Wat te doen bij aantreffen waakhond?

Auteur Topic: Wat te doen bij aantreffen waakhond?  (gelezen 18916 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Sam Hendrix

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 21 augustus 2009, 22:29:00
Waarom wordt er om een hondengeleider gevraagd en niet om een dierenambulance?

(die hebben toch ook vaak vangstokken en beschermende kleding/pakken om zo'n hond te kunnen vangen?)

Een hondengeleider mag met optische- en geluidssignalen rijden en zal daarom in de meeste gevallen veel sneller ter plaatste zijn, en je weet niet precies hoe erg het slachtoffer er aan toe is, dus ook niet hoeveel snelheid er geboden is.

hansalmere

• Forum gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 21 augustus 2009, 22:34:18
hier in almere was het altijd zo dat er niet altijd één hondenman is dienst is. en de samenwerking tussen politie en D.A perfect is dat het voorkwam dat de D.A. of inspectie kwam voor gevaarlijke uitziende beetmachines

Venneke82

• Forum gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 22 augustus 2009, 08:25:28
En wat is jouw tak van sport? En hoe heeft de politie dat gedaan? Met assistentie van hondengeleiders? Omdat die minder angst hebben voor honden en de waakhond daarop positief reageert?

Is er veel tijd verloren gegaan met het wachten op de politie?

De politie is met een auto van de noodhulp en een hondenunit t.p. gekomen. De hondengeleider heeft toen een bijtmouw aangetrokken, de hond laten bijten.
En vervolgens is de hond in een kooi gestopt, in de hondenwagen. De politie was vrij snel t.p.. dacht een minuut of 7 na onze melding.

De hond is later door de dierenambulance opgevangen, tot zijn baasje weer in staat was om hem te verzorgen.

strongbow

• Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • Don't worry, be happy!
Reactie #13 Gepost op: 22 augustus 2009, 10:12:45
Waarom wordt er om een hondengeleider gevraagd en niet om een dierenambulance?

(die hebben toch ook vaak vangstokken en beschermende kleding/pakken om zo'n hond te kunnen vangen?)

Die kunnen met hun optische- en geluidssignalen een stuk eerder ter plaatse komen
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 22 augustus 2009, 12:20:52

De politie is met een auto van de noodhulp en een hondenunit t.p. gekomen. De hondengeleider heeft toen een bijtmouw aangetrokken, de hond laten bijten.
En vervolgens is de hond in een kooi gestopt, in de hondenwagen. De politie was vrij snel t.p.. dacht een minuut of 7 na onze melding.

De hond is later door de dierenambulance opgevangen, tot zijn baasje weer in staat was om hem te verzorgen.

Netjes! Maar als ik zo links en rechts eens lees, is er altijd wel sprake van tijdverlies. Maar dat weet je v.t.v. natuurlijk, als je een waakhond hebt.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 22 augustus 2009, 12:22:58
In het verleden had ik een collega (hondegeleider) waarbij iedere keer als ik hem de poort uit liet zijn lippen bewogen.
Direct daarop zette de diensthond al zijn vervaarlijkheid in en probeerde uit zijn kooi te breken. (mooie manier om met je collega's om te gaan)

Ik heb betreffende "collega" duidelijk gemaakt dat als hij ooit ergens in de liggende positie door mij zou worden gevonden dat hij bij einde dienst een diensthond te kort zou komen en ik een paar patronen.

Dit is wel een hele extreme manier maar denk dat gegeven de omstandigheden de meeste mensen er wel beeld bij hebben.
In de gegeven casus zou het ook zeker anders gaan.

Daar zijn dus wel afspraken over gemaakt? Wel verstandig.. triest voor het beest, maar is overmacht, in zo'n geval..

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #16 Gepost op: 22 augustus 2009, 22:14:55
Daar zijn dus wel afspraken over gemaakt? Wel verstandig.. triest voor het beest, maar is overmacht, in zo'n geval..

Tsja ... als je zo'n beest gemeen laat zijn tegen alles wat beweegt ... Incl. collega's .... is geen overmacht meer ... maar duideijk een gevalletje eigen domme schuld.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #17 Gepost op: 22 augustus 2009, 22:41:33
niemand die het ooit eens probeert met een kluifje...?

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #18 Gepost op: 22 augustus 2009, 22:46:03
Geweldig idee ... weet alleen niet wie die standaard in het kledingpakket hebben zitten... maar het idee is zeker niet verkeerd.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

Gast48368

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 23 augustus 2009, 00:04:51
Oei, wij hebben dit ook ooit eens gehad met een uitruk........automatisch brandalarm. Bewoners niet wakker te krijgen maar woefie wel.........AC gebeld en met veel herrie bewoners gewekt. Ik ben in de TAS blijven zitten........ :-X