dat al 17 keer voorgekomen hetzij bij een pijlwagen hetzij bij een botsabsorber ) dan hadden hier heel wat meer hulpdiensten nodig geweest zo niet nog erger.

okeey, nu hoor ik het eens van een expert ;)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #185 Gepost op: 25 maart 2015, 14:26:39
Citaat van: danielhengelo link=msg=1339439 date=1427289538
okeey, nu hoor ik het eens van een expert ;)
Zover wil ik niet gaan, ik weet er iets vanaf.  e050
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #186 Gepost op: 26 maart 2015, 23:30:09
Ziet er best gezellig uit op die 200m2 asfalt. Leuke oranje en blauwe lampjes, her en der staat wat materieel in de weg dat het beeld wat verstoort waardoor we wellicht een vertekend beeld hebben van de werkelijke situatie. Ik vond de hoek van de camera niet best, misschien kunnen bij de crew van Top Gear wat info inwinnen want die hebben voorlopig niks te doen.

O? Was dit niet in scene gezet voor een IM promotie filmpje "zo moet het niet?"

Gekke ik  e050
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #187 Gepost op: 28 maart 2015, 11:25:48
https://www.youtube.com/watch?v=5TiVNzR91wY

Ook een Byzonder IM, VP zet de rs3 af en vervolgens parkeert een DHV er hem ervoor en verder zet er een golf nog 1 stuk verder naar achter


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #188 Gepost op: 28 maart 2015, 12:40:42
Precies waarom snelheid niet de juiste raadgever is.

In dit geval had men beter de rode bus kunnen laten wachten totdat de transporter er was, nu speelde heel even een agent voor zwartgele verkeerskegel.

Ik vind het wel bijzonder goed opgelet van die golf in de les, door daar te gaan staan  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #189 Gepost op: 4 april 2015, 23:16:34
Ik weet niet zo goed of ik dit hier moet plaatsen, anders merk ik wel waar het anders had moeten staan...

Maar hoe is het mogelijk dat door het snijden de tank kan kantelen, en de vrachtwagen zelf overeind blijft?

http://www.omroepvenlo.nl/nieuws/112/artikel/6746581/vrachtwagen-gekanteld-op-a67
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=