Nee, dat filmpje wat ik als laatste plaatste, daar hoor je de kogelinslagen en de fluiters (n.a.w. ''afketsers'' / ricochet) voorbij vliegen. Als daar politie achter zat, eet ik mijn pet op...
Dan ben ik i.i.g. nog geschokter...dat zou pas angstig zijn, als de politie in blinde paniek om zich heen heeft geschoten. Dat geloof ik gewoon niet.
Het zal toch straks niet zo zijn dat er helemaal geen wapens bij het publiek aanwezig geweest zijn maar dat het in het nauw gedreven agenten geweest zijn...
Het is nu allemaal nog koffiedik kijken, maar
ik acht de kans best groot...
Je moet je voorstellen dat je met een aantal collega's bedreigd wordt door een groep. Assistentie van collega's op of buiten het veld gaat een tijd duren.
Wanneer verder terugtrekken onmogelijk wordt is de volgende stap het gebruik van geweld. Je handen, je lat, pepperspray en tenslotte je vuurwapen.
Er staat een overmacht aan personen. De groep die jou bedreigd en daarom heen vele mensen die ook een potentieel gevaar kunnen gaan vormen.
Het probleem is dat de overmacht te groot is. Als je een fysiek gevecht aangaat met een aantal individuen loop je de kans overlopen te worden door anderen.
Je kiest (gezamenlijk) voor je vuurwapen. Je probeert weg te komen, dat lukt niet. Je kiest voor het lossen van een waarschuwingschot, dat heeft geen effect…
Dan moet je kiezen voor het gericht schieten, liefst op de benen, je weet dat de gevolgen groot zullen zijn. Niet alleen voor diegene op wie je schiet, maar ook de mogelijke choas, de paniek…
Er gaat van alles door je hoofd. Dan in komt het moment dat je beslist, je schiet. Tot je verbijstering en afgrijzen blijft men op je afkomen… Het gaat om jouw leven, jij wilt die avond terug naar huis, je kan géén kant op. Dan schiet je… gericht op de menigte… Je laatste (wan)hoop….