Reanimatie ervaring met AED na SMS alert

Auteur Topic: Reanimatie ervaring met AED na SMS alert  (gelezen 32293 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Gepost op: 22 augustus 2009, 23:42:10
ik zat lekker achter men laptop opeens krijg ik melding op men pager 2 ambulance's naar een straat dus ik dacht meteen reanimatie dus cameratas gepakt en naar straat gefietst kom ik daar de straat in hoor ik al en vrouw huilen en schreeuwen van paniek dus ik wist het is een reanimatie dus ik dus maar op en gepaste afstand wachten tot de ambulace's er kwamen die waren echt vrij snel terplaats en sprongen uit de wagen en rende naar binne en niet lang erna kwam de vrouw naar buiten gerend en riep men man is dood en riep op en kennis of familie lid

nu vraag ik me toch steeds af mag ik naar binne gaan en al met reanimatie starten als ik die persoon helemaal niet ken ???
(heb geen ehbo diploma maar ga binnekort beginne)


EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG


BvE

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
  • 112, daar red je levens mee!
Reactie #1 Gepost op: 23 augustus 2009, 01:38:54
Er is wel een alert, dit gaat echter niet via p2000 maar gewoon via de sms, voor burgerhulpverleners die in de buurt zijn http://www.aedindebuurt.nl/aed-alert.html


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #2 Gepost op: 23 augustus 2009, 08:17:08
@Phase044

Er zijn AED groepen in sommige dorpen

bij mij in het dorp hebben ze zo'n groep : http://6minutenwaterland.nl/

en dat gaat via P2000 : AED GROEP : WATERGANG / ILPENDAM : REANIMATIE INZET : BROEKERMEERDIJK 14 IN WATERGANG


Bart S

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 23 augustus 2009, 08:33:10
nu vraag ik me toch steeds af mag ik naar binne gaan en al met reanimatie starten als ik die persoon helemaal niet ken ???
(heb geen ehbo diploma maar ga binnekort beginne)

Als je een reanimatie cursus hebt gedaan mag je zeker naar binnen gaan en starten. Hoe eerder hoe beter.


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #4 Gepost op: 23 augustus 2009, 08:40:33
ook zonder cursus mag je starten.. al heb je het alleen maar een keer op tv gezien..
misschien niet helemaal perfect, maar iets....is beter dan niets..


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #5 Gepost op: 23 augustus 2009, 13:32:17
bedankt voor de tips maar wat kan ik ondernemen om in mijn dorp ook zoiets te kunne opstarten zo en team????
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #6 Gepost op: 23 augustus 2009, 14:20:53
contact met

kvk: rechts status
gemeente
ambulancedienst
brandweer
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #7 Gepost op: 23 augustus 2009, 15:12:20
maar hoe ga ik dan verwoorden???
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #8 Gepost op: 23 augustus 2009, 15:18:27
Uit bovenstaand verhaal maak ik op dat je ongevallen fotografeert. Niet om je aan te vliegen o.i.d. maar wanneer er een reanimatie-melding is, zou ik persoonlijk niet in de richting van het incident gaan om te fotograferen/filmen. Een reanimatie biedt namelijk weinig nieuwswaarde.

Verder vind ik het wel een zeer goed initiatief als je in jouw dorp een AED-groep wil opzetten. Ik zou eerst proberen om zelf de reanimatiecursus te voltooien.
Het is uiteraard heel goed wanneer je richting een reanimatiemelding gaat om te helpen.

Ik wens je succes met het starten van zo'n groep.


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #9 Gepost op: 23 augustus 2009, 15:22:45
nee ik maak nooit foto's van en reanimatie gewoon uit fatsoen

ja ik ga eerst ens men diplomatje halen
maar bij wie zou ik terecht kunnen met men idee in mijn dorp, gemeente,brandweer ????
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG