Aanhouding Rotterdam CS - Rotterdam 3-8-2009

Auteur Topic: Aanhouding Rotterdam CS - Rotterdam 3-8-2009  (gelezen 14230 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #40 Gepost op: 11 augustus 2009, 04:06:21
Je kunt ook iemand aanhouden zonder geweld.

ja klopt....

wat is nu je punt ?

Ik snap je niet helemaal... ik probeer op een normale manier uit te leggen hoe sommige dingen werken maar je reaktie staat voor mij een beete ver van de werkelijkheid....

Wat probeer je nu met je antwoord te zeggen... dat je bij de eerste sommatie meteen moet aanhouden ?

Zal ik onthouden als ik de volgende keer de afweging maak... als ik de enige auto ben en een overlast melding krijg... of verwijderen... of meteen op de eerste sommatie aanhouen... owjaaa als je familie lid dan een ongeluk of harverknettering krijgt... wacht maar op de ambu of brandweer... die zijn vast eerder dan de politie....


nogmaals... leg uit... ik snap niet wat je met dit antwoord probeert uit te dragen.....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #41 Gepost op: 11 augustus 2009, 05:09:19
ja klopt....
wat is nu je punt ?
Ik snap je niet helemaal... ik probeer op een normale manier uit te leggen hoe sommige dingen werken maar je reaktie staat voor mij een beete ver van de werkelijkheid....
Wat probeer je nu met je antwoord te zeggen... dat je bij de eerste sommatie meteen moet aanhouden ?
Zal ik onthouden als ik de volgende keer de afweging maak... als ik de enige auto ben en een overlast melding krijg... of verwijderen... of meteen op de eerste sommatie aanhouen... owjaaa als je familie lid dan een ongeluk of harverknettering krijgt... wacht maar op de ambu of brandweer... die zijn vast eerder dan de politie....
nogmaals... leg uit... ik snap niet wat je met dit antwoord probeert uit te dragen.....

Begrijp ik uit jouw bericht dat je zelf bij de politie werkt? De opgefokte wijze, waarop je hier reageert past een politieman niet en dat geldt ook voor het gedrag van je collega's, waar we het hier over hebben.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #42 Gepost op: 11 augustus 2009, 07:51:16
Hij reageert idd enigszins opgefokt. Maar als ik heel eerlijk ben kan je weinig met alleen de opmerking 'je kunt ook iemand aanhouden zonder geweld'. Uiteraard kan dat; als de arrestant mee werkt. Maar wat wil je er mee zeggen?

Het impliciet laten van wat je bedoelt met je opmerking is redelijk. Zeg dan gewoon wat je wilt zeggen en draai er niet omheen.  :)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #43 Gepost op: 11 augustus 2009, 11:50:54
Je kunt ook iemand aanhouden zonder geweld.

Ja en een brand kan je ook blussen zonder water...

Beste DD een normale burger die gewoon luistert naar de politie kan je inderdaad aanhouden zonder geweld. Ik denk dat 95% van de arrestaties zonder geweld verloopt maar voor die 5% simpele zielen die er rondlopen in Nederland die niet willen luisteren zal er helaas geweld moeten worden toegepast. Zoals overduidelijk te zien is in dit filmpje denkt deze jongen maar even de discussie aan te kunnen gaan met de politie terwijl hem net gevorderd is zich te verwijderen. Tsjaa als je dan niet weggaat kan er wel eens geweld worden toegepast. Al die mensen die nu lopen te piepen snappen mijns insziens totaal niks van het politiewerk en moeten eerst maar is een paar diensten meedraaien voordat ze hier zo komen oordelen.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #44 Gepost op: 11 augustus 2009, 11:53:28
Begrijp ik uit jouw bericht dat je zelf bij de politie werkt? De opgefokte wijze, waarop je hier reageert past een politieman niet en dat geldt ook voor het gedrag van je collega's, waar we het hier over hebben.

