Reanimatie ervaring met AED na SMS alert

Auteur Topic: Reanimatie ervaring met AED na SMS alert  (gelezen 32530 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Ba(a)s

• Senior gebruiker
Reactie #80 Gepost op: 18 maart 2010, 23:11:21
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVW 1234567890 .,?!'-/:;()€&@"[]{}#%^*+=_\|~<>$£¥•

Ik weet niet welke toetsen je allemaal mist, maar zo kun je de missende leestekens
kopiëren!
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #81 Gepost op: 19 maart 2010, 00:36:55
hallo
ik kom meteen met een nieuwe vraag
waar kan je aanmelden voor en sigma opleiding want lijkt mij wel leuk voor de volgende stap
ik woon de regio limburg zuid
mvg jeroen duits

Je kunt in jou gemeente (als deze aanwezig is) naar het rode kruis gebouw gaan.
Daar kun je meer informatie vragen ect. over de sigma. Hierna zou je je dan aanmelden, let wel op het duurt vaak wel een jaar voor weer een opleiding begint. Tijdens deze opleiding vallen de meeste mensen al af bij de 1ste theorie toets.
Er zit een opkomst plaats in geleen, vaak woont hier 1 of meerdere SIGMA-leiders in de buurt.
Het is wel slim om je vast te verdiepen in het Nederlandse Rode Kruis.
Het is altijd makkelijk, en dit heb je ook nodig bij je 1ste theorie toets.(gaat grotendeels over organisatie binnen NRK & GHOR)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      

jeroenduitske

• Senior gebruiker
  • jeroenduitske
Reactie #82 Gepost op: 19 maart 2010, 12:45:40
dankje kevin hier schiet ik al en hele hoop mee op:p ;)
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG

RuudF

• Senior gebruiker
Reactie #83 Gepost op: 19 maart 2010, 13:25:20
Hoi Jeroen,

Allereerst gefeliciteerd met het slagen voor je examen.

Dan meteen maar even het slechte nieuws: de HOC-opleiding (opleiding tot Sigma) van Zuid Limburg, die zou zijn begonnen in januari is afgelast omdat er door de GHOR te kennen is gegeven één van de twee Geneeskundige Combinaties te verplaatsen naar Zeeuws Vlaanderen.
Voorlopig start er geen opleiding in Zuid Limburg. Overigens is er bovendien een overschot aan Zuid Limburgse Sigma-leden, wanneer inderdaad de tweede combinatie verdwijnt.

Groetjes,

Ruud

jeroenduitske

• Senior gebruiker
  • jeroenduitske
Reactie #84 Gepost op: 19 maart 2010, 14:37:44
heeej

oei das jammer  :(
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG

RuudF

• Senior gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 19 maart 2010, 15:12:08
@Jeroen,

Mogelijk dat GHOR Nederland nog terug komt op de beslissing n.a.v. ingediend protest, duidelijkheid hierover zal ongeveer eind april/begin mei komen.

Ruud

jeroenduitske

• Senior gebruiker
  • jeroenduitske
Reactie #86 Gepost op: 19 maart 2010, 16:29:42
heej

hopelijk blijft het in geleen en niet naar zeeuws vlaanderen

RuudF

• Senior gebruiker
Reactie #87 Gepost op: 19 maart 2010, 16:45:47
Er blijft zeker één Combinatie in Geleen, en wel op de locatie van de GGD op de Geleenbeeklaan 2, in de garage alwaar eerst de ambulances van de RAV stonden.
Er zijn voldoende argumenten aangevoerd om een tweede Combinatie te rechtvaardigen, dit zijn overigens dezelfde argumenten op grond waarvan vroeger is besloten om een dubbele Combinatie in Zuid Limburg te stationeren.

Ruud

KJS

• Senior gebruiker
  • Generalist OC
Reactie #88 Gepost op: 19 maart 2010, 17:26:44
Er blijft zeker één Combinatie in Geleen, en wel op de locatie van de GGD op de Geleenbeeklaan 2, in de garage alwaar eerst de ambulances van de RAV stonden.
Er zijn voldoende argumenten aangevoerd om een tweede Combinatie te rechtvaardigen, dit zijn overigens dezelfde argumenten op grond waarvan vroeger is besloten om een dubbele Combinatie in Zuid Limburg te stationeren.

Ruud

De haakarmbakken gaan wel grotendeels weg uit nederland, dr zijn er nu (ongeveer) 46 (heel NL). Dit word terug gebracht naar 13 voor heel Nederland!
Dus de HAB zal wel verdwijnen denk ik!
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #89 Gepost op: 20 maart 2010, 18:38:55
@Jeroen,

Mogelijk dat GHOR Nederland nog terug komt op de beslissing n.a.v. ingediend protest, duidelijkheid hierover zal ongeveer eind april/begin mei komen.

Ruud

zow ruud, jij weet hier duidelijk meer over
Even voor de goede orde, ik zou bij de nieuwe lading SIGMA's horen, en ben dus zeer geïnteresseerd in alle ontwikkelingen. ;)

Jeroen, gefeli met je diploma, echter om bij het sigma te mogen moet je minimaal 2 jaar ervaring hebben met ehbo (evenementen hv), dus voor jou zit t sigma er nog niet in ook kijken ze naast biologische leeftijd naar een heleboel andere factoren. Kom je wel bij het rk als vrijwilliger? Enig vrijwilligerswerk is echt wel een vereiste namelijk, zei het bij t rk of een vereniging.

Maar misschien gaan we nu wel heel oftopic, duss, kunne we deze discussie misschien afsplitsen naar de witte kolom??? *kijkt naar een des mods :-**
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis