GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009  (gelezen 206296 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Ik denk dat dit drama nog een flinke staart krijgt. Er komen steeds meer ooggetuige-verslagen binnen. Heel veel mensen weten nog niet eens wat ze nou exact met hun gsm hebben vastgelegd. Veel ''feest''gangers slapen ook eerst hun roes uit...
Ik ben nu toch wel razend benieuwd wat de journaals vanavond brengen. Die hebben straks een hele dag de tijd gehad om een redelijk duidelijk beeld te kunnen vormen van de werkelijke omvang en incidenten...

Het zal zeker nog wel een staartje krijgen... De politie meld dat er vergunning was voor 15.000 bezoekers... Terwijl er vorig jaar al 20.000 geweest zijn?  ??? ??? ::)

http://www.ed.nl/algemeen/edbinnenland/5414428/Te-veel-bezoekers-op-evenemententerrein.ece

'Te veel bezoekers op evenemententerrein'
zondag 23 augustus 2009 | 09:57 | Laatst bijgewerkt op: zondag 23 augustus 2009 | 12:29

HOEK VAN HOLLAND - Op het terrein van het gratis toegankelijke Sunset Grooves waren te veel bezoekers aanwezig. Volgens de politie was een vergunning verleend voor 15.000 bezoekers maar ,,het waren er veel meer''. Hoeveel kon de politie niet zeggen.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Het zal zeker nog wel een staartje krijgen... De politie meld dat er vergunning was voor 15.000 bezoekers...

Voorzitter Gerrit van de Kamp van politiebond ACP pleit voor een grondig onderzoek naar de vergunningverlening en -handhaving van het strandfeest is Hoek van Holland. Van de Kamp zegt dat de politie in beginsel goed is uitgerust om op te treden bij dit soort evenementen, "maar dan moet wel de maximale publiekstoegankelijkheid worden gehandhaafd.''


De vakbondsvoorzitter had zondag contact met zijn leden en de korpsleiding en hoorde dat er mogelijk wel 40.000 tot 50.000 bezoekers op het strandfeest waren, meer dan het dubbele dan was toegestaan. Bezoekers zouden de officiële ingang hebben omzeild. "ls in zulke mensenmassa's deze extreme vormen van geweld - schiet- en steekincidenten - plaatsvinden, is er geen kruid tegen gewassen'', aldus Van de Kamp.

www.spitsnieuws.nl


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
OM stelt aantal gewonden bij naar zes

Mensen met bulten, schrammen e.d. niet meegerekend... En zijn SEH / HAP-bezoekjes ook meegeteld?  ::)


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Mensen met bulten, schrammmen e.d. niet meegerekend... En zijn HAP-bezoekjes ook meegeteld?  ::)

en de doe-het-zelvers.... ach het gaat wel weer over en ik plak een pleistertje en neem een paracetamolletje.... terwijl een hechting misschien niet misstaan had :P
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
en de doe-het-zelvers.... ach het gaat wel weer over en ik plak een pleistertje en neem een paracetamolletje.... terwijl een hechting misschien niet misstaan had :P

Inderdaad. En er zitten er ook vast nog een aantal tussen  die eerst naar huis zijn gegaan...dus naar eigen woonplaats.

Maar, misschien valt het uiteindelijk allemaal nog mee...


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Inderdaad. En er zitten er ook vast nog een aantal tussen  die eerst naar huis zijn gegaan...dus naar eigen woonplaats.

Maar, misschien valt het uiteindelijk allemaal nog mee...

Gezien het aantal schoten die ik op de filmpjes hoorde zijn het onnederlandse toestanden geweest... Hoort volgens mij meer thuis in de USA dan in europa...  :-X


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Gezien het aantal schoten die ik op de filmpjes hoorde zijn het onnederlandse toestanden geweest... Hoort volgens mij meer thuis in de USA dan in europa...  :-X

Als ik thuis ben ga ik ze ook eens even kijken met geluid. (onmogelijk hier)
Inderdaad, on-Nederlands. Maar kijk naar bevrijdingsfestival, zomercarnaval (diverse keren), Danceparade en andere Rotterdamse ''festiviteiten''. Bijna altijd is het hommeles.

Paar weken geleden was er op HVH ook een strandfeest, daar was ik ook.  Toen was de sfeer bij mijn weten vrij ontspannen.


Gast

  • Gast
Gezien het aantal schoten die ik op de filmpjes hoorde zijn het onnederlandse toestanden geweest... Hoort volgens mij meer thuis in de USA dan in europa...  :-X

SIRE zei het al, we worden steeds asocialer. We zijn maatschappelijk aan het afglijden naar steeds meer en meer afgestompt asociaal egoïstisch niveau. Ik woon in A'dam Zuidoost, leuk joh, die schietpartijen hier om de paar weken.... sorry voor het offtopic.


sirmaat

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6

Paar weken geleden was er op HVH ook een strandfeest, daar was ik ook.  Toen was de sfeer bij mijn weten vrij ontspannen.
Inderdaad daar was ik ook bij en toen was het een rustige en gezellige sfeer zonder ongereldheden naar mijn weten jammer dat dit zo uit de hand heeft moeten lopen


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
zou er misschien dan toch een slechte risico inventarisatie gemaakt zijn? of niet genoeg mensen(beveiliging/politie) ingepland zijn?? of was dit alsnog niet te voorkomen(advocaat van de duivel ::))
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!