GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009

Auteur Topic: GRIP 1 Dode bij schietpartij Veronica Sunset Grooves - Hoek van Holland 22-8-2009  (gelezen 206522 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
tarie, na 1 keer lezen was je verhaaltje me ook al duidelijk hoor ;D
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Mensen,

ik post niet veel op dit forum, maar lees des te meer ;)... desondanks ga ik nu toch wat plaatsen..

Het moge duidelijk zijn dat Sunset Grooves is uitgelopen op een ramp.. verschrikkelijk gewoon.. zo on-nederlands.. :'(

Uiteraard wordt alles onderzocht, ook de rol van de politie. logisch.

maar wat ik me nu afvraag.. waarom krijg ik na het lezen van dit gehele topic het gevoel dat iemand als bijvoorbeeld Exenium er van alles aan doet om maar

te horen te krijgen dat de politie inderdaad één of meerdere (grote..) fouten heeft gemaakt ?

ik ga dit verhaaltje afronden voordat ik echt misselijk wordt.. maar het doet me denken aan mensen die klagen als de politie ergens de klinkers uit de straat rijdt..

..om dan vervolgens te klagen dat de politie "te laat" is als men zelf een keer 112 belt...

Nederland begint echt krankzinnig te worden :-X


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Deze leek gooit wel wat olie op het vuur en probeert een bepaalde sfeer te creeeren in dit forum, welke er mijns inzien niet in thuis hoort.
Verder denk ik dat wij allemaal kunnen zeggen dat wij ons niet kunnen verplaatsen en inleven in hetgeen er die avond gespeeld heeft en dat de enige
die dit kunnen de mensen zijn die op dat moment ook gehandeld hebben (naar eer en geweten).

Hier moet ik toch even op reageren; ik kan mij beslist inleven in alle partijen. Mij ontbreekt het niet aan empathie, inlevingsvermogen en rechtvaardigheidsgevoel staat bij mij bovenaan.  O0
En ik denk niet dat betrokkene willens en wetens heeft geprobeerd een sfeer te creëren. Beetje lomp en onhandig, meer niet.
Hij is links en rechts aardig teruggefloten. Hij komt uit voor z'n mening en had inderdaad even wat langer na moeten denken en moeten nuanceren. En wat objectiever moeten zijn, want hij reageerde met wat ''oud zeer'', wat met deze kwestie niets te maken heeft.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Zonder de individuele politeiagenten af te vallen schrik ik toch een beetje bij het lezen van een artikel in het AD. Dat de agenten in het nauw kwamen was door de werkvloer vooraf al voor gewaarschuwd. Dat een "politiebaas" en de organisator ondanks de enorme toeloop, het binnenkomen van Hooligans en de vele opstootjes het een rustig evenement noemen en besluiten personeel naar huis te sturen is bizar. Dat de Voetbaleenheid in het nauw zou kunnen komen bij herkenning door de voetbal ameubes was te verwachten, en dat deze dan in de problemen zouden komen als zij door tientallen Hooligans worden ingesloten is een nachtmerrie, maar als er dan onvoldoende back-up is, op een onverlicht strand, met overal hekken en teveel bezoekers is..... vragen om een ramp.
Mijn mening, het magement heeft weer niet geluisterd naar de werkvloer, en de jongens van de straat mogen de klappen weer opvangen.
(net als bij de brandweer, 4 man op een Ts kan ook, als het mis gaat bij een incident ligt de manager lekker warm in zijn bedje.)  

Denk dat dit nog wel eens een behoorlijk staartje gaat krijgen, met gevolgen voor de hogere legerleiding en politiek.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Hier moet ik toch even op reageren; ik kan mij beslist inleven in alle partijen. Mij ontbreekt het niet aan empathie, inlevingsvermogen en rechtvaardigheidsgevoel staat bij mij bovenaan.  O0
En ik denk niet dat betrokkene willens en wetens heeft geprobeerd een sfeer te creëren. Beetje lomp en onhandig, meer niet.
Hij is links en rechts aardig teruggefloten. Hij komt uit voor z'n mening en had inderdaad even wat langer na moeten denken en moeten nuanceren. En wat objectiever moeten zijn, want hij reageerde met wat ''oud zeer'', wat met deze kwestie niets te maken heeft.

Hier even mijn reactie hierop was ook niet zo zeer te zeggen geen inlevingsvermogen of iets maar meer de situatie van het moment waar de mensen in gestaan hebben. Verder kan ik me alleen aansluiten bij hetgeen je zegt.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Ook het verhaal over het naar huis sturen van meer ervaren agenten en het niet willen inzetten van ME uit bezuinigingsoverwegingen is een verhaal van één kant. Alvorens aan zo'n verhaal een conclusie te kunnen verbinden zal je toch de reactie van de korpsleiding moeten afwachten.

Edit: die is er al http://www.ad.nl/binnenland/3448809/Politie_ontkent_bezuinigingsverhaal_ME.html
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=%2FNews%2FDefault%2F2009%2Faugustus%2FGeen%20inzet%20ME%20door%20bezuinigingen%20is%20totale%20kolder

Korpschef: Geld speelde geen rol bij inzet mobiele eenheid
26 augustus 2009

Het is 'totale kolder' dat er geen mobiele eenheid in Hoek van Holland is ingezet vanwege bezuinigingen. Wel hadden volgens korpschef Meijboom sneller meer agenten ingezet moeten worden toen duidelijk werd dat het strandfeest uit de hand begon te lopen.

De korpschef van de politie Rotterdam-Rijnmond reageert op berichten in het AD. Ook de politievakbond ACP heeft van haar leden gehoord dat er geen mobiele eenheid achter de hand was gehouden vanwege de kosten daarvan. De vakbond eist opheldering van de korpsleiding.

Meijboom laat onderzoeken waarom er geen versterkingen naar Hoek van Holland zijn gestuurd.

Het feest op het strand bij Hoek van Holland liep zaterdagavond uit de hand toen een te kleine groep politiemensen werd belaagd door een grote groep relschoppers. De agenten voelden zich zo in het nauw gedreven, dat ze waarschuwingsschoten losten.

Uiteindelijk werd de 19-jarige Robby van der Leeden dodelijk getroffen en raakten zes mensen gewond. Er wordt onderzocht of naast de politie ook andere mensen die avond kogels hebben afgevuurd.

Korpschef Meijboom wijst ook de beschuldiging van de hand dat de komst van extra agenten heeft geleid tot escalatie van het geweld op het feestterrein. Op het moment dat de politie het feestterrein opkwam, waren er al tien mensen weggebracht met steek- en snijwonden, aldus Meijboom.

Persoonlijke bericht:

 
--------------------------------------------------------------------------------
Meer:
Nieuws


Reacties:

Hoorde zojuist het interview met Dht Meijboom. Keurig zo hij antwoorde op alle vragen. En hoe hij de nadruk lag op wat ECHT belangrijk is/was. Tevens 100% achter zijn mannen. Heb ik als oud politieman wel eens anders meegemaakt.
Adrie, Capelle aan den IJssel 26 augustus 2009 om 17:31


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://frontpage.fok.nl/nieuws/116515

'Politie vocht voor haar leven in HvH'
      Nederland - door (Stefan) op 26-08-2009 @ 17:39

 De politie heeft afgelopen weekend gevochten voor hun leven in Hoek van Holland. Dat zegt korpschef Meijboom van de politie Rotterdam-Rijnmond in een verklaring.

Volgens de man werden de aanwezige politiemannen in een hoek gedreven en waren honderden mensen uit op 1 ding: slachtoffers maken onder de politie. De rellen zijn niet pas ontstaan nadat de politie schoot, aldus de koprschef. Volgens Meijboom waren er al diverse steekpartijen voordat de politie ingreep met getrokken wapens.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Onderzoek Rijksrecherche duurt langer  
 
 
 http://www.megastadfm.nl/article.php?id=8738
 
  Woensdag 26 augustus 2009, 14:11,

De Rijksrecherche heeft nog een paar dagen nodig voor het onderzoek op het strand van de Rotterdamse deelgemeente Hoek van Holland.


Er wordt nog steeds gezocht naar sporen van de schietpartij van afgelopen weekend, waarbij een jongen van 19 werd gedood.De bovenlaag van het zand wordt gezeefd.

Na de uitzending van Opsporing Verzocht van gisteren hebben politie en justitie vijf mondelinge tips gekregen over het strandfeest in Hoek van Holland. Getuigen werd dinsdagavond in het programma Opsporing Verzocht gevraagd belangrijke informatie door te bellen en foto's en filmpjes te uploaden. Er is woensdag nog geen nieuw beeldmateriaal binnengekomen, laat een woordvoerder van het OM in Den Haag weten.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Wel een beetje tamme vragen van de PVV... wacht... er waren natuurlijk geen allochtonen bij betrokken...  :-X  :-X :-X

http://www.nieuwsbank.nl/inp/2009/08/26/R171.htm

Partij voor de Vrijheid (PVV)

Rellen tijdens strandfeest Hoek van Holland - Kamervragen woensdag 26 augustus 2009

Vragen van het lid Brinkman (PVV) aan de ministers van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en van Justitie over rellen tijdens een strandfeest op het strand van Hoek van Holland.


1 Bent u op de hoogte van een dode en gewonden tijdens een strandfeest op Hoek van Holland tijdens zaterdagnacht 22 augustus 2009? (1)


2 Hoe kwalificeert u de uitlating van burgemeester Aboutaleb, dat hij op de hoogte was van de informatie dat een groep "hooligans" dit strandfeest mogelijk zouden komen opzoeken teneinde rellen te veroorzaken?


3 Kunt u aangeven wat de redenen zijn voor de burgemeester dit strandfeest uiteindelijk toch door te laten gaan?


4 Is het gestelde waar dat de politie gezegd zou hebben dat zij een dergelijk feest niet zouden kunnen beveiligen, omdat dit privéterrein zou zijn? Deelt u de mening dat dit complete nonsens is indien dit een strandfeest betreft en dat de politie, in casu de overheid, wel degelijk een verantwoordelijkheid heeft voor de veiligheid van deze feestgangers?


5 Kunt u de Kamer zo spoedig mogelijk, middels een brief op de hoogte brengen van hetgeen zich aldaar heeft voorgedaan?


1) Elsevier.nl, 23 augustus 2009, "Aboutaleb over strandfeest: Wij wisten van komst hooligans"