Officiële kleding

Auteur Topic: Officiële kleding  (gelezen 62397 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Bart_RK

• Junior gebruiker
  • **
  • Hulpdienstvrijwilliger, Afdeling Willebroek
Reactie #120 Gepost op: 19 mei 2006, 17:11:48
Die oranje/rode pakken zitten wel redelijk alleen zien ze er idd niet uit, en die blauwe broek met overhemd komt heel stoffig over

van www.redcross.be

Nou Nou, ik vind onze werkpakken anders wel goed hoor. BTW: de jas zou wijnrood zijn zeggen ze ;). Het is niet meer dan dat het hoeft ze zijn. een gemakkelijke broek en dito hemd (zomer of winterhemd, u kan kiezen), een fleece (zonder zakken --> wel spijtig) en een jas met voldoende zakken, om een deel van de Prev mee te nemen.
De mannen van het Rode Kruis zijn geweldig. Waar de ontploffingen het ergst zijn, daar zijn zij - RW Thompson, WOII veteraan -

pot013

• Gast
Reactie #121 Gepost op: 16 juli 2006, 23:40:25
tja.........

en ik heb ook nog wel eens blauwpak gezien (begravenis van prins Claus)

en ik zelf heb een fleece trui aan van G&S....

maar druif heeft gelijk aan mag je het eigenlijk niet....

greetz

max

Toch lopen er ook nog mensen met die hele oude kleding met die baretten voornaamlijk bij de dodenherdenking en dergelijke ook al zijn deze uit de tijd ik hoop ook dat de mensen die dit nog dragen deze dan snel in de kast hangen zodat het hele Rode Kruis eenheid in Nederland er hetzelfde bij loopt namelijk in het werkpak.

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #122 Gepost op: 1 augustus 2006, 00:35:53
Het heet een werkpak en ik begrijp heel goed dat het blauwe pak uit de kast komt omdat men van mening is dat dit het nette pak meer recht doet aan de situatie van dat moment. Ik heb ooit op een reunie van zo'n 100 oudere mensen (in een zaa)l EHV ingehuurd die in de schreeuwende veiligheidskleding binnen kwam wandelen. uiteraard zijn ze van harte welkom maar met wat minder schreeuwende kleding, hadden minder mensen last van hun ogen gekregen.

Of te wel pas je kleding op de situatie waarin je moet werken. Binnen onze bedrijfshulpverlening hebben we schreeuwende veiligheidskleding aan als het nodig is, maar ook low profile donkerblauwe kleding met als enige herkenning een kleine SOL en een naambordje voor de bijeenkomsten waarbij geen nadruk op onze aanwezigheid gelegd wordt.

Luke

• Forum gebruiker
  • 't Is dansen op de gulden middenweg (acda&demunik)
Reactie #123 Gepost op: 1 augustus 2006, 18:30:24
Beste EHBO-er,

Ik ben bang dat het zo niet werkt. Het NRK heeft een soort werkpak "uitgegeven" en gaat er hierbij vanuit dat de afdelingen hiervan gebruik maken (zie andere topics over de discussies werkpak NRK tegen de kleding van G&S).

Als het NRK gevraagd wordt voor een EH inzet wordt er van dit pak dan ook gebruik gemaakt.

Minder schreeuwende kleding is er niet voorhanden voor EH inzetten. Het hierboven genoemde nette pak was voor officieële gelegenheden.
Zie het maar een beetje als bij defensie. Het werkpak voor op de hei en het pak met lintjes en franjes voor de officieële zaken. Met dit laatste ga je ook niet tijgerend door een sloot.

Groet,

Luc
HBO-verpleegkundige Anesthesieverpleegkundige Instructeur BLS-AED  Instructeur Eerste hulp Instructeur Eerste hulp bij Wateronge

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #124 Gepost op: 6 augustus 2006, 20:58:35
Beste EHBO-er,

Ik ben bang dat het zo niet werkt. Het NRK heeft een soort werkpak "uitgegeven" en gaat er hierbij vanuit dat de afdelingen hiervan gebruik maken (zie andere topics over de discussies werkpak NRK tegen de kleding van G&S).

Als het NRK gevraagd wordt voor een EH inzet wordt er van dit pak dan ook gebruik gemaakt.

Minder schreeuwende kleding is er niet voorhanden voor EH inzetten. Het hierboven genoemde nette pak was voor officieële gelegenheden.
Zie het maar een beetje als bij defensie. Het werkpak voor op de hei en het pak met lintjes en franjes voor de officieële zaken. Met dit laatste ga je ook niet tijgerend door een sloot.

Groet,

Luc

Ik ben bang dat de bedenkers niet weten hoe het werkt.

Ik heb nooit hare majesteit op die manier mogen dienen, maar volgens mij kent het leger een breed scala aan dienstkleding die aangepast zijn voor de taken die op dat moment uitgevoerd moeten worden. van duikpak tot het gala uniform. Bij de intocht van sinterklaas staat de politie toch ook niet in volledig ME pak met helm, schild en lange lat het geheel in goede banen te leiden. Misschien dat de bedenkers er achter komen dat we een veelheid aan diensten verlenen waaronder diensten waar het werkpak absoluut niet op zijn plaats is.

timo

• Forum gebruiker
Reactie #125 Gepost op: 7 augustus 2006, 20:36:07
even een vraagje over het uniform ik moet hem ook nog krijgen net zo als me rode kruis pas zijn ze hier niet zo snel mee :-\

maar ik weet dat er afdelingen in nederland zijn die ook schoenen/legerkisten bij hun uniform hebben krijgen ze deze erbij of zijn die vanhun zelf??
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda

Kanarie

• Gast
Reactie #126 Gepost op: 7 augustus 2006, 20:37:29
Die zijn van hunzelf.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #127 Gepost op: 7 augustus 2006, 20:41:29
Het is overigens wel aan te raden dat soort schoenen (legerkisten of veiligheidsschoenen) aan te schaffen. Als je een keer EHBO loopt bij een motorcross in de regen zul je wel snappen waarom. (Ook handig bij andere dingen hoor).  ;)

Kanarie

• Gast
Reactie #128 Gepost op: 7 augustus 2006, 20:42:45
Ik draag tot nu toe altijd gewoon stevige dichte schoenen; wil ook prima. Je moet alleen opletten dat je niet in glas gaat staan.

timo

• Forum gebruiker
Reactie #129 Gepost op: 8 augustus 2006, 15:51:46
Het is overigens wel aan te raden dat soort schoenen (legerkisten of veiligheidsschoenen) aan te schaffen. Als je een keer EHBO loopt bij een motorcross in de regen zul je wel snappen waarom. (Ook handig bij andere dingen hoor).  ;)

ja ik wil ook kisten maar vindt ze er een beetje duur voor als ik eerlijk moet zijn
Rode kruiser afdeling Gouda E.O. Manschap brandweer Hollands midden, post Gouda