Net trouwens even op de site van radar gesnuffeld en denk zelf dat het de 6418 gaat worden.
Want de andere holsters zijn level 4 en dat holster heeft een level 3 retentie net als het huidige
safariland. Plus dat holster lijkt ook het meest op het huidige holster waardoor de omscholing
ook minder zal hoeven te zijn.
Ja en nee. Ik heb de verschillende holsters zitten analyseren, en naar mijn huidige mening is er geen holster bij die exact hetzelfde werkt als de safariland. Wel lastig te bepalen zo vanaf de computer als je het product nog niet in handen hebt gehad. Maar ik vermoed dat het zo zit:
Holster 6418 beschikt over een level 3 retention, exact hetzelfde als de huidige safarailand 6280 maar dan met de optionele sentry lock
Tenzij je bij het Radar holster ook die sentry eraf kunt halen (en het holster dus level II wordt) gaat dit holster 'm niet worden omdat er 2 aparte handelingen nodig zijn.
De 6100 en 6150 holsters van RADAR hebben zover ik het kan zien een "rotoloop" en een automatische lock "evolock" welke beiden ontgrendeld worden door de druk van 1 knop. Dus druk je op de knop dan schiet de "loop" open, blijf je de knop indrukken dan kan het wapen eruit trekken. Laat je de knop los, dan blijft het wapen gelockt (niet alleen geklemd!) in het holster.
Dit is weldegelijk een verbetering tov het huidige holster, waar met een open klep alleen moet vertrouwen op een juist aangedraaide schroef. Maargoed, we gaan 't zien