Windows Mobile applicatie voor P2000

Auteur Topic: Windows Mobile applicatie voor P2000  (gelezen 60608 keer)

0 gebruikers (en 30 gasten bekijken dit topic.

SteKel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 638
Reactie #110 Gepost op: 4 november 2009, 11:48:26
Heb hier pas nog om verzocht, ik word wel op mijn wenken bediend zeg! Werkt zo te zien prima, helemaal top. Bedankt!

Nu ik kan filteren, heb ik het aantal op te halen meldingen op 100 gezet, zodat ik gemakkelijk de nacht kan terugkijken. Maar dan blijken er bij lange na geen 100 meldingen te verschijnen, hooguit een paar. En dat worden er bij het verversen steeds minder, naarmate er weinig of geen meldingen aan de filtercriteria voldoen. Dan verdwijnen de oudere meldingen gewoon. Ik heb het ook even geprobeerd zonder filters, maar ook dan verschijnen er hooguit maar een stuk of 10 meldingen, terwijl het aantal op 100 is ingesteld. Is dit een bug of ligt de oorzaak bij mij?
Groeten uit Den Haag, Gerard  


sierdw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
    • Weidema.eu
Reactie #111 Gepost op: 4 november 2009, 12:24:51
Het is geen bug en de oorzaak ligt ook niet bij jou. Het is namelijk zo dat de feeds van alarmeringen niet zoveel meldingen bevatten. Helaas ben ik afhankelijk van dat wat alarmeringen.nl aanbiedt in de XML-documenten. Misschien is het een idee dat we bij alarmeringen.nl een verzoek indienen om de feeds uit te breiden...
---------------------------------------------------------------------------------------------- Download hier[


SteKel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 638
Reactie #112 Gepost op: 4 november 2009, 13:06:30
Ah, helemaal duidelijk! Heb even gekeken en gezien dat de meldingen inderdaad nog géén half uurtje teruggaan. Jammer zeg! Het is ideaal om vooral 's-morgens even terug te kijken naar wat er die nacht allemaal is voorgevallen. Grotere incidenten kun je dan in de regel terugvinden op de 112-nieuwssites en de diverse fora. Maar het is ook handig om even terug te kijken als je de monitor net opstart, om te zien of er iets speelt. Of voor de gevorderden onder ons, die kijken naar zaken als voertuigen, materieel en procedures binnen inzetten, al dan niet ter plaatse bij een incident. In de regel gaat het dan al zeker om langere periodes dan een half uur waarin wordt gealarmeerd.

Ik ben dus wel voor een meer uitgebreide feed, maar weet natuurlijk niet of de meerderheid dat ook is. Misschien kun je een poll starten? Dan kun je op basis van de belangstelling of het ontbreken daarvan besluiten om zo'n verzoek aan Alarmeringen.nl wel of niet te doen.
Groeten uit Den Haag, Gerard  


sierdw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
    • Weidema.eu
Reactie #113 Gepost op: 4 november 2009, 18:17:59
Ik heb het verzoek bij alarmeringen neergelegd, ben benieuwd wat zijn reactie is. Ik zit daarnaast te denken dat ik misschien ook nog wel iets kan bijdragen. Momenteel wordt zodra wordt gekozen voor "all" in het programma ook de "all" feed geselecteerd. Als ik daarentegen het programma zo maak dat hij bij "All" de politie, brandweer en ambulance apart download hebben we ook al wat winst. Ik zal dat eens uitzoeken, misschien iets voor versie 1.0...
---------------------------------------------------------------------------------------------- Download hier[


SteKel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 638
Reactie #114 Gepost op: 5 november 2009, 09:07:51
Weet niet of dat wel zo lekker zal gaan werken hoor, want dan moet alles op datum en tijd gesorteerd gaan worden om het een beetje leesbaar te houden. Tenminste, ik neem aan dat anders de ambulance en brandweermeldingen bij elkaar komen te staan als die afzonderlijk van elkaar opgehaald worden. Verder zijn er veel meer ambulance dan brandweermeldingen, waardoor de historie van de brandweermeldingen wel 6 uur teruggaat, maar die van de ambulances ongeveer een half uur. Dan krijg je volgens mij een incomplete lijst toch?
Groeten uit Den Haag, Gerard  


nicodekker

  • Gast
Reactie #115 Gepost op: 5 november 2009, 17:03:13
Hmm, heb de applicatie op een HTC Touch Pro 2 geinstalleerd maar loop toch tegen een probleempje aan. De Pro 2 beschikt over een WVGA resolutie en ik ben bang dat de applicatie daar niet mee overweg kan. Het beeld is wel schermvullend maar ik denk dat ik scrollbars mis. Ik kan niet naar beneden gaan en rechts loopt de tekst van het scherm af.
Is hier een oplossing voor?

Nico


sierdw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
    • Weidema.eu
Reactie #116 Gepost op: 5 november 2009, 21:25:04
Weet niet of dat wel zo lekker zal gaan werken hoor, want dan moet alles op datum en tijd gesorteerd gaan worden om het een beetje leesbaar te houden. Tenminste, ik neem aan dat anders de ambulance en brandweermeldingen bij elkaar komen te staan als die afzonderlijk van elkaar opgehaald worden. Verder zijn er veel meer ambulance dan brandweermeldingen, waardoor de historie van de brandweermeldingen wel 6 uur teruggaat, maar die van de ambulances ongeveer een half uur. Dan krijg je volgens mij een incomplete lijst toch?
Nee, dat is geen probleem. Het is een technisch verhaal, maar ik laad de xml-berichten in een dataset. Vervolgens sorteer en filter ik binnen de dataset. Na het filteren en sorteren presenteer ik de berichten, ambulance, brandweer en politie berichten komen dus gewoon op volgorde van datum/tijd te staan.

