Hallo allemaal, ik zal proberen van mijn kant wat antwoorden te geven op deze zaak. Een hoogwerker als deze weegt 28 ton maar nu komt het, waar ligt het zwaartepunt? Juist zeer hoog. Dus ga je met zo'n apparaat, met luchtvering, te hard door de bocht dan is de kans groot dat hij dat niet haalt. Het resultaat is bekend. Vroeger bij alle voertuigen met bladvering kwam dit veel minder voor, want bladvering is direct contact en stugger, dus gebeurt het niet zo snel. Een nadeel was wel dat het allemaal wat stote en stuiterde en daar hebben we luchtvering voor uitgevonden!! Gaan we dus te hard door de bocht en raken we een stoeprandje, wat dus meestal het geval is, dan nivileerd het luchtdruksysteem niet snel genoeg om het geheel op de weg te houden. Dit is ook een zwak punt bij ambu's die dit zelfde doen en zo kantelen. Ik spreek wat dat betreft uit ervaring, daar ik er verschillende op pootjes heb geholpen. De schade lijkt erger dan het is, inderdaad het bakje is krom en diverse blikschade, maar dat is in zo'n geval normaal. Wat de mast betreft ben ik niet zo benauwd, dit is namelijk het sterkste deel van de hoogwerker en gemaakt van zeer hoogwaardig staal. Ook weegt het zwaar waar hijis terecht gekomen dat was ditmaal in het zachte gras en niet op een harde weg, dus lijkt het vaak erger dat het is. Ik hoop zo dat er weer een paar onduidelijkheden zijn weg genomen en mochten er nog vragen zijn, jullie weten de weg. vr.gr. Opa