Incident Management wegennet

Auteur Topic: Incident Management wegennet  (gelezen 224189 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dierentuinen

• Senior gebruiker
  • FIA Safety officer
Reactie #240 Gepost op: 12 april 2016, 08:38:50
Citaat van: 0501 link=msg=1417309 date=1459758775
Even iets heel anders. Het valt mij de laatste tijd meer en meer op hoe weinig politie collega's een gele jas of geel hesje dragen op het moment dat zij in het verkeer bezig zijn. Zowel in de bebouwde kom bij controles, ongevallen, etc. als op de autosnelweg. Ook de plaatsing van het voeruig wordt steeds slechter. Of ben ik de enige die dat opvalt?
Viel mijn afgelopen nacht ook op. Had bijna zo'n smurf of koorknaap omver gereden bij de inzet in Andel. Die stonden er om publiek op afstand te houden net door een bocht. Reed daarbij maar 20 km/u.

batoutofhell

• Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
Reactie #241 Gepost op: 12 april 2016, 19:04:02
Van de week stonden 2 agenten een alcohol controle te doen op een paar honderd meter afstand. Kon alleen de strepen op het bovenlichaam een beetje zien. Het was in het midden van de nacht, maar dat zal wel duidelijk zijn.  Zie je dus 2 strepen op de weg en ineens een rode lamp aangaan.....lol

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #242 Gepost op: 4 mei 2016, 16:16:05
Citaat van: 0501 link=msg=1417309 date=1459758775
Even iets heel anders. Het valt mij de laatste tijd meer en meer op hoe weinig politie collega's een gele jas of geel hesje dragen op het moment dat zij in het verkeer bezig zijn. Zowel in de bebouwde kom bij controles, ongevallen, etc. als op de autosnelweg. Ook de plaatsing van het voeruig wordt steeds slechter. Of ben ik de enige die dat opvalt?
Ben er op gaan letten op diverse sites bij mij in de regio. Als je bijvoorbeeld op regio 15 kijkt lukt het je gewoon niet meer om foto's te vinden waar niet-motorrijders een geel hesje aan hebben.

Deze bijvoorbeeld:
http://www.regio15.nl/nieuws/lijst-weergave/32-ongevallen/25133-lange-file-door-ongeval-op-de-a13

Volgens mij is er weinig wat er qua veiligheid klopt: geen hesjes (wel stoptekens blijkbaar), verkeerde pylonen, verkeerde afstand, pylonen verkeerd geplaatst, wielen verkeerd (nog los van, waar is de pet).

Niet om afvallig te doen tegenover collega's maar ik vind dat hier best wat meer aandacht voor mag zijn. Verkeer is qua fatal-rate een stuk gevaarlijker dan geweld. Ik zie geen collega's zonder koppel naar buiten gaan, maar slecht zichtbaar in het verkeer is blijkbaar geen probleem.
Hobby Bobby eenheid Den Haag

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #243 Gepost op: 4 mei 2016, 16:59:28
Dat ziet er inderdaad beroerd uit Kaasje. Snap sowieso niet dat er nog eenheden zijn waar ze met die belachelijk niet goed zichtbare 30 cm kegels werken. De 50 cm is toch wel het minste wat er moet worden gebruikt zeker voor onverwachte IM-situaties is dat minimaal nodig als kleinste kegel.

Misschien kan je het intern aankaarten en je collega's er op wijzen dat dit levensgevaarlijk is.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

batoutofhell

• Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
Reactie #244 Gepost op: 4 mei 2016, 16:59:37
Foto's even bekeken:
Geen hesje, helemaal mee eens. Ik heb zelfs collega's van je midden in de nacht alcohol controle zien doen zonder hesje.
Verkeerde pylonnen?  Ik neem toch aan dat deze in de auto liggen. Als ze verkeerd zijn, ligt dat dus niet aan de agenten. Al heb ik het ook al mee gemaakt dat een agent zei dat pylonnen niet nodig waren, want voorbij een politie auto in fend-off gaan ze toch niet terug. (Was op de Hoge ring in Almere, was even achter een vrachtwagen met pech gaat staan)

