Alphalog 2.0

Auteur Topic: Alphalog 2.0  (gelezen 16384 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #20 Gepost op: 21 september 2009, 07:24:11
Die rode kruis tekst is mijn emailadres die ik voor de correspondentie gebruik dus die gaat er voorlopig niet uit ;)
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #21 Gepost op: 3 november 2009, 13:26:11
Na enkele maanden druk co-schappen lopen, ga ik AL pro en basic verder bewerken met de feedback die ik heb gekregen (waarvoor mijn dank), en ik ga de Network Edition (af)maken!

Voor de basic en Pro versie kan ik nog steeds suggesties gebruiken. Wat tot nu toe op het to do lijstje staat is in ieder geval de kaartfunctie en de sorteerfunctie, buiten nog vele andere kleine aanpassingen (en wat grotere... suprise!)

Voor de Network Edition ben ik op zoek naar waarschuwingsgeluiden. Het is namelijk mogelijk om met meerdere pc's tegelijk aan dezelfde inzet te werken, en ook om vanaf een 'supervisor' account incidenten en meldingen aan te maken voor andere inzetten. De bedoeling is dan dat er een waarschuwingsgeluid klinkt om aan te geven dat er gewerkt moet worden! :)
Het specifieke geluid dat ik zoek, is een sirene die in veel ziekenhuizen wordt gebruikt om te waarschuwen dat er een ambulance aankomt. Het is een langzaam, alleen oplopende sirende. Weet iemand welk geluid ik bedoel en heeft die 'm toevallig op MP3?
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #22 Gepost op: 3 november 2009, 20:40:03
De opbrengst van een middagje programmeren:

Nieuwe berichtensysteem


Voorheen kon er per installatie 1 lijst met meldingen en gekoppelde statussen gemaakt worden. Nu kunnen er meerdere lijsten met meldingen gemaakt worden (inzetmodellen). Dit heeft vele voordelen. De statussen blijven wel hetzelfde om verwarring te voorkomen. De implementatie van deze inzetmodellen was een behoorlijke klus, maar het maakt ook de Network Edition een stuk beter: zo kan er bijvoorbeeld zowel een vervoersnet als een hulpverleningsnet gedraaid worden met andere standaard berichten vanuit dezelfde server!

Nieuwe berichtenscherm


En zo komt dat er dan uit te zien. Knoppen, waarvan de plaats op het scherm zelf in te stellen is. Tevens zijn er 10 nieuwe snelvakken aangemaakt om complete berichten met 1 klik van de muis in te voeren.
Wellicht valt het op dat er 'Replacer aan' staat. Dat is een van de andere nieuwe functies.

De replacer


De replacer: als deze aan staat worden vooraf bepaalde afkortingen vervangen door wat er maar ingeprogrammeerd staat. Sneller typen, minder typen, uitgebreidere verslagen... :) Ook is het dus mogelijk om complete zinnen onder korte snelkoppelingen te zetten, wat heel veel typwerk kan schelen.
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #23 Gepost op: 3 november 2009, 21:28:00
En oh ja: het overzichtsscherm laat ook al wat veranderingen zien:



*Lokaties kunnen direct worden ingevuld en snellokaties kunnen direct worden ingevoegd
*Gekoppelde incidenten zijn terug te vinden in het overzichtsvakje. Na ontkoppelen of afsluiten van het incident, verdwijnt deze tekst automatisch zonder de oorspronkelijke tekst te verwijderen
*Kaart is gewijzigd in Google Maps. Mocht er een andere kaart komen, krijgt deze een eigen tabblad
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #24 Gepost op: 5 november 2009, 22:59:35
2.1 nadert voltooiing...  :)

Nog 1 plaatje, namelijk die van het berichten maken, die is aardig overhoop gehaald:


Dit gaat heel veel schelen in de 5 keuzemenu'tjes. Dit werkt een stuk overzichtelijker namelijk. De balk eronder kan een onbeperkt aantal volledige berichten herbergen (die alfabetisch worden gesorteerd, vandaar dat het niet werkt met die 5 menu'tjes die een specifieke volgorde moeten hebben). Ook het snel invoeren van lokaties gaat veel sneller, het is namelijk mogelijk om alle lokaties die worden gebruikt door andere stations en door de incidenten uit het menutje te kiezen.
Arts  www.alphalog.nl


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #25 Gepost op: 6 november 2009, 21:32:12
Ziet er TOP uit, nog een vraagje, zijn ook de gebruikte kanalen als aparte file in te lezen voor het geval men het programma gebruikt voor verschillende gebruikersgroepen?

Kees  8)


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #26 Gepost op: 6 november 2009, 23:16:53
Betere vraag is, wat kun je nu niet afschermen?



Je kunt de 'type berichten', snelteksten, Replacerteksten, acties, berichten aan alle posten, centralisten, kanalen etc. per inzetmodel invoeren. Het enige wat door alle gebruikers gedeeld wordt, zijn de statussen (deels om programmeertechnische redenen, deels om verwarring te voorkomen).
Arts  www.alphalog.nl


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #27 Gepost op: 7 november 2009, 01:18:55
Zier er weer goed uit Delta!


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #28 Gepost op: 7 november 2009, 15:35:06
Zo... 2.1 is bijna klaar... de ge-update handleiding staat al online onder http://www.sigmahandboek.nl/HandleidingAlphalogPRO2.pdf voor wie nieuwsgierig is naar de nieuwe functies (en dat zijn er best wat).
Ik ben nu de nieuwe versie aan het compilen en aan last minute tests aan het onderwerpen. Zowel de volledige nieuwe versie als de patch (jawel! :P) komen morgen (zondag) online.
Daarna ga ik aan de slag met de Network Edition, en als er dan nog vakantie over is, update ik de Basic versie.

Hieronder de changelog van 2.1:

---TOEGEVOEGDE FUNCTIES---
*Inzetmodellen toegevoegd
*Gegevens uit eerdere Alphalog versies kunnen vanaf nu geimporteerd worden
*Replacer toegevoegd
*Standaard berichttype bij telefonische melding toegevoegd
*Snelberichten toegevoegd
*Incidenten kunnen nu gearchiveerd worden voor meer overzicht
*Twee nieuwe lokatielijsten voor berichten (Met 1 klik een lokatie invoegen): lokaties die andere stations hebben en incidentlokaties

---GEWIJZIGDE FUNCTIES---
*Snelmenu's zijn geen drop down menu's meer, maar zijn t.a.t. te bekijken in het berichtenvenster
*Standaard lokatie en status, centralisten, kanalen, berichten aan alle posten en acties zijn inzetmodel afhankelijk
*Berichttypen (pre-fixes) is geen lijst meer maar zijn 42 in te stellen knoppen
*Druk na het typen van een bericht 2x op enter om het bericht te accepteren
*"Kaart" wordt nu "Google Maps" genoemd
*Sorteercategorieen worden nu getoond in het overzichtsscherm om sorteren makkelijk te maken
*Wanneer een station wordt gekoppeld aan een incident wordt bij de opmerkingen het incident getoond (en verwijderd bij ontkoppelen/incident afsluiten)
*Lokaties kunnen direct worden ingevoerd en worden gekozen uit de standaard lokatielijst (ipv via een invoervenster)
*Het serienummer hoeft niet meer in 4 vakken ingevoerd te worden (maar in 1)
*Incidenten worden nu eerst op status, en dan op volgnummer gesorteerd (alle onafgeronde incidenten bovenaan)
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #29 Gepost op: 8 november 2009, 13:27:57
Versie 2.1 staat nu online op de sigma site
Arts  www.alphalog.nl