samenwerking mai en nrk

Auteur Topic: samenwerking mai en nrk  (gelezen 4109 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kareltje

• Gast
Gepost op: 27 juli 2009, 14:03:41
wat vinden julie van de samenwerking met de mai .....
zijn er veel leden bij de mai .......
wie is er lid , vertel er eens over

gr karel

Rood123

• Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 27 juli 2009, 15:18:54
Hallo Kareltje,

Ten eerste denk ik dat de titel van dit topic niet helemaal meer voldoet.
Volgens mij is er geen echte samenwerking meer tussen het nrk en mai.
Wel zijn een hoop vrijwilligers die lid zijn van het nrk ook lid van de stichting mai ehbo-diensten.

Het afgelopen jaar is er door mai een stichting opgericht waarin alle vrijwilligers zijn ondergebracht en waarin zaken als verzekering zijn geregeld.
Volgens mij zijn er op dit moment zo'n 175 mensen lid van de stichting en het groeit nog met de dag.

Zelf ben ik ook lid en ik moet zeggen dat ik het prima naar mijn zin heb. Voor mij is plezier de grootste drijfveer en met de inzetten die er gedraaid worden komt dit helemaal goed.
Ook de mensen in de stichting en MAI zelf zijn erg leuk en de samenwerking is prima.
De vrijwilligers en beroepskrachten hebben duidelijk een gezamenlijk doel en dat is het neerzetten van een gedegen hulpverleningsorganisatie tijdens evenementen maar ook plezier staat hoog in het vaandel.

Op dit moment wordt er hard gewerk aan de organisatie van de hulpverlening op Lowlands en ik moet zeggen dat ik er enorm veel zin in heb.

Groeten,

Rood

kareltje

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 28 juli 2009, 10:31:25
wie is er allemaal lid en wie gaan er lid worden ?

of wie vind het niks

Rood123

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 29 juli 2009, 21:03:23
wie is er allemaal lid en wie gaan er lid worden ?

of wie vind het niks
Hallo Kareltje,

Ik ben lid van de stichting en samen met mij nog 180 anderen.
En als je ook lid wilt worden dan kun je een mailtje sturen naar info@mai-ehbo.nl
Mocht je nog andere vragen hebben schroom dan niet en post ze hier in het forum.

/Rood

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 29 juli 2009, 21:51:46
Mocht mai wat in Zeeland doen kom ik zeker helpen. Ik lees in meerdere topics dat de samenwerking gestopt is.
Maar wat hield de samenwerking in en waarom is die gestopt ? is er iemand dicht bij het mai of nrk vuur die dit weet. Liefst van beide kanten want dan hebben we het hoor en wederhoor verhaal.

Ben nieuwsgierig. ;)

fotoschieter.nl

• Forum gebruiker
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #5 Gepost op: 29 juli 2009, 22:29:32
ikzelf ben ook net lid van Mai, dat omdat ze andere grotere evenementen doen dan mijn afd van het NRK.
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 29 juli 2009, 23:15:53
Mocht mai wat in Zeeland doen kom ik zeker helpen. Ik lees in meerdere topics dat de samenwerking gestopt is.
Maar wat hield de samenwerking in en waarom is die gestopt ? is er iemand dicht bij het mai of nrk vuur die dit weet. Liefst van beide kanten want dan hebben we het hoor en wederhoor verhaal.

Ben nieuwsgierig. ;)
Rood123 weet er alles van. Die is overgestapt van het RK naar MAI om daar een leidinggevende positie te bekleden in o.a. het vrijwilligersmanagement.

Rood123

• Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 29 juli 2009, 23:48:01
Rood123 weet er alles van. Die is overgestapt van het RK naar MAI om daar een leidinggevende positie te bekleden in o.a. het vrijwilligersmanagement.
Blijkbaar weet Chopsticks meer van mij dan ik zelf of van Chopsticks.
Bij deze wil ik het meteen even recht zetten, ik ben nog steeds lid van het Nederlandse Rode Kruis en bekleed geen leidinggevende functie binnen MAI.
Dus waar die informatie nu weer vandaan komt. Vorige week in nijmegen hoorde ik ook al zoiets.
Toen de stichting mai ehbo-diensten werd opgericht heb ik wat advies gegeven omdat ik ook als vrijwilliger een leuke hobby wil hebben.
Ook heb ik in het begin geholpen met het zoeken van vrijwilligers en het invullen van evenementen. Al vrij snel bleek dat ik dit niet naast mijn werk kan doen en heb ik bedankt.
Ik ben gewoon vrijwilliger van de stichting en doe alleen maar leuke evenementen en concerten.

/Rood

Rood123

• Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 29 juli 2009, 23:49:51
Rood123 weet er alles van.

Helaas moet ik je ook hierin teleurstellen. Omdat ik toen en nu ook lid was van het NRK heb ik mij er zoveel mogelijk van afzijdig gehouden.

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 30 juli 2009, 00:12:07
He Rood,

Dank voor de uitleg.