Dat de wielen verkeerd staan? Bedoel je die van de RR?  Ik neem toch aan dat die niet als eerste ter plaatse was, maar dat er ergens iets eerder op de weg nog een politieauto staat in fend off met blauw erop. (Al zie ik die niet op de foto's maar ik neem aan dat die op ongeveer 100 meter staat, net buiten het zicht doordat er daar blijkbaar een viaduct of zo is)

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #245 Gepost op: 4 mei 2016, 20:55:02
Citaat van: batoutofhell link=msg=1422229 date=1462373977
Verkeerde pylonnen?  Ik neem toch aan dat deze in de auto liggen. Als ze verkeerd zijn, ligt dat dus niet aan de agenten.
Meeste voertuigen hebben de juiste kegels, zeker de busjes. Maar in de (wijk)-Tourans willen nog wel eens wat kwijtgeraakte pilonnen worden vervangen door oude kegels van voor het jaar 2000.

En ook dan zijn de kegels van elk type; de standaard meegeleverde zonder verzwaarde voet, maar ook de in/uitklapbare en de kegels met verzwaarde voet.

WvL

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #246 Gepost op: 6 juni 2016, 03:23:10
Citaat van: kaasje link=msg=1422224 date=1462371365
Ben er op gaan letten op diverse sites bij mij in de regio. Als je bijvoorbeeld op regio 15 kijkt lukt het je gewoon niet meer om foto's te vinden waar niet-motorrijders een geel hesje aan hebben.

Deze bijvoorbeeld:
http://www.regio15.nl/nieuws/lijst-weergave/32-ongevallen/25133-lange-file-door-ongeval-op-de-a13

Volgens mij is er weinig wat er qua veiligheid klopt: geen hesjes (wel stoptekens blijkbaar), verkeerde pylonen, verkeerde afstand, pylonen verkeerd geplaatst, wielen verkeerd (nog los van, waar is de pet).

Niet om afvallig te doen tegenover collega's maar ik vind dat hier best wat meer aandacht voor mag zijn. Verkeer is qua fatal-rate een stuk gevaarlijker dan geweld. Ik zie geen collega's zonder koppel naar buiten gaan, maar slecht zichtbaar in het verkeer is blijkbaar geen probleem.

Een kogel heeft een kleine massa maar een hoge snelheid, een voertuig heeft een grote massa maar een kleinere snelheid. Gevolg; geraakt worden door een voertuig is niet alleen dodelijk maar ben je ook nog eens kapot. Als er geschoten wordt zoek je een harde dekking en draag je een veiligheidsvest, in het verkeer zou dit hetzelfde moeten zijn, fend-off voertuig is je harde dekking en je veiligheidsvest beschermt je lichaam
Wegverkeersleider bij Rijkswaterstaat

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #247 Gepost op: 6 juni 2016, 10:51:58
Citaat van: WvL link=msg=1428052 date=1465176190
Een kogel heeft een kleine massa maar een hoge snelheid, een voertuig heeft een grote massa maar een kleinere snelheid. Gevolg; geraakt worden door een voertuig is niet alleen dodelijk maar ben je ook nog eens kapot. Als er geschoten wordt zoek je een harde dekking en draag je een veiligheidsvest, in het verkeer zou dit hetzelfde moeten zijn, fend-off voertuig is je harde dekking en je veiligheidsvest beschermt je lichaam
En je punt is?
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Blusdebrand

• Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #248 Gepost op: 6 juni 2016, 13:02:05
Citaat van: kaasje link=msg=1428084 date=1465203118
En je punt is?

Volgens mijn doelt WVL op het zelfde als jou kaasje.
Het is inderdaad te triest hoe sommige dienders ermee om gaan met hun veiligheid,en als je ze erop aanspreekt of toevallig tijd heb over het incident te spreken dan is het van eerste hulp voor so is belangrijker dan wat dan ook..........,ps: volgens mijn keert je werkgever/verzekering  niks uit als er wat gebeurt op snelweg en geen veiligheidsvest aan heb?????
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT

André Welten

• Senior gebruiker
Reactie #249 Gepost op: 6 juni 2016, 13:18:31
Eigen veiligheid eerst lijkt me een belangrijk motto oim erin te hameren op cursussen IM (en op de basisopleiding voor agenten...).