Ik heb het boekje doorgelezen en moet tot mijn spijt vaststellen dat het wederom een techniek boekje is geworden. Het ziet er voortreffellijk uit, maar driekwart is gewoon basisstof EH.
Na zes jaar EH post op het bouwdorp (1000 kinderen die 5 dagen hutten bouwen, aan allerlei aktivitetien meedoen en de laatste nacht in hun hut blijven slapen denk ik enige ervaring te hebben met dit onderwerp.
En ik vind nog steeds dat "gerustellen" niet de plaats en aandacht krijgt die het nodig heeft.
In middels heb ik het boekje "wandelletsels"gezien.
Er zou een boekje over koudeletsels op korte termijn uitkomen.
Als op die manier 15 modules, met bijbehorende bijscholing van de instructeur, de boekjes, de toetsen, de herhalingslessen etc., in het leven geroepen worden dan kun je uitrekenen in welke mate je de contributie van de leden moet verhogen om dit te kunnen betalen
"vlug erbij" is de vertaling van het engelse EHBO boek.
Bijna 300 bladzijdes dik. Jammer genoeg is de nieuwe druk nog niet vertaald, maar als je engels kunt lezen, heb je voor 20 euro een compleet EHBO boek.
Wil je het ook in je tas kunnen stoppen dan koop je voor 10 euro de pocketeditie (128 bladzijdes) dit heeft een klein lettertype en heeft een format tussen A5 en A6 in.
Niet dat ik het engelse systeem wil propageren, maar ik denk dat er niets anders op zal zitten als deze lijn zo doorzet.