Hmm, heb de applicatie op een HTC Touch Pro 2 geinstalleerd maar loop toch tegen een probleempje aan. De Pro 2 beschikt over een WVGA resolutie en ik ben bang dat de applicatie daar niet mee overweg kan. Het beeld is wel schermvullend maar ik denk dat ik scrollbars mis. Ik kan niet naar beneden gaan en rechts loopt de tekst van het scherm af.
Is hier een oplossing voor?

Nico
Nico, het 'probleem' wat je ervaart wordt veroorzaakt door de webbrowser die standaard in Windows Mobile 6.5 zit. Deze heeft namelijk in de SDK (ontwikkeltool) geen scrollbars, maar ook de touch-functionaliteit wordt niet ondersteund. Het lijkt dus alsof je niet kan scrollen, maar met de hardware-buttons op je toestel moet het scrollen (boven/onder) wel lukken, heb je dat al geprobeerd?
---------------------------------------------------------------------------------------------- Download hier[


nicodekker

  • Gast
Reactie #117 Gepost op: 5 november 2009, 23:03:38
Citaat
Nico, het 'probleem' wat je ervaart wordt veroorzaakt door de webbrowser die standaard in Windows Mobile 6.5 zit. Deze heeft namelijk in de SDK (ontwikkeltool) geen scrollbars, maar ook de touch-functionaliteit wordt niet ondersteund. Het lijkt dus alsof je niet kan scrollen, maar met de hardware-buttons op je toestel moet het scrollen (boven/onder) wel lukken, heb je dat al geprobeerd?

Helaas beschikt de Touch Pro 2 niet over hardware buttons om te scrollen, dus dat gaat niet lukken. Begrijp ik goed dat de applicatie in feite in een browser scherm draait? Ik ben zelf beroepsmatig bezig met de ontwikkeling van PDA/Smartphone applicaties en zou je misschien van wat adviezen kunnen voorzien om de applicatie resolutie onafhankelijk te maken en niet als webbrowser app binnen Windows Mobile te kunnen laten draaien. Ik begreep dat je XML feeds gebruikt om de gegevens weer te geven.

Nico Dekker


cyberik

  • Gast
Reactie #118 Gepost op: 6 november 2009, 00:19:05
Hallo, Ik had op mijn Touch HD windows mobile 6.5 draaien met de voorlaatste versie (0,8) en die zag er prima uit, zoals het hoort.
Ik heb nu mijn touch HD ge-updated met windows mobile 6.5.1. en tevens versie 0,9 van het p2000 programma.
Echter nu heb ik dus een probleem dat het programma opstart in hele grote letters en ook nog maar een halve melding kan laten zien in hele grote letters,
dus compleet onbruikbaar. Het scherm slaat ook direkt vast en ik kan niet schuiven.
Ik dacht eerst dat het misschien aan de nieuwe versie 0.9 lag maar nadat ik 0.8. er als test weer had opgezet, bleek het probleem nog steeds aanwezig te zijn.
Is er misschien een oplossing voor dit probleem??
Het heeft met windows mobile 6.5 wel even goed gewerkt, maar blijkbaar met 6.5.1 niet meer. :'(
Alvast bedankt.
Cyberik


sierdw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
    • Weidema.eu
Reactie #119 Gepost op: 7 november 2009, 09:51:54
Helaas beschikt de Touch Pro 2 niet over hardware buttons om te scrollen, dus dat gaat niet lukken. Begrijp ik goed dat de applicatie in feite in een browser scherm draait? Ik ben zelf beroepsmatig bezig met de ontwikkeling van PDA/Smartphone applicaties en zou je misschien van wat adviezen kunnen voorzien om de applicatie resolutie onafhankelijk te maken en niet als webbrowser app binnen Windows Mobile te kunnen laten draaien. Ik begreep dat je XML feeds gebruikt om de gegevens weer te geven.

Nico Dekker
Beste Nico, het lijkt me reuze interessant eens van gedachten te wisselen over de materie, maar misschien kan dat beter even via de mail? Zou je mij een mailtje kunnen sturen/ privé bericht met je emailadres dan kan ik je van de nodige informatie betreffende de applicatie voorzien. Hier is trouwens een link naar het probleem met de scroll-bars in WM6.5: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1365531

Hallo, Ik had op mijn Touch HD windows mobile 6.5 draaien met de voorlaatste versie (0,8) en die zag er prima uit, zoals het hoort.
Ik heb nu mijn touch HD ge-updated met windows mobile 6.5.1. en tevens versie 0,9 van het p2000 programma.
Echter nu heb ik dus een probleem dat het programma opstart in hele grote letters en ook nog maar een halve melding kan laten zien in hele grote letters,
dus compleet onbruikbaar. Het scherm slaat ook direkt vast en ik kan niet schuiven.
Ik dacht eerst dat het misschien aan de nieuwe versie 0.9 lag maar nadat ik 0.8. er als test weer had opgezet, bleek het probleem nog steeds aanwezig te zijn.
Is er misschien een oplossing voor dit probleem??
Het heeft met windows mobile 6.5 wel even goed gewerkt, maar blijkbaar met 6.5.1 niet meer. :'(
Alvast bedankt.
Cyberik
Beste Cyberik,

Ik heb geen ervaringen met WM6.5.1, wist niet eens dat deze versie is uitgekomen. Kan je even kijken of er rare dingen in het log staan?
---------------------------------------------------------------------------------------------- Download hier[