Gemeente Sluis: Strandbewaking Noordzeestrand professioneler

Auteur Topic: Gemeente Sluis: Strandbewaking Noordzeestrand professioneler  (gelezen 2692 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Strandbewaking professioneler

SLUIS - De gemeente Sluis zet concrete stappen op weg naar een professionele strandbewaking. Het college van burgemeester en wethouders besloot onlangs deze zomer drie veilige boten te laten varen. Met RSG-Safety wordt een bruikleenovereenkomst afgesloten voor het gebruik van het rijdend en varende materieel.

Met de gemeente Terneuzen wordt een bruikleenovereenkomst aangegaan voor het als proef gebruiken van haar strandvoertuig in de gemeente Sluis. Dit voertuig is bedoeld om strandbewakers en ambulancepersoneel te vervoeren naar de patiënt op het strand. De patiënt wordt vervolgens via dit voertuig vervoerd naar de gereedstaande ambulance.

Uitgangspunt van de professionalisering van de strandbewaking is een zo gering mogelijke betrokkenheid van de gemeente bij de uitvoering van de strandbewaking. Ververvolgstappen worden uitgewerkt om dit voor elkaar te krijgen.

Bron: PZC




muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #1 Gepost op: 22 juli 2009, 19:52:26
Het lijkt mij dat dit verhaal niet proffesioneler wordt, maar dat een gemeente zich er heel erg makkelijk vanaf maakt.
Zat hier al een reddingsbrigade of hebben zij net als op walcheren een schop gekregen, weet iemand dat?


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #2 Gepost op: 22 juli 2009, 19:59:08
Om welk strandvoertuig van de gemeente Terneuzen gaat het dan?

Overigens waar heeft terneuzen strand?.................. ::)


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #3 Gepost op: 22 juli 2009, 22:21:45
Het lijkt mij dat dit verhaal niet proffesioneler wordt, maar dat een gemeente zich er heel erg makkelijk vanaf maakt.
Zat hier al een reddingsbrigade of hebben zij net als op walcheren een schop gekregen, weet iemand dat?
http://www.strandbewaking.nl/


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #4 Gepost op: 22 juli 2009, 22:59:01
Ja die site heb ik gezien en dat komt mij ook al niet al te proffsioneel over. Meer en gezelligheids eenheid.
Afgelopen week werd al een vergelijking gemaakt van deze organisatie en de studenten op Texel.


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #5 Gepost op: 24 juli 2009, 11:31:11
RSG is toch Reddingsbrigade Groningen, of zit ik dan helemaal mis??
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #6 Gepost op: 24 juli 2009, 11:44:23
Ja, dat vond ik ook nogal vaag...RSG schijnt een bedrijf uit groningen te zijn die o.a. strandbewaking doen... maar ik kan zo snel niet vinden wat ze nog meer doen dan de strandbewaking in sluis..

http://www.rsg-safety.nl/ ... ziet er niet al te profesioneel uit ???

Maar het heeft volgensmij niks te maken met de reddingsbrigade Groningen.

Joost


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #8 Gepost op: 24 juli 2009, 11:48:05
Ja, dat vond ik ook nogal vaag...RSG schijnt een bedrijf uit groningen te zijn die o.a. strandbewaking doen... maar ik kan zo snel niet vinden wat ze nog meer doen dan de strandbewaking in sluis..

http://www.rsg-safety.nl/ ... ziet er niet al te profesioneel uit ???

Maar het heeft volgensmij niks te maken met de reddingsbrigade Groningen.

Joost

http://www.strandbewaking.nl dit is de jusite site  :)


donderslag

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #9 Gepost op: 30 juli 2009, 15:02:07
Het lijkt mij dat dit verhaal niet proffesioneler wordt, maar dat een gemeente zich er heel erg makkelijk vanaf maakt.
Zat hier al een reddingsbrigade of hebben zij net als op walcheren een schop gekregen, weet iemand dat?

Op Walcheren hebben de RB's geen schop gekregen, er is door de gemeente Veere gevraagd aan de drie strandreddingsbrigades in de gemeente een werkstichting/samenwerkingsverband op te richten voor de beheersbaarheid en financiering vanuit de gemeente. De reddingsbrigades zouden gewoon op hun eigen stranden blijven en via het samenwerkingsverband terugkoppelen aan de gemeente. Een brigade wilde niet meewerken en toen heeft de gemeente de touwtjes in eigen hand genomen waarbij de bemanningsleden van de brigades zich konden aansluiten en in dezelfde structuur verder is gewerkt als dat het was.
Berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.