Goed.... ik zal de volgende keer weer smileys en andere tekentjes neer gaan zetten om te voorkomen dat het opgefokt overkomt, want dat is wel het laatste wat ik ben. Waar het mij omgaat, is dat er elke keer gereageerd wordt met antwoorden die kant noch wal raken. Als jij vindt dat mijn reaktie opgefokt is, dan is dat jammer maar niet mijn bedoeling geweest.

Overigens verwar jij bij de collega's op het filmpje vermoedelijk opgefokt met ambtelijk boos  :) (let op smiley)

Dus zeg dan met je one-liners wat je daadwerkelijk wil zeggen. Ik word er zelf namelijk een beetje moe van dat een hoop mensen het allemaal beter weten zonder ook maar enige know-how te hebben van de materie. Ik weet dat dit een discussie-forum is en dat dat bedoeld is om ervaringen te delen en bepaalde zaken te be-discussieren... O0 Daarmee de bedoeling om van elkaars inzichten te leren. Mijn reaktie komt voort uit jouw reaktie.

Maar om dan one-liners neer te zetten dat je ook zonder geweld iemand kunt aanhouden.... je kunt ook schijten zonder je kont af te vegen  ;D ;D (let op smileys.... dus een kwinkslagje)... echter dan nog snap ik de reden niet van je opmerking en dan vraag ik die...als ik daarbij met forse taal en een voorbeeld geef om duidelijk te maken wat de mogelijke gevolgen van die aanhouding zijn, dan vind ik het jammer dat je alleen maar daar over kunt vallen zonder inhoudelijk te reageren... en dan twijfel ik eerder aan je bedoeling van het reageren van jou dan dat je daadwerkelijk een discussie wilt voeren.. :D

Zoals je ziet heb ik deze reaktie een aantal smileys neergezet en hoop dan ook dat jouw tere zieltje nu niet gekrent zal zijn door mijn reaktie met wederom wat stevige taal...stevige taal is namelijk nog nooit iemand dood van gegaan... 8)


Tenminste... voorzover ik weet...lol ;D
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #45 Gepost op: 11 augustus 2009, 17:51:36
de opmerkingen 'aanhouden zonder geweld kan ook' en 'hoe had het anders gekund' wil ik even op reageren, de agenten waren eerst met zn 2 en, en hadden de jongen ook even in een armklem kunnen 'verwijderen' en buiten weer loslaten met de mededeling nu vertrekken anders ga je mee, anders (alsnog) aanhouden dmv een armklem tegen de muur, dan was meppen, en schoppen overbodig geweest, tenzij die jongen wederom losse handjes krijgt.
dat hij 1 van de agenten gebeten heeft had ik ook ergens gelezen, zou ik ook niet bij mee zijn, dat je iemand daardoor iets minder coulant behandeld zou ik ook nog in kunnen komen, zou het ook begrijpen als je een verdachte een goede mep verkoopt om los tekomen als hij bijt, het meppen en schoppen om aan te houden, of te verwijderen vond ik niet nodig.

dat had ik dan in gedachten, achteraf praten is altijd wel makkelijk vanuit je stoel, anders dan wanneer je er middenin staat. maar goed hadden de agenten iets anders gedaan dan wat ik denk en het geweldsniveau was stukken minder geweest, en enkel handboeien als geweldsmiddel hadden gebruikt was het waarschijnlijk ook geen punt geweest en had het klpd niet in het krantenartikel hoeven meedelen dat nader onderzoek zou volgen.
ik, en met mij vinden veel mensen dat men respect moet hebben voor polite, en dat men niet agressief/geweldadig tegenover politie moeten staan. en mensen die wel agressief/geweldadig zijn moeten wel aangepakt worden. maar andersom vind ik ook dat gebruik van geweld door politie kritisch bekeken mag worden, wanneer dieders overijverig zijn mag dit best gezegd worden, en dan mag er best naar mening van buitenstaanders (publiek) gevraagd worden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #46 Gepost op: 11 augustus 2009, 17:53:54
Ik word er zelf namelijk een beetje moe van dat een hoop mensen het allemaal beter weten zonder ook maar enige know-how te hebben van de materie. Ik weet dat dit een discussie-forum is en dat dat bedoeld is om ervaringen te delen en bepaalde zaken te be-discussieren...

Dat is de reden dat een hoop ''blauwe'' niet meer deelnemen aan de discussie's én op verjaardagen zeggen bij MacDonalds als hamburgerbakker te werken ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #47 Gepost op: 11 augustus 2009, 17:56:47
dat weet ik jerom... echter... ik blijf het proberen... ik wil echt wel dingen uitleggen. Alleen moeten ze wel met normale vragen en argumenten komen, one-liners die kant noch wal raken... irriteren mij redelijk....dat ik dan iets anders reageer... tja... dat moge duidelijk zijn...griz is ook maar mens


@ehv-er

Wat zijn de nadelen van een arm klem ? wat gebeurd er als daardoor iemand zijn arm breekt ?

Ik hou bij iemand verwijderen ook liever iemand op afstand dan dat ik een armklem aanleg...en als gewoon duwen dan niet helpt kan idd ook een schop onder zijn achterste krijgen...ja het is geweld... maar een blauwe plek houdt ie er waarschijnlijk niet eens aan over... Daarbij haal ik nogmaals aan dat t filmpje bij lange na niet de aanleiding laat zien... ze zijn namelijk al aan het verwijderen... dus er is iets aan vooraf gegaan...

Nogmaals ik vond het geweld wat is gebruikt absoluut niet wereld schokkend....ik denk dat er meer geweld wordt gebruikt op menig horeca plein in den land dan hierbij...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #48 Gepost op: 11 augustus 2009, 18:47:35
Ik hou bij iemand verwijderen ook liever iemand op afstand dan dat ik een armklem aanleg...en als gewoon duwen dan niet helpt kan idd ook een schop onder zijn achterste krijgen...ja het is geweld... maar een blauwe plek houdt ie er waarschijnlijk niet eens aan over... Daarbij haal ik nogmaals aan dat t filmpje bij lange na niet de aanleiding laat zien... ze zijn namelijk al aan het verwijderen... dus er is iets aan vooraf gegaan...

Nogmaals ik vond het geweld wat is gebruikt absoluut niet wereld schokkend....ik denk dat er meer geweld wordt gebruikt op menig horeca plein in den land dan hierbij...

Je kunt inderdaad beter een low-kick uitdelen (als je niet uit je dienstbroek scheurt  ;D ) dan dat je een armklem aanlegt.... Risico bij armklem op gebroken arm is zeer zeker aanwezig
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #49 Gepost op: 11 augustus 2009, 19:30:48
hi Grizz,
je hebt idd een punt, kan ik je geen ongelijk in geven, armklemmen is idd niet zonder risico's. geweld wat op video tezien is, is idd niet wereldschokkend, ben ik met je eens, en vind het ook goed dat je e.e.a. bereid bent uit te leggen, en heb je reacties nog eens goed doorgelezen. het is me duidelijker geworden waarom sommige beslissingen worden gemaakt. zo had het niet perse een armklem hoeven zijn, was meer een voorbeeld. maar doel erop dat het wat minder hardhandig had gekund, hoewel wat is hardhandig?? een breed begrip.
bijvoorbeeld vastpakken en begeleiden naar de uitgang, iemand die zich losrukt vraagt er dan om aangehouden te worden, dan zou het meppen weer overbodig worden, en heb je de armklem niet, vind het opzich wel een compromis. maar goed er zijn meer wegen die naar rome leiden.

vraag ik me ineens af waarom jij de voorkeur geeft aan het op 'afstand houden' van de gene die je verwijdert?