Ik heb het artikeltje gelezenen snap eigenlijk niet zo goed waarom dit raar zou moeten zijn. uitlokken van agressie, ik word er niet bepaald agressief van, ben erg benieuwd waarom dit agressie zou moeten opwekken? hooguit dat het provoceert, en inderdaad een discussie doet oplaaien, maar dat was toch ook het doel van dit project? ik denk eerder dat het zal bijdragen aan een stukje bewustwording. het is gewoon een project wat moet laten zien aan publiek waar mensen toe instaat zijn. vooral die sprinter met een ingetikt achterruitje, en zijruitje spreken voor sommigen boekdelen. dat die gekantelde auto misschien negatief is voor de reputatie van de chauffeurs oke, maar vind niet dat het daarom een slecht kunstwerk is. in tegendeel, beeld het uit dat deelnemen aan verkeer geen kinderspel is.
het argument dat het indienst zijnde voertuigen zijn doet me eigenlijk niks, de eigenaar van de auto's helemaal vrij om te doen en laten met de auto's wat hij wil, dus waar zou ik me druk om maken? zolang de zorg geleverd kan worden. je wilt niet weten hoeveel ambu's ongebruikt geparkeerd staan en dat is ineens niet zonde?? een kunstwerk mag best wat geld kosten, daarintegen vind ik een schilderij van een bepaalde bekende kunstenaar een stompzinnig kunstwerk waar ik geen cent aan zou uitgeven.
vind het eerder een mooi kunstwerk dat een goed doel gaat dienen namelijk de hulpdiensten, en misschien in het bijzonder de ambulancediensten!! voor een project met deze motivatie vind ik het eigenlijk van de zotte dat het discussiepunt ontstaat of je er nou 2 auto's voor mag opofferen of niet!! vind ik niet bepaald respectvol tegenover hulpverleners, metname ambulancepersoneel wat lastiggevallen, mishandeld, verwond/overleden is.
het idee vind ik prima, en denk dat 'kunstenaars' best op deze manier hun 'stem' mogen laten horen. zie het maar als vrijheid van meningsuiting. of het daadwerkelijk een bijdrage zal hebben, vast wel. misschien ook niet, maar het kunstwerk spreekt. je moet alleen op de juiste manier naar het kunstwerk kijken. persoonlijk zou ik er een 7 voor geven.