KLPD (Snelwegen) van Noodhulp naar handhaving

Auteur Topic: KLPD (Snelwegen) van Noodhulp naar handhaving  (gelezen 32045 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #60 Gepost op: 19 augustus 2009, 14:44:35
Een gewone leidinggevende (t/m teamchef aan toe) doet wél voor 90% het zelfde werk als in het ''bedrijfsleven'', geen wachtgeld, subsidie's, ''werkbezoekjes'' etc. Waarom krijgt de voorzitter van de Nederlandse Hartstichting dan wél het zelfde salaris als het moment dat hij hartchirurg was? ???

Ik lees net dat ik je bericht verkeerd had begrepen...

Tja, je weet v.t.v. wat je gaat verdienen. Je gaat voor een droombaan of niet. Welke tak dan ook. Ongeacht verdiensten. Maar dan kun je niet voor een baan bij de politie gaan en daarna klagen dat je net zoveel wilt verdienen als iemand in het bedrijfsleven. Dan moet je de overstap maken..

V.w.b. die voorzitter van de hartstichting....wat moet je ervan zeggen? Kijk naar de directeur van de Staatsloterij. Wat verdiende hij? Vier (400.000!) ton per jaar? Schandelijk...

En het ging mij eigenlijk om de ministers en kamerleden, het bericht van Wout. Die vind dat die eigenlijk niet genoeg verdienen.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #61 Gepost op: 19 augustus 2009, 15:48:31
ik dacht dat de directeur een zij is :P
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #62 Gepost op: 19 augustus 2009, 16:05:28
ik dacht dat de directeur een zij is :P

Kan ook!  O0 Ik ving zoiets laatst op. Maar sowieso, directeuren / directrices van Stichtingen verdienen vaak bakken met geld. Leuk om te weten, als je weer eens wat in zo'n collectebus gooit...


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #63 Gepost op: 19 augustus 2009, 16:07:15
Ministers en kamerleden verdienen zeker niet teveel. Voordat zo iemand op die stoel zit heeft hij of zij al behoorlijk wat in zichzelf geinvesteerd. En het klinkt leuk: op je luie reet zitten en de hele dag ouwehoeren, maar vergeet niet dat daar weldegelijk een hoop verantwoording bij komt. De uren zijn gelijk aan dat van managers in het bedrijfsleven. En die snoepreisjes leveren dat Nederlandse bedrijfsleven echt wel wat op a.i. brood op de plank van gewone mensen als jij en ik.

Wie roept: ik ga wel even de Minister uithangen, moet zich maar eerst eens politiek gaan engageren. Eens kijken hoeveel er van jullie bierviltjesverbeteraars overblijven.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #64 Gepost op: 19 augustus 2009, 16:54:16
Ministers en kamerleden verdienen zeker niet teveel. Voordat zo iemand op die stoel zit heeft hij of zij al behoorlijk wat in zichzelf geinvesteerd. En het klinkt leuk: op je luie reet zitten en de hele dag ouwehoeren, maar vergeet niet dat daar weldegelijk een hoop verantwoording bij komt. De uren zijn gelijk aan dat van managers in het bedrijfsleven. En die snoepreisjes leveren dat Nederlandse bedrijfsleven echt wel wat op a.i. brood op de plank van gewone mensen als jij en ik.

Wie roept: ik ga wel even de Minister uithangen, moet zich maar eerst eens politiek gaan engageren. Eens kijken hoeveel er van jullie bierviltjesverbeteraars overblijven.

verantwoording. precies.
alleen dat nemen ze niet, maar ik hou op over deze discussie.
Ging over de KLPD :P
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #65 Gepost op: 19 augustus 2009, 17:44:32
Okee, en wie bekommert zich dan om de pleziervaart? Wal-agenten? Met zo af en toe een snelle rubberboot beschikbaar?  ::)

Om nog maar een beetje ontopic te blijven... Amsterdam-Amstelland heeft een eigen waterpolitie.

Uh, KLPD Snelwegen, juist!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #66 Gepost op: 21 augustus 2009, 09:31:44
Om nog maar een beetje ontopic te blijven... Amsterdam-Amstelland heeft een eigen waterpolitie.

Uh, KLPD Snelwegen, juist!

Tja, roeien met de riemen die je hebt... ;)

In mijn omgeving ZHZ, en dan doel ik op de binnenplasjes / zwemvijvers, is het met mooi weer altijd feest op het water. Heel af en toe laat de politie een bootje te water en gaat plezierbootjes controleren. Zodra ze het bootje te water hebben gelaten verspreidt dat zich als een lopend vuurtje over het water  ;D. Maar toch plukken ze er dan nog wel snelheidsovertreders en mensen onder invloed tussenuit.

Op de rivieren varen genoeg snelle boten van het KLPD. (indien nodig)


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #67 Gepost op: 1 september 2009, 10:56:32
Tja, roeien met de riemen die je hebt... ;)

In mijn omgeving ZHZ, en dan doel ik op de binnenplasjes / zwemvijvers, is het met mooi weer altijd feest op het water. Heel af en toe laat de politie een bootje te water en gaat plezierbootjes controleren. Zodra ze het bootje te water hebben gelaten verspreidt dat zich als een lopend vuurtje over het water  ;D. Maar toch plukken ze er dan nog wel snelheidsovertreders en mensen onder invloed tussenuit.

Op de rivieren varen genoeg snelle boten van het KLPD. (indien nodig)

Kennemerland heeft in Haarlem één boot en ik meen nog eentje in Uitgeest.
De Ringvaart thv Rijsenhout/Burgerveen wordt volgens mij door Aalsmeer gedaan. Thv Buitenkaag weet ik het niet maar dat Hollands-Midden dat 'even' er bij doet lijkt mij wel zo praktisch.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #68 Gepost op: 1 september 2009, 11:02:06
Kan iemand die al wat jaartjes bij de politie werkt, in het kort uitleggen hoe de oude werkwijze was? Ik bedoel dan echt in de tijd van rijkspolitie en gemeentepolitie en KLPD...
Wie deed wat?
Hoeveel voertuigen had de (toenmalige) KLPD/snelwegpolitie (rijdend op motoren of in snelle porsches), op de (snel-)weg?
Hoeveel voertuigen had de Rijks- en Gemeentepolitie in een grote stad/regio?
Is er veel wegbezuinigd in de afgelopen jaren?
Graag jullie reacties...

Eind jaren '70 had de gemeentepolitie Velsen een controlerende taak op de A9 tussen Alkmaar tot Amstelveen. Hiervoor had men minimaal twee BMW-personenwagens. Eén opvallende en één onopvallende. Of ze extra motoren hadden weet ik niet. Velsen had toen nog zijn eigen afdeling verkeerspolitie onder leiden van adjudant L. en brigadier van D. Hoe groot de afdeling precies was weet ik niet. Voor zover ik weet ging e.e.a. in samenwerking met de Rijkspolitie.


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #69 Gepost op: 23 september 2009, 00:14:02
nou ik weet niet waar jullie info over de klpd vs. rijnmond vandaan komt, maar ik heb vorige week nog dienst gehad en bij elk wissewasje kwam de klpd nog steeds ter plaatse tenzij er geen voertuig vrij was en dus de regio weer kon opdraven. Net zoals voorheen dus.... en 2 weken geleden ook nog. Op de ruit van Rotterdam is er vooralsnog in de praktijk op de weg niets veranderd.  ???
Alles op gebied van ZHZ valt uiteraard nog steeds onder hun eigen verantwoording. Even voor de duidelijkheid, dit is dus alleen op mijn praktijk ervaring op de weg gestoeld ;-)
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg