Ken de situatie niet inpandig, maar te zien aan het gebouw en de aard van het gebruik zou het zomaar kunnen zijn dat de balkondeur en achterliggende gang een verbinding hebben naar de brandruimte en misschien zelfs wel een open verbinding. Als ik naar de rook in de eerste beelden kijk lijkt het aan die zijde mee te vallen, misschien zat de kamerdeur van de brandruimte nog dicht. Na de inzet van de straal zie de brandgassen tot ontbranding komen en een vuurbal naar buiten blazen. Ik durf wel te speculeren dat op dat moment de verbindingsdeur naar de gang die op het balkon uitkomt bezwijkt(als hij al niet open stond) en daar ook de vuurbal doorslaat en voor branduitbreiding zorgt. Met name de enorme toename van de rook aan de balkon zijde, en de bijbehorende verdere rookverspreiding inpandig zal enorm zijn geweest. Zal die collega die via het balkon naar binnen wilde nog ver zijn gekomen???
Je ziet ook dat de eigenlijke brandhaard niet bereikt wordt van buiten af, elke keer zie je het vuur binnen weer oplaaien, maar de straal wordt vol door het raam ingezet. Gevolg van het blokkeren van de uitstroomopening, stoom en dus hitte inpandig, en branduitbreiding.
Uitbreiding langs de gevel naar de boven gelegen etages had ook gekund door de straal in sproeistand op de gevel tussen de etages te zetten.
Mijn idee, waarom die twee collega's via het balkon niet met de straal een inzet laten doen en zo de branduitbreiding binnen tegen gaan en de hete gassen via de twee ramen naar buiten jagen?