Burgers in Blauw : Politie Haaglanden en Zuid-Holland Zuid

Auteur Topic: Burgers in Blauw : Politie Haaglanden en Zuid-Holland Zuid  (gelezen 12787 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #20 Gepost op: 30 november 2013, 12:18:40
Misschien praktische redenen, wapens niet voor handen ofzo, je weet het niet, zal vast wel een gedachte erachter zitten. De keer dat wij een hoge omes hadden meelopen had deze alles glimmend en wel (en dus ongebruikt) aan de koppel hangen, zo te mogen rondlopen willen ze allemaal wel weer volgens mij!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


HTVP Amersfoort

  • Aspirant hoofdagent Politie eenheid Midden Nederland, ex Marechaussee,
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 58
Reactie #21 Gepost op: 28 mei 2014, 15:22:03
Hallo,

Ik heb een vraagje en ik weet niet zeker of het mag hier.
Maar ik ga aankomend schooljaar de Handhaver toezicht en veiligheid - Politie doen. Ik heb afgelopen jaar de Marechaussee opleiding gedaan maar ben hiermee gestopt.
Ik vind het altijd interessant om te zien hoe de politie optreed. Hierom ben ik ook een keer met mijn buurman mee geweest met de politie Utrecht.

Ik vraag mij af of er hier een politie agent is waarmee ik misschien contact kan hebben en waar ik dan een keer een dienst mee kan. Nu ben ik 18 jaar en dat maakt het misschien iets makkelijker vanwege eigen risico enz.

Ik weet dat het vanuit de politie niet gewoonlijk is om een burger mee te nemen met politie diensten, maar ik weet dat het wel kan als het via de chef word geregeld.

Eerlijk gezegd verwacht ik er niet heel erg veel van, maar ik dacht ik kan het altijd even proberen hier!
Alles wat ik zeg is mijn mening en is niet te koppelen aan een organisatie.


Sander2

  • VP
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #22 Gepost op: 28 mei 2014, 16:44:47
Ik weet dat de eenheid Den Haag het initiatief burgers in blauw heeft. Dit stelt de burger in staat om een dienst met de politie mee te draaien.
Meer info hier: http://www.politie.nl/nieuws/2012/november/30/06-een-dag-mee-met-de-politie.html
Weet niet of Utrecht ook zoiets heeft...


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #23 Gepost op: 28 mei 2014, 16:58:10
Wel eens 'gewoon' aan de balie gevraagd? Niet geschoten is....


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #24 Gepost op: 28 mei 2014, 17:25:46
Niet alle bureau's in Haaglanden bieden die mogelijkheid, voor degene die het wel bieden is het een vereiste dat je woonachtig bent in de wijk (of een collega kent).
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #25 Gepost op: 28 mei 2014, 17:30:25
Citaat van: HTVP Amersfoort link=msg=1271407 date=1401283323
Hallo,

Ik heb een vraagje en ik weet niet zeker of het mag hier.
Maar ik ga aankomend schooljaar de Handhaver toezicht en veiligheid - Politie doen. Ik heb afgelopen jaar de Marechaussee opleiding gedaan maar ben hiermee gestopt.
Ik vind het altijd interessant om te zien hoe de politie optreed. Hierom ben ik ook een keer met mijn buurman mee geweest met de politie Utrecht.

Ik vraag mij af of er hier een politie agent is waarmee ik misschien contact kan hebben en waar ik dan een keer een dienst mee kan. Nu ben ik 18 jaar en dat maakt het misschien iets makkelijker vanwege eigen risico enz.

Ik weet dat het vanuit de politie niet gewoonlijk is om een burger mee te nemen met politie diensten, maar ik weet dat het wel kan als het via de chef word geregeld.

Eerlijk gezegd verwacht ik er niet heel erg veel van, maar ik dacht ik kan het altijd even proberen hier!

Je zou het via je eigen wijkagent kunnen proberen, of inderdaad eens binnenlopen bij een bureau.