hierover staat ook iets op die website :
Anderzijds resulteren verkeersremmende maatregelen zoals verkeersdrempels al snel in ergernis, trillingshinder en geluidsoverlast bij bewoners van aangrenzende panden.
Zwaar verkeer wat door de straat dendert veroorzaakt zware trillingen die honderden meters verderop gevoeld kunnen worden en kunnen resulteren in schade aan gebouwen en hinder voor de personen in de gebouwen.
De gemeentes worden geconfronteerd met het dilemma tussen veiligheid en hinder. Gemeentes kunnen aansprakelijk worden gesteld voor de schade die aan gebouwen ontstaat en voor de hinder die wordt ervaren.
Hoewel de verkeersdrempel een zeer effectieve snelheidsremmer is wordt de toepassing eveneens belemmerd door busverkeer, ambulance en brandweer.
Nu zult u wellicht denken dat zwaar verkeer plots een vrijbrief heeft gekregen om te snel te rijden. Dit is slechts gedeeltelijk waar.
In de meeste situaties zal de verkeerssituatie bestaan uit een langgerekt lint van hoofdzakelijk licht verkeer afgewisseld met zwaar verkeer. Op het moment dat de bestuurder van het zware verkeer te snel zou willen rijden, wordt hij in de meeste gevallen gedwongen door zijn voorgangers die ten slotte wel effectief in snelheid worden geremd.
In enkele uitzonderingen zoals nachtelijke uren zal de situatie zich wellicht voordoen dat zwaar verkeer te snel rijdt. We mogen ons dan bedenken dat de noodzaak in deze uren (veiligheid fietsers en voetgangers) van minder belang is omdat er doorgaans nauwelijks of geen fietsers of voetgangers in deze uren zijn. Verder kan zwaar verkeer dikwijls niet zo snel optrekken en tot een hoge snelheid komen omdat er voortdurend obstakels zijn zoals verkeerslichten en bochten.
Het resultaat van de dynamische drempel zal zijn dat de gemiddelde effectieve snelheid op de weg drastisch zal afnemen zonder enig gevaar op trillingshinder.