1-1-2, daar pak je ook daders mee

Auteur Topic: 1-1-2, daar pak je ook daders mee  (gelezen 16068 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 13 november 2009, 18:05:54
Citaat
Almere - Wanneer een burger de politie in kennis moet stellen via het alarmnummer 112, is per politieregio verschillend. Wordt bij het ene korps geadviseerd om 112 te bellen, andere politiekorpsen hebben de voorkeur dat men 0900-8844 gebruik.

wie moet ik nu bellen??  
kan ik een lijstje krijgen??

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #31 Gepost op: 15 november 2009, 14:48:28
Ik neem aan dat je het stuk gelezen hebt? Anders moet je het nog eens lezen  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Glenn2

• Gast
Reactie #32 Gepost op: 15 november 2009, 16:37:41
Toen hier wat vernielingen in de wijk werden gepleegd heb ik een aantal maal via 09008844 gebeld op het moment dat ik het zag gebeuren. Dat duurt allemaal te lang. In heterdaad situaties, werd me verteld, kon ik beter 112 bellen. Ook voor kleine incidenten.

Dat heb ik laatst gedaan. Geweldig. Binnen een paar minuten hadden 3 noodhulpwagens de baldadigen van elke kant ingesloten. Sinds die tijd bel ik wat makkelijker 112 voor heterdaadjes. De agenten vinden het leuk om weer een heterdaadje te pakken, de meldkamer vraagt goed door en geeft de info per porto door en zo lossen we, burger en sterke arm, samen de zaken op!

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #33 Gepost op: 15 november 2009, 18:45:11
Toen hier wat vernielingen in de wijk werden gepleegd heb ik een aantal maal via 09008844 gebeld op het moment dat ik het zag gebeuren. Dat duurt allemaal te lang. In heterdaad situaties, werd me verteld, kon ik beter 112 bellen. Ook voor kleine incidenten.

Dat heb ik laatst gedaan. Geweldig. Binnen een paar minuten hadden 3 noodhulpwagens de baldadigen van elke kant ingesloten. Sinds die tijd bel ik wat makkelijker 112 voor heterdaadjes. De agenten vinden het leuk om weer een heterdaadje te pakken, de meldkamer vraagt goed door en geeft de info per porto door en zo lossen we, burger en sterke arm, samen de zaken op!

Zo werkt het ook, aanrijdingen zonder letsel, zonder gevaar = 0900-8844, inbraak in woning, komt thuis woning overhoop = 0900-8844

Heterdaadjes = 112

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #34 Gepost op: 17 november 2009, 11:19:47
Tegenwoordig word er in GMS van alles aangevinkt, politie kan brandweer en ambu aanvinken en omgekeerd. Vervolgens komt de melding bij de andere disipline in het scherm waarna deze centralist alleen nog maar eenheden aan het incident hoeft te koppelen.

moeten wel alle hulpdiensten GMS gebruiken...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #35 Gepost op: 17 november 2009, 20:57:19

Dát is een feit  :)

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #36 Gepost op: 19 november 2009, 12:19:35
Dát is een feit  :)

en iets wat nog steeds niet standaard is.... DAAR zou de minister zich eens bezig mee moeten houden, gewoon zeggen, ZO gaan we het doen en niet anders.... Dan heb je in heel nederland hetzelfde systeem, waardoor in gevallen van rampen zo personeel van de ene regio naar de andere regio kan oversluizen ter ondersteuning... verder scheelt het minuten ivg met het door bellen van een melding....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #37 Gepost op: 19 november 2009, 16:14:22

En wie gebruiken dat dan niet? Voor zover ik weet alleen de CPA/MKA Amsterdam niet...

Glenn2

• Gast
Reactie #38 Gepost op: 19 november 2009, 16:51:03
En wie gebruiken dat dan niet? Voor zover ik weet alleen de CPA/MKA Amsterdam niet...
En dat is volgens mij precies waar Grizz het over heeft ;)

7194

• Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 19 november 2009, 21:57:15
CPA Utrecht alleen incidenteel....