Mag een OvD nog communiceren tijdens het aanrijden naar incident

Auteur Topic: Mag een OvD nog communiceren tijdens het aanrijden naar incident  (gelezen 8046 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #10 Gepost op: 1 september 2009, 21:42:52
laten we maar ff stoppen over BV/OVD en doorgaan over het communiceren tijdens het aanrijden naar een incident...  ;)


Bruin511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174
Reactie #11 Gepost op: 2 september 2009, 16:54:33
Alle OvD voertuigen in de regio HM zijn uitgerust met een hansfree bediening van de C2000 mob. Door middel van een voetbediening en een microfoon kan de OvD rijdend communiceren met C2000 en toch handjes aan het stuur. Alleen aanvraag spraakcontact en de status moet even op de mob worden ingedrukt.

In alle andere voertuigen is altijd een bijrijder of BvD die tijdens het rijden de mob bediend. De microfoon en of de mob zit ook aan de rechterzijde gemonteerd.


tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #12 Gepost op: 2 september 2009, 17:09:27
elke bevelvoerder bij het korps draait ook ovd diensten hier
dus kunnen de bevelvoerders zelfde beslissing nemen

en nee geen jbrw

gewoon interesse in preventie
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #13 Gepost op: 2 september 2009, 19:36:49
Alle OvD voertuigen in de regio HM zijn uitgerust met een hansfree bediening van de C2000 mob. Door middel van een voetbediening en een microfoon kan de OvD rijdend communiceren met C2000 en toch handjes aan het stuur. Alleen aanvraag spraakcontact en de status moet even op de mob worden ingedrukt.

In alle andere voertuigen is altijd een bijrijder of BvD die tijdens het rijden de mob bediend. De microfoon en of de mob zit ook aan de rechterzijde gemonteerd.
Het gaat niet of je met je handen de telefoon/mobilofoon moet bedienen maar of het luisteren naar het berichten verkeer, nadenken over de inzet en het communiceren met de RAC niet zodanig afleid dat je niet 100% geconcentreerd bent. Met OGS rijden levert toch al meer risico op dan normaal rijden.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #14 Gepost op: 2 september 2009, 20:05:03
Citaat
Alle OvD voertuigen in de regio HM zijn uitgerust met een hansfree bediening van de C2000 mob. Door middel van een voetbediening en een microfoon kan de OvD rijdend communiceren met C2000 en toch handjes aan het stuur
Struisvogelpolitiek. Bestuurders die handsfree bellen hebben een aangetoonde tragere reactiesnelheid, hoe vaak zie je ze niet 80 km p/u op de rechter rijstrook sukkelen.
Nu voert de OVD actief een gesprek, maakt keuzes, moet goed geconcentreerd luisteren terwijl de tweetoon luid klinkt, actief beslissingen nemen, via de handsfree set communiceren, het routenavigatiesysteem volgen, en ondertussen ook nog opschalingsplannen, restdenkig etc in zijn/haar hoofd doornemen.
Oja en dan rijdt het voertuig ook nog met Prio1, wat eigenlijk 100% concentratie vraagt.
Hoe zo er is hier in onze regio niets aan de hand.  :-X
Volgens mij doet alleen Amsterdam het goed, met een chauffeur voor de OVD
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #15 Gepost op: 2 september 2009, 23:34:39
tower-ladder. Wie rijdt de ovd-B dan ?.
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #16 Gepost op: 2 september 2009, 23:40:12
Struisvogelpolitiek. Bestuurders die handsfree bellen hebben een aangetoonde tragere reactiesnelheid, hoe vaak zie je ze niet 80 km p/u op de rechter rijstrook sukkelen.
Nu voert de OVD actief een gesprek, maakt keuzes, moet goed geconcentreerd luisteren terwijl de tweetoon luid klinkt, actief beslissingen nemen, via de handsfree set communiceren, het routenavigatiesysteem volgen, en ondertussen ook nog opschalingsplannen, restdenkig etc in zijn/haar hoofd doornemen.
Oja en dan rijdt het voertuig ook nog met Prio1, wat eigenlijk 100% concentratie vraagt.
Hoe zo er is hier in onze regio niets aan de hand.  :-X
Volgens mij doet alleen Amsterdam het goed, met een chauffeur voor de OVD

Je weet het niet maar in Arnhem krijgen alle geslaagden onderstaande geheime tattoo op een geheime plaats.... :D :D ;D ;D


http://logo.cafepress.com/4/1030624.627644.jpg

 ;D ;D ;D


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #17 Gepost op: 3 september 2009, 00:29:20
Citaat
tower-ladder. Wie rijdt de ovd-B dan ?.

Sorry, wat bedoel je? Ik begrijp je vraag niet.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #18 Gepost op: 3 september 2009, 00:42:00
Volgens mij doet alleen Amsterdam het goed, met een chauffeur voor de OVD

En buiten kantooruren, logeerbed opmaken?


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #19 Gepost op: 3 september 2009, 10:28:56

Sorry, wat bedoel je? Ik begrijp je vraag niet.

ik bedoel wie is de chauffeur van de OVD-B als ie naar een incident moet ?